مرکز خدمات تیک سرویس

مرکز تعمیر و سرویس یونیت هیتر

مرکز مجاز تعمیر و سرویس یونیت هیتر

احتمالا بسیاری از شما برای تعمیر و سرویس یونیت هیتر خود، به دنبال مرکز خدماتی می گردید که تمام نیازهای شما را در خصوص تعمیر و سرویس یونیت هیتر مجموعه های ورزشی، سوله های صنعتی یا سالن های ورزشی رفع نماید.
بسیاری از موارد باعث میشود که ذهن شما جهت تعمیر و سرویس یونیت هیتر مشغول گردد. این موارد و سوالات میتواند شامل موارد ذیل باشد
علت گرم نشدن یونیت هیتر چیست، سوراخ شدن کویل گرمایشی یونیت هیتر و تعویض آن چگونه است، آبریزی و نشتی یونیت هیتر چگونه رفع میگردد، علت سرد شدن آب یونیت هیتر چیست، روش نصب و راه اندازی یونیت هیتر در زمستان چگونه است، چگونه یک تعمیر کار خوب یونیت هیتر پیدا کنیم، وظایف یک سرویس کار خوب یونیت هیتر چیست، روش تعمیر و سرویس اصولی یونیت هیتر چگونه است، برای تعمیر و سرویس یونیت هیتر چکار باید انجام داد، برای خرید ترموستات یونیت هیتر چه باید کرد، دلایل خاموش شدن الکتروموتور یونیت هیتر چیست، از کجا میتوان تجهیزات یونیت هیتر را تهیه کرد، سرویس کار و تعمیر کار خوب یونیت هیتر کیست، هزینه تعمیر و سرویس یونیت هیتر چقدراست و چگونه میتوان در این هزینه ها صرفه جوئی کرد و ده ها سوال دیگر که مرکز خدمات تیک سرویس میتواند به سوالات شما پاسخ دهد و تمامی موارد را با سرویس کاران و تعمیر کاران مجرب خود رفع نموده و کارهای انجام شده را ضمانت نماید.

یونیت هیتر چیست

به یونیت هیتر دستگاه گرم کننده هم می گویند. این دستگاه برای گرم کردن هوای سالن های بزرگ و کارخانه و صنایع مناسب بوده و باعث گرم شدن هوای داخل آنها می شود. یونیت هیتر هم مانند همه دستگاهها و سیستم های گرم کننده از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است که با استفاده از این اجزا و قطعات هوای گرم تولید کرده و باعث گرم شدن فضا می شود.

نحوه کار یا عملکرد یونیت هیتر

یونیت هیتر -تیک سرویس

این سیستم گرمایشی از یکسری لوله های مارپیچ درست شده است که این لوله ها در یک جعبه فلزی قرار دارند. نحوه قرار گیری این لوله ها به صورت ردیفی بوده و اصطلاحا در چند ردیف قرار گرفته اند. در پشت لوله های مذکور که به آنها کویل هم گفته می شود، یک فن تعبیه شده است.

نحوه کارکرد یونیت هیتر به این شکل است که وقتی آب گرم یا بخار داغ و در برخی انواع آن آب سرد درون لوله های کویل یا لوله های مارپیچ به حرکت در می آید این امر باعث گرم و سرد شدن سطح لوله های و پره های آنها می شود. در این زمان که لوله های گرم یا سرد شدند، فنی که در پشت کویل جاسازی شده است، هوا را با یک دبی مناسب از روی لوله های عبور داده و عبور کردن هوا از روی لوله های گرم و یا سرد باعث گرم و یا سرد شدن این هوا خواهد شد.

در این دستگاه فن مورد استفاده می تواند به شکل محوری یا سانتریفوژ انتخاب شود. بعد از اینکه هوا به این شیوه سرد و یا گرم شد، تیغه هایی که در جلوی یونیت هیتر وجود دارند جهت این هوا را تعیین می کنند یعنی با استفاده از این تیغه ها که با دست می تواند جهت شان را تغییر داد، جهت هوای خروجی از دستگاه هم تغییر می کند و با این شیوه می توان هوای همه قسمت های سالن را گرم و یا سرد کرد.

اجزای مختلف یونیت هیتر

اجزای یونیت هیتر-تیک سرویس

کویل یونیت هیتر

لوله های پره داری هستند که در داخل آن آب گرم، داغ و یا بخار به عنوان حامل انرژی حرارتی جریان دارد. بر اساس نوع یونیت هیتر ممکن است کویل صاف، مکعبی شکل، گرد و یا دایره ای شکل باشد.

پروانه (فن) یونیت هیتر

وسیله ای است که وظیفه عبور دادن هوا از کویل و به جریان انداختن هوا در داخل فضای گرم شونده را بر عهده دارد. فن بر حسب ظرفیت و فشار هوادهی می تواند از نوع ملخی و یا سانتریفوژ باشد.

پره های یونیت هیتر جهت دهنده هوا

به وسیله پره های جهت دهنده هوا می توان هوای خروجی از یونیت هیتر را به قسمت های مختلف محل گرم شونده هدایت کرد.

کابینت یونیت هیتر (محفظه)

در داخل کابینت پروانه و کویل قرار می گیرند و پره های جهت دهنده هوا بر روی کابینت نصب می شود.

انواع یونیت هیتر

یونیت هیترها از لحاظ مختلفی، تقسیم بندی می شوند که به صورت زیر می باشند

یونیت هیتر از لحاظ واسطه و انرژی حرارتی

در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع آبی، بخار و برقی تقسیم بندی می شوند.

یونیت هیتر از لحاظ نوع پروانه

در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع فن ملخی و سانتریفوژ تقسیم بندی می شوند.

یونیت هیتر از لحاظ ترتیب قرار گرفتن قطعات

در این روش یونیت هیترها به نوع مکنده (که به وسیله پروانه از روی کویل مکیده می شود) و نوع دمنده (که در آن هوا به وسیله فن به روی کویل دمیده می شود) تقسیم بندی می شوند.

یونیت هیتر از نظر محل نصب

در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع سقفی آویزی و زمینی دسته بندی می شوند در نوع سقفی آویزی جریان هوا می تواند افقی و یا عمودی باشد و در نوع زمینی دستگاه بروی زمین نصب می شود و هوا بوسیله هدایت کننده هایی به سمت و محل مورد نظر هدایت می شود.

مزایای یونیت هیتر

  • داشتن قدرت حرارتی زیاد
  • جاگیری کمتر مخصوصا در مدلهای دیواری و سقفی
  • توزیع بهتر هوای گرم
  • سرعت زیاد در گرم کردن فضا

معایب یونیت هیتر

  • سرو صدای زیادی دارند
  • طرح لوله کشی معکوس
  • نیازمند رسوب زدایی

انتخاب یونیت هیتر

یونیت هیتر - تیک سرویس

کارخانه های سازنده یونیت هیتر تولیدات خود را در شرایط استاندارد و یا در شرایط دیگری که مشخص می کنند در جداولی برای مدل های مختلف ارائه می دهند که با استفاده از جدول و فاکتورهای مهم زیر می توان تعداد و مدل مورد نظر را تعیین کرد

  • سیال حامل انرژی
  • نوع یونیت هیتر مناسب
  • محل قرار گیری یونیت هیتر
  • سطح مجاز سروصدا
  • ظرفیت حرارتی
  • نیاز به انجام تصفیه مکانیکی

تفاوت یونیت هیتر خانگی وصنعتی

یونیت هیتر صنعتی-تیک سرویس

یونیت هیترهای صنعتی در کاربردهای گوناگون صنعتی و تجاری برای گرمایش و سرمایش فضاهای بزرگ از جمله سوله های صنعتی کارخانجات و کارگاه ها، سالن ورزشی، استخر، فروشگاه های بزرگ، مراکز نگهداری سالمندان، گلخانه و … و یونیت هیتر خانگی با ظرفیت کم (کمتر نسبت به نوع صنعتی) در کاربری های مسکونی با متراژ بالا مانند آپارتمان، مجتمع، ویلا و … مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاربرد صنعتی به علت بزرگ بودن فضای داخل اماکن بزرگ، دستگاه هایی مانند فن کویل جوابگوی تامین نیازهای حرارتی آن نخواهد بود و باید از سیستم یونیت هیتر صنعتی که قدرت گرمایش و سرمایش بالایی دارد، استفاده شود. معمولا یونیت هیتر خانگی در کاربردهای مسکونی با متراژ بالا استفاده می شود زیرا در چنین خانه هایی فن کویل جوابگوی نیازها نخواهد بود.

تفاوت یونیت هیتر بخار و نوع آب گرم

درون کویل های یونیت هیتر آبگرم ، آب گرم شده توسط بویلر یا پکیج جریان پیدا کرده و درون کویل های یونیت هیتر بخار ، بخار داغ ایجاد شده توسط بویلر یا هر دستگاه دیگری جریان یافته و فن با دمیدن هوا از اطراف کویل ها، هوا را گرم و با قدرت پرتاب بالا در محیط داخل ساختمان توزیع می کند.

تفاوت فن کویل و یونیت هیتر

مهم ترین تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در توان گرمایش یا سرمایش آن ها می باشد. قدرت پرتاب باد یونیت هیتر نسبت به فن کویل بسیار بیشتر است و به همین علت از یونیت هیتر فقط برای تهویه اماکن و سالن های بزرگ مانند سوله صنعتی، سوله ورزشی، سالن های نمایشگاهی و … که سقف بلندی دارند، استفاده می شود و بر عکس از فن کویل در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … که سقف کوتاه تا متوسطی دارند، استفاده می شود.

معمولا فن کویل هم برای سرمایش و هم برای گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد، بنابرین هم دارای کویل آب سرد و هم دارای کویل آب گرم می باشد. فن کویل هم قابلیت اتصال به چیلر و مینی چیلر و نیز قابلیت اتصال به پکیج گازسوز و بویلر را دارد.

ولی یونیت هیتر بیشتر برای گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد که در برخی موارد کویل آب سرد نیز در آن تعبیه می شود. بنابرین در یک سالن بزرگ یا سوله که یونیت هیتر در آن نصب می شود، آب گرم بویلر در یونیت هیترها جاری می شود تا عمل گرمایش هوای سالن یا سوله مورد نظر انجام شود و برای سرمایش یا کویل آب سرد در یونیت هیترها تعبیه می شود و یا این که از دستگاه های دیگری مانند هواساز برای سرمایش استفاده می شود زیرا هواساز در بیرون از سالن یا سوله نصب شده و این قابلیت را دارد که هوای تازه را از بیرون به درون سوله تزریق کند.

شرکت های سازنده و نمایندگی های یونیت هیتر

از شرکت های سازنده یونیت هیتر می توان به یونیت هیتر ساراول، یونیت هیتر صبافرین، یونیت هیتر فلو، یونیت هیتر تهویه آریا، یونیت هیتر شرکت صافیاد، یونیت هیتر شرکت آذرنسیم، یونیت هیتر داتیس کار، یونیت هیتر سارایئل اشاره کرد.

سرویس و راه اندازی یونیت هیترها

تعمیر یونیت هیتر- تیک سرویس

کلیه دستگاه ها نیاز به راه اندازی براساس دستورالعمل های نصب و همچنین مطابق با مقررات و آیین نامه های مربوطه دارند. در ادامه به مواردی از چگونگی راه اندازی یونیت هیتر ها و نحوه سرویس آن ها اشاره می شود.

  • تیغه دمپر یونیت هیتر از لحاظ باز و بسته شدن روان و بدون گیر کنترل شود.
  • جدا کردن تیغه یونیت هیتر و قرار دادن آن در یک محلول چربی گیر حداقل سالی یکبار انجام شود.
  • در ابتدای هر دوره راه اندازی، تمیز کردن گرد و غبار کویل، فن و موتور با استفاده از هوای فشرده، قلم مو و مسواک انجام شود. زیرا گرد و غبار باعث داغ کردن موتور، کاهش بازده حرارتی و ارتعاش فن می شود.
  • تمیز کاری روی لوله های ورودی و خروجی، شیرها و شیر هواگیری با هوای فشرده انجام گیرد.
  • برای تمیز کردن بدنه یونیت هیتر، فن و موتور بعد از هوای فشرده از پارچه مرطوب استفاده نمایید.
  • در صورت وجود گریس اضافی و روغن در هر قسمت از دستگاه برای تمیزکاری از پنبه و محلول چربی گیر استفاده کنید و مراقب باشید مایع محلول روی الکتروموتور نریزد.
  • اگر یونیت هیتر لکه زنگ زدگی داشته باشد، باید زنگ زدایی و سپس رنگ آمیزی گردد.
  • تعداد سرویس و تمیزکاری یونیت هیتر در یک سال بستگی به محیط محل نصب آن دارد. به طور معمول هر سال حداقل یکبار تمیزکاری باید انجام شود.
  • در حین تمیزکاری و سرویس یونیت هیتر اگر فین آسیب دیده است از شانه فین با سایز مناسب برای مرتب کردن فین ها استفاده نمایید.
  • در حین تعمیر و نگهداری یونیت هیتر پیچ های ثابت دستگاه را کنترل کنید تا شل نشده باشند.
  • پمپ گردش آب مدار اصلی قبل از راه اندازی یونیت هیتر کنترل شود.
  • قبل از راه اندازی خارج کویل یونیت هیتر باید کاملا خشک شده باشد.
  • بازرسی و کنترل نشتی کویل دستگاه انجام گردد. در صورت نشتی، کویل باید عوض شود. در صورت نشتی از محل اتصال با جوش اکسی استیلن محل نشتی را تمیز و جوشکاری نمایید.
  • وجود سیم ارت در مدار برق یونیت هیتر کنترل شود.
  • در صورت نیاز کویل را اسیدشویی کنید.
  • سرویس شیرهای قطع و وصل مدار آب و شیر هواگیری اتومات را کنترل و بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنید.

هواگیری یونیت هیتر

وسایل لازم جهت هواگیری یونیت هیتر شامل آچار فرانسه، آچار شلاقی، نوار تفلون می شود. جت انجام هواگیری یونیت هیتر باید شیر فلکه رفت و برگشت یونیت هیتر نصب شده را باز و عملکرد شیر هواگیری را کنترل نمایید. در صورت داشتن نشتی در محل اتصالات اقدام به رفع مشکل نمایید.

بازدید دوره ای یونیت هیتر

هر دستگاهی نیاز به راه اندازی، سرویس، نگهداری و بازدیدهای دوره ای براساس یک برنامۀ مدون و عموما منظم توسط شخص یا اشخاص مطلع و آشنا به کار دارد. سیستم های تأسیساتی اعم از پمپ، لوله ها، دیگ، پخش کننده ها و … هم باید از این قاعده پیروی کنند. بازدید و سرویس های پیشگیرانه باعث افزایش راندمان، کاهش خرابی و هزینه و افزایش عمر دستگاه می شود. یونیت هیترها که جزئی از یک سیستم تأسیساتی می باشند باید قبل از شروع فصل سرما مطابق با جداول مخصوص به خود بازدید و سرویس و سپس راهاندازی شوند.

چه مواردی باید در بازدید و سرویس یونیت هیتر بررسی شوند؟

تمیزکاری یونیت هیتر

  • گرد و خاک روی پوسته و بین فین های پوسته باید تمیز شوند. گرد و خاک به عنوان عایق حرارتی عمل می کند.
  • گرد و خاک انباشته شده روی پره ها تمیز شوند چون باعث به هم خوردن بالانس پره های فن می شود.

کنترل صدا و لرزش یونیت هیتر

  • صدای دستگاه باید نرم باشد، هرگونه صدایی غیر معمول علامت وجود اشکال است. خرابی بلبرینگ ها یکی از عوامل مؤثر در معیوب شدن الکتروموتورها است. یاتاقان ها به شافت یا مجموعه روتور اجازه می دهند تا به آزادی و نرمی درپوسته موتور بچرخند. یاتاقان ها در دو انتهای شافت موتور قرار دارند. لقی مجاز در جهت محور شافت 1 تا 5 و در جهت شعاع 1 تا 3 میلیمتر می باشند، هر چه لقی کمتر باشد یعنی به صفر نزدیکتر باشد بهتر است. چنان چه یاتاقان های موتورخراب شده باشند، در اثر چرخش گرم شده و صدا می کنند. هنگام بروز این اشکال باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض یاتاقان ها اقدام شود. برای کاهش صدا و عملکرد بهتر و افزایش عمر الکتروموتور، بلبرینگ ها در دوره های زمانی معین با توجه به کارکرد گریس‌‌کاری شوند.
  • برای بررسی سالم بودن یاتاقان ها، الکتروموتور را بر روی یک سطح محکم قرار داده و یک دست خودتان را بر روی الکتروموتور بگذارید و شفت الکتروموتور را با دست دیگر بچرخانید. به دقت نگاه کنید، حس کنید و گوش دهید به هر علامتی از صدای خشکی، سایش، خرد شدن فلز، یا ناهمواری گردش روتور یا لقی جانبی و رفت و برگشتی شافت برخورد کردید علامت وجود خرابی یاتاقان یا بلبرینگ است.
  • پیچ های الکتروموتور باید محکم باشند در صورتی که در اثر لرزش شل شده اند آچار کشی شوند.
  • سوراخ های محل نصب الکتروموتور یا پایه سالم باشند.
  • لقی شافت الکتروموتور در جهت محور و شعاع شافت باید بررسی شوند لقی باید در محدوده مجاز باشد.

کنترل ظاهری

  • در مواردی ممکن است قسمت وسط پوسته موتورهای تک فاز تغییر رنگ داده باشد تغییر رنگ نشان دهنده وجود حرارت اضافی است.
  • سیم های ورودی به الکتروموتور باید بازدید شوند سیم ها در صورت شل بودن بیش از حد گرم شده و پوشش آن ها خشک می شود و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد موتور و اتصالی و سوختن موتور می شوند.
  • بررسی فین های کویل و در صورت خرابی با شانه مخصوص فین مرتب شوند.
  • شیر های رفت و برگشت و همچنین شیر هواگیری باز و بسته و باید از سالم بودن آن مطمئن شد.

کنترل سالم بودن سیم پیچ الکتروموتور

  • برای آزمایش سالم بودن یا خرابی الکتروموتور، اصطلاحا سوختگی الکتروموتور با استفاده از یک دستگاه مولتی متر و کنترل اهم و اندازه گیری مقدار مقاومت موتور می توان از سالم یا معیوب بودن موتور مطلع شد. دستگاه اهم متر باید همیشه مقدار مقاومتی در محدوده مگا اهم را نشان دهد. بعضی اوقات مقدار مقاومت به چند صد هزار اهم نیز می رسد. اما هر چه مقاومت بیشتر باشد بهتر است. مقاومت زیر 500 کیلو اهم بین هر یک از سر سیم های موتور با بدنه دستگاه نشان دهنده سوخته بودن سیم پیچ و اتصال آن با بدنه است.

عیب یابی مدار برق یونیت هیتر

اگر دستگاه یونیت هیتر روشن نمی شود موارد زیر را بررسی نمایید

  • ترموستات یونیت هیتر عمل نمی کند

    • کنتاکت های ترموستات را بررسی کنید. ابتدا ترموستات را باز کرده و با یک قلمموی کوچک محل کنتاکتها را تمیز کنید.
    • اگر ترموستات از نوع کنترل دار است باطری را بررسی کنید.
    • شرایط مکان نصب ترموستات را بررسی نمایید.
  • فیوز خراب شده است

    • با استفاده از یک تستر یا فازمتر در حالت وصل خروجی فیوز را کنترل کنید.
  • سیم کشی اشکال دارد

    • مدار سیم کشی را از ورودی به الکتروموتور جدا و بررسی کنید.
  • موتور سوخته است

    • موتور را با استفاده از اهم متر آزمایش کنید.

ثبت درخواست تعمیر و سرویس یونیت هیتر در تیک سرویس

در صورت تمایل شما مشتری عزیز مبنی بر اعلام هزینه سرویس و تعمیر انواع یونیت هیتر با شماره های ذیل تماس گرفته و یا با ثبت درخواست آنلاین خدمات در وبسایت تیک سرویس سفارش تعمیر، سرویس یونیت هیتر خود را ثبت نمائید تا در اسرع وقت نسبت به اعزام تعمیرکار یونیت هیتر اقدام نمائیم و از خدمات تخصصی ما در این خصوص استفاده نمائید.

021-88865069

021-88863950

خدمات مربوط به تعمیر و سرویس یونیت هیتر و مناطق تحت پوشش خدمات تیک سرویس در تهران

مرکز خدمات تیک سرویس با داشتن تکنسین های متعدد در سطح مناطق 1 تا 5 تهران بزرگ مشغول انجام وظیفه برای شما مشتریان گرامی میباشد. در صورتیکه در مناطق 1 تا 5 تهران بزرگ سکونت دارید میتوانید از خدمات ما استفاده نمائید و در صورت درخواست شما جهت تعمير و سرویس یونیت هیتر، بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان در خدمت شما باشیم.

مناطق تحت پوشش مرکز خدمات تیک سرویس بشرح ذیل میباشد

  • مرکز تخصصی تعمیر و سرویس یونیت هیتر شرق تهران

تهران پارس ، نارمک ، استخر ، شهرک کاج ، شیان ، لویزان ، مبارک آباد ، حسین آباد ، کوی گلستان ، شهرک امید ، شمیران نو ، شمس آباد

  • مرکز تخصصی تعمیر و سرویس یونیت هیتر شمال تهران

زعفرانیه ، محمودیه ، الهیه ، قیطریه ، نیاوران ، فرمانیه ، کامرانیه ، داوودیه ، جماران ، کاشانک ، دارآباد ، آجودانیه ، صاحبقرانیه ، پاسداران ، گلستان ، دروس ، دزاشیب ، تجریش ، حصاربوعلی ، مینی سیتی ، اقدسیه ، اراج ، ازگل ، لویزان ، شیان ، سوهانک ، چیذر ، قیطریه ، قلهک ، دولت ، اختیاریه ، احتشامیه ، دروس ، دربند ، تجریش ، باغ فردوس ، ولنجک ، منظریه ، اوین ، درکه ، پارک وی ، فرشته ، جردن ، گاندی ، ظفر ، سعادت آباد ، ولیعصر ، شهرک غرب ، کوی فراز ، فرحزاد ، ایوانک ، یوسف آباد ، امانیه ، بلوار آفریقا ، ولیعصر ، شهرک سئول ، ونک ، ملاصدرا ، شیخ بهایی‎

  • مرکز تخصصی تعمیر و سرویس یونیت هیتر غرب تهران

پونک ، سردار جنگل ، باغ فیض ، جنت آباد ، شهر زیبا ، شهران ، شهرک نفت ، کن ، چیتگر ، شهرک یاس ، شهرک راه آهن ، دهکده المپیک ، کوهک ، شهرک گلستان ، شهرک چیتگر ، شهرک شهید باقری ، آزاد شهر

تیک سرویس مرکز خدمات تعمیر و سرویس یونیت هیتر در شرق، شمال و غرب تهران

کافیست با کلیک روی ثبت آنلاین درخواست خدمات  یا با تماس با شماره های زیر، سفارش تعمیر و سرویس یونیت هیتر خود را ثبت نمائید

دفتر مرکزی: ۸۸۸۶۵۰۶۹-۸۸۸۶۳۹۵۰-۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-۰۲۱

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image