وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

تعمیر و سرویس کولر آبی

تعمیر و سرویس کولر آبی

تعمیر و سرویس کولر آبی

در این مطلب سعی می شود تعمیر و سرویس کولر آبی را آموزش دهیم و به ایرادات و نحوه عیب یابی موتور کولر آبی بپردازیم، سعی می شود تمام ایرادات و دلایل و نحوه عیب یابی و رفع عیب بیان شود.

چنانچه کولر آبی شما دچار مشکل شد، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. یا با سفارش تعمیر و سرویس کولر آبی به مرکز خدمات تیک سرویس نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱۸۸۸۶۵۰۶۹۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

تعمیر و سرویس کولر آبی

قبل از شروع فرآیند تعمیر و سرویس کولر آبی باید اطمینان حاصل کنید که برق کولر متصل نیست و گرنه به خاطر محیط مرطوب و بدنه‌ فلزی کولر امکان برق‌گرفتگی بسیار زیاد می باشد. برای این کار مطمئن شوید که کلید پمپ و موتور کولر خاموش است. اگر کولر فیوز جداگانه دارد آن را قطع کنید.

در نهایت با زدن پشت دست به بدنه‌ی کولر آبی اطمینان حاصل کنید کولر آبی برق نداشته باشد. در ادامه به کارهایی که برای سرویس کولر آبی می توانیم انجام بدهیم می پردازیم.

تعویض پوشال‌های کولر آبی

تعویض پوشال کولر آبی

تعویض پوشال‌ها یکی از مهم ترین بخش های کولرهای آبی هستند که در بسیاری از موارد لازم است هر سال آن ها را تعویض کنید. پوشال‌ها محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ ها و قارچ‌ ها هستند که در طول زمستان بین تار و پودشان رشد می‌کنند. وقتی که کولر شروع به کار می‌کند و آب روی پوشال‌ها جاری می‌شود، این باکتری‌ها فعال شده و باعث می‌شوند هوای نامطبوعی وارد خانه‌تان شود.

علاوه بر مشکل بوی نامطبوع، مشکل بزرگتری نیز وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های تنفسی در افراد خانواده شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که هر سال به وضعیتشان رسیدگی کنید.

اگر بعد از بررسی دیدید که پوشالتان هنوز نو است و می‌توانید یک سال دیگر از آن استفاده کنید بهتر است آن را بشویید. در غیر این صورت حتما آن را تعویض کنید. البته قیمت پوشال چندان زیاد نیست و تعویض آن هزینه‌ زیادی روی دستتان نمی‌گذارد. هیچ‌وقت از یک پوشال بیش از دو سال استفاده نکنید.

هنگام خرید پوشال جدید حتما ظرفیت کولرتان را مد نظر قرار دهید. اگر پوشال کولرهای کم‌ظرفیت را روی کولرهای با ظرفیت بیشتر ببندید، منافذ به خوبی پوشانده نمی‌شود که مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. اگر پوشال کولرهای با ظرفیت بالا را بر روی کولرهای با ظرفیت پایین ببندید، هوا به خوبی در کولر گردش پیدا نمی‌کند که باز هم منجر به افزایش مصرف انرژی می‌شود.

تعمیر و سرویس موتور کولر آبی

تعمیر موتور کولر آبی

هنگام سرویس موتور کولر آبی گرد و خاک موتورها را بگیرید و آن‌ها را روغن‌کاری کنید. حتما بررسی کنید تسمه‌ موتور پوسیده نشده باشد در غیر این صورت آن را عوض کنید، چندین بار با دست تسمه را بچرخانید تا روان شود.

سایه‌بان‌ برای کولر آبی

سایبان کولر آبی

کولرها روی پشت بام و در معرض تابش مستقیم آفتاب داغ قرار دارند هر چقدر بدنه‌ کولر داغ ‌تر شود مصرف انرژی نیز بالاتر می‌رود و کارآیی کولر هم پایین می‌آید. به همین دلیل اگر بتوان به نحوی کولر را از تابش مستقیم آفتاب حفظ نمود می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

سایه‌بان بهترین گزینه برای این کار است شما می‌توانید از سایه‌بان‌های سنتی و یا از سایه‌بان‌های مدرن استفاده کنید. سایه‌بان‌های مدرن کارآیی بهتری دارند و به ایزوگام پشت بام هم آسیب نمی‌زنند، هر چند طبیعتا قیمتشان هم بیشتر است.

شست‌ و شوی کامل کولر آبی

دریچه اطمینان آب را باز کنید و کف کولر را خوب بشویید. اگر کف کولر رسوب زیادی گرفته باشد می‌توانید به کمک مواد جرم‌گیر شستشو را انجام دهید.

اگر قسمتی رنگش پریده بود از رنگ‌فروشی کمی قیر ایزوله تهیه کنید و با قلم‌مو آن را روی بخش مربوطه بمالید .مطمئن شوید که کف کولر آب نمی‌دهد، چون در این صورت مصرف آب کولرتان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تنظیم موقعیت کولر

کولر آبی به علت کارکرد موتور آن ممکن است پس از چند سال کولر آبی از جای اولیه خود جابه‌جا شود. این جابه‌جایی باعث می‌شود دیگر دهانه‌ خروجی کولر با دهانه ورودی کانال هم‌ راستا نباشد و این موضوع سبب می‌شود بخشی از باد تولیدی کولر هدر برود.

از طرفی معمولا ناحیه اتصال دهانه و کانال را با پارچه‌های برزنتی می‌پوشانند، اما ممکن است این پارچه‌ها به مرور پوسیده و پاره شوند، پس هنگام سرویس کولر آبی از هم‌راستا بودن دهانه خروجی کولر و دهانه‌ ورودی کانال و سالم بودن پارچه‌های برزنتی اطمینان حاصل کنید.

تنظیم شناور کولر در تعمیر و سرویس کولر آبی

شناور وسیله‌ای است که میزان آب ورودی به مخزن کولر را کنترل می‌کند و وقتی سطح آب به اندازه‌ مشخصی می‌رسد جلوی ورود آب بیشتر را می‌گیرد. به همین دلیل مهم است که به درستی تنظیم شده و هر سال سرویس شود.

چنانچه کولر آبی شما دچار مشکل شد، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. یا با سفارش تعمیر و سرویس کولر آبی به مرکز خدمات تیک سرویس نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱۸۸۸۶۵۰۶۹۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

قیمت لوازم کولر آبی:

جهت اطلاع از قیمت فروش انواع لوازم کولر آبی با ما تماس بگیرید تا قیمت روز خرید انواع لوازم کولر به اطلاع شما مشتری گرامی برساند.

مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید از مشاوره رایگان ما بهره مند گردند | تماس با ما

فروشگاه آنلاین تیک سرویس عضو رسمی اتحادیه تهویه مطبوع تهران می باشد و علاوه بر داشتن نمایندگی مجاز از چندین شرکت معتبر داخلی، دارای نماد الکترونیک جهت اطمینان شما مشتریان گرامی از خریدتان می باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “تعمیر و سرویس کولر آبی

  1. you movies گفت:

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    https://youmovise.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image