وبلاگ اخبار تاسیسات

عملکرد دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب 1

دستگاه تصفیه آب چیست

آب یک نوشیدنی حیاتی برای تک تک ما انسان ها می باشد و زندگی بدون آب برای موجودات زنده امکان پذیر نمی باشد. آب برای ما انسان ها نیز بسیار اهمیت دارد. آن قدر که بدون آن زندگی برای مان غیر ممکن است. مهم ترین مصرف آب برای ما در طول روز نوشیدن است و ما در طی روز بارها و بارها آب می نوشیم.

کیفیت آب مورد نیاز برای مصارف خاص به ندرت با اختصاصات آب های طبیعی تطابق دارد. آب آشامیدنی آبی است زلال، خنک، بی رنگ، بی بو و بی مزه و عاری از عوامل بیماری زا و سمی. چنین آبی در طبیعت خیلی نادر است و اگر چشمه هایی در طبیعت وجود داشته باشند که آب آن ها پاک و ناخالص باشد کفاف شرب مردم را نمی دهد و همچنین انسان هم به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث آلودگی آب های طبیعی می شود. آب مصرفی در هر صنعت باید دارای مشخصات خاص خود باشد تا به دستگاه ها زیانی وارد نشود و محصولات تولیدی با کیفیت مورد نظر به دست آید.

آب های سطحی مقدار تصفیه بیشتری نسبت به آب های زیر زمینی لازم دارند .به طور کلی آب های زیر زمینی برای حفظ سلامتی جامعه حداقل باید ضد عفونی شوند ولی برخی از آن ها به تصفیه ی بیشتری نیاز دارند تا سختی آن ها کاهش یابد یا آهن و سایر ترکیبات که باعث ایجاد لکه، رنگ، مزه و بو می شوند از آب خارج گردند. آب های سطحی علاوه بر ارگانیزم های بیماری زا حاوی موجودات آبزی مانند آلگ ها و فاضلاب های منازل هستند که با روش صحیح و مناسب تصفیه از آن ها باید خارج شوند.

آب های سطحی یا زیر زمینی معمولا حاوی ناخالصی هایی می باشند که تصفیه آب لوله کشی شهری توان پاک سازی آن ها را ندارد. این آلاینده ها مانند نیترات، نیتریت، آرسنیک و آلومینیوم املاح مضر سرطان زایی هستند که در تصفیه خانه شهر، تصفیه نمی شوند و تنها به کمک دستگاه تصفیه آب خانگی که به روش اسمز معکوس آب آشامیدنی را تصفیه می کنند می توان این آب ها را کاملا با استاندارد سختی آب برای آشامیدن مطابقت داد.

دستگاه تصفیه آب 2

آب لوله کشی حاوی چه آلاینده هایی می باشد

در حال حاضر برخی منابع آبی موجود حاوی آلاینده های بسیاری از جمله پساب های صنعتی و خانگی، گل و لای، انگل، باکتری، میکرو ارگانیزم های بیماری زا و … می باشند که برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و در جریان کلرزنی تصفیه آب شهری به طور کامل از بین نمی روند. بنابراین به منظور حذف کامل آلاینده های شیمیایی محلول در آب و مواد معلق، فلزات سنگین و همچنین حذف کامل نیترات و تنظیم سختی آب در محدوده برآورده نمودن نیاز های آب شرب خانگی از دستگاه های تصفیه آب خانگی که مجهز به فیلترهای ممبرین، فیلتر الیافی و… باشد، استفاده می گردد.

دستگاه تصفیه آب خانگی نه تنها به طور کامل آلاینده های موجود در آب را از بین می برند بلکه با استفاده از فیلتراسیون و افزودن یون های مفید برای بدن به آب، آب سالم، سبک و گوارا را تأمین می کنند که با نوشیدن و استفاده از آن در مصارفی مانند آشپزی می توانید سلامتی خود و خانواده تان را تضمین نمایید.

خطرناک ترین عامل سرطان زا در آب چیست

یکی از خطرناک ترین مواد محلول در آب نیترات ها می باشند که از عوامل اصلی سرطان زا به خصوص سرطان معده به حساب می آیند، بنابراین در جهت حذف نیترات در آب مصرفی از روشی به نام اسمز معکوس استفاده می گردد. در واقع سیستم اسمز معکوس از غشاهایی تشکیل گردیده است که دارای سوراخ هایی با ابعاد بسیار ریز در حد نانو می باشند که تنها مولکول های آب می توانند از آن عبور کنند و ذرات بزرگتر از مولکول های آب قابلیت رد شدن از آن را ندارند. دستگاه های تصفیه آب خانگی مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس با حذف ناخالصی ها و سختی موجود در آب، آبی سالم، سبک و گوارا را در اختیار شما قرار می دهد.

دستگاه تصفیه آب 3

عملکرد دستگاه های تصفیه آب خانگی

این دستگاه با فیلتر هایی که به طور دقیق و مناسب تصفیه طراحی شده اند برای ما آب را پیش از مصرف پاکیزه و گوارا می کنند. شیوه ای که این دستگاه ها در تصفیه ی خود به کار می برند اسمز معکوس است که هم در دستگاه های خانگی تصفیه و هم در ابعاد بزرگ صنعتی از این روش جهت تصفیه آب استفاده می شود.

دستگاه های تصفیه آب با روش های متعدد و انواع مختلفی در بازار وجود دارند که در خانه های ما از نوع خانگی و در تولیدات و کسب و کار های بزرگ از نوع صنعتی آن استفاده می شود. در منازل ما این دستگاه ها در زیر سینک ها، بر روی یخچال ها و هر قسمت از خانه که ما بخواهیم آب لوله کشی در آن قسمت پیش از استفاده بار دیگر تصفیه شود می تواند نصب شود.

دستگاه تصفیه آب 5

ترتیب قرار گیری انواع فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی

  • فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب

مرحله اول دستگاه تصفیه یک فیلتر پلی پروپیلن الیافی دارد که املاح بزرگ تر از 5 میکرون را از آب شهری حذف جدا می کند. این فیلتر عمر مفیدی برابر با 6 ماه دارد و پس از آن نیاز به تعویض فیلتر می باشد. معمولا این فیلتر با دو فیلتر مرحله دوم و سوم تعویض می‌گردند.

  • فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن گرانول اکتیو، یک فیلتر کربن فعال است که با آزاد سازی یون های مثبت و منفی کلر را از آب آشامیدنی حذف می‌کند. این فیلتر نیز پس از شش ماه نیاز به سرویس و تعویض خواهد داشت.

  • فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن بلاک در واقع تکمیل کننده فیلتر شماره دو تصفیه آب می باشد و مواد جانبی کلر همچون کلرامین را تصفیه می‌کند. این فیلتر همچنین محافظ ممبران نیز می باشد و از صدمه دیدن فیلتر اصلی دستگاه اسمز معکوس جلوگیری می کند.

  • فیلتر مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب

ممبران اسمز معکوس یک فیلتر ریز بافت می باشد که تمام املاح مضر آب آشامیدنی را به پساب فاضلاب هدایت می کند و تنها اجازه عبور مولکول آب را می دهد. این املاح تا ریز ترین ذرات یعنی تا ابعاد یک ده هزارم میکرون که با چشم دیده نمی شوند حذف می شوند. عمر مفید فیلتر ممبران تقریبا یک سال و نیم تا دو سال می باشد و پس از آن زمان تعویض فرا می رسد.

  • فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب

فیلتر پست کربن خطی خواص آب شیرین کن داشته و بو، طعم و رنگ آب را بهبود می بخشد. پست کربن می تواند تا یک سال عمر کند و زمان تعویض آن معمولا پس از گذشت یک سال از استفاده شما می باشد.

  • فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب

فیلتر مینرال معدنی ساز یکی از مهم ترین فیلتر های آب تصفیه کن در این دستگاه می باشد. این فیلتر املاح مفیدی که در طی مراحل تصفیه ی آب آشامیدنی حذف شده بودند مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و بی کربنات را به آب تصفیه شده باز می گرداند تا سختی آب به میزان استاندارد برای سلامت بدن یعنی سختی زیر عدد 100 برسد.

دستگاه تصفیه آب 4

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “عملکرد دستگاه تصفیه آب

  1. الیاس صادقی گفت:

    درخواست نمایندگی محصولات شما را در استان خراسان شمالی را خواستارم و درزمینه تمام لوازم خانگی و صنعتی وتاسیسات ساختمانی بهترین خدمات را ارائه می دهم و تکنسین فنی شرکت نفت و گاز پارسیان لامرد استان فارس ۶سال سابقه کار دارم

    1. با سلام و احترام
      مجموعه ما خودش نماینده رسمی شرکت در تهران میباشد.
      شما باید با شرکت اصلی تماس بگیرید و جهت شهرستان مورد نظر درخواست نمایندگی کنید.
      با تشکر

  2. ممنون از اطلاعات مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image