وبلاگ اخبار تاسیسات

سیستم گرمایشی در آمریکا

سیستم های گرمایش در آمریکا

حدود 50 درصد از خانه های آمریکا، از گاز به عنوان سوخت اصلی گرمایش استفاده می کنند اما از سال ۲۰۰۵ به دلیل گرانی گاز و بالا رفتن بهره وری به خاطر پیشرفت فناوری های گرمایش الکتریکی، سهم گاز در گرمایش خانگی، روز به روز کمتر شد و کم کم برق جانشین آن شد. جالب است بدانید هزینه های انرژی در ایالات متحده آن قدر بالاست که دولت، اجرای برنامه ای را با عنوان کمک هزینه انرژی خانگی افراد کم درآمد مشهور به LIHEAP  آغاز کرده که همان طور که از نامش پیداست، برای کمک به افرادی است که توانایی پرداخت قبوض انرژی خود را ندارند و بیم آن می رود که ناگهان در وسط زمستان گاز خانه شان قطع شود!

در ایالت متحده آمریکا به دلیل قوانین مستقل ایالتی و اقلیم های کاملا متفاوت، الگوهای مصرف انرژی در هر ایالت تفاوت های چشمگیری با سایر ایالت ها دارد. به همین دلیل، در این مقاله، به عنوان مثال الگوی مصرف انرژی در ایالت میسوری در شمال آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد.

میسوری یکی از ایالت های منطقه Midwest این کشور است. اهالی این منطقه که شامل ۱۲ ایالت است، بیش از دیگر شهروندان آمریکا، از گاز به عنوان سوخت اصلی گرمایشی استفاده می کنند و از این نظر، شبیه ما هستند. ۳۵ درصد کل گاز مصرف شده در میسوری، در خانه ها مصرف می شود که رقم بسیار قابل توجهی است.

در ایالت میسوری، رایج ترین راه گرمایش خانگی با اختلاف زیاد، استفاده از کوره یا بویلر می باشد. معمولا تأسیسات کوره و بویلر، هر دو زیر ساختمان کار گذاشته می شود و عمده تفاوتشان، در نحوه گرم کردن ساختمان است. کوره، هوای گرم را از طریق لوله یا کانال هایی شبیه کانال کولرهای آبی خودمان، به داخل ساختمان می فرستد اما بویلر، آب را گرم می کند و کف هر طبقه به گردش در می آورد یا به داخل رادیاتورها می فرستد. بیشتر کوره یا بویلرها با گاز کار می کنند ولی مدل های برقی آن هم کم کم جای خود را در بازار باز می کنند. مدل های نفتی با بازه کم تر نیز موجود است.

دولت به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، قواعدی سفت و سخت برای بالا بردن بازده این وسایل در نظر گرفته است که باید توسط تولیدکننده ها و مردم رعایت شود. در این ایالت، روش های دیگر گرمایش خانه از جمله سوزاندن زباله یا زیست توده، انرژی خورشیدی یا بخاری های برقی، اصلا رایج نیست.

در آمریکا برای گرم کردن خانه روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه بیان می شود.

  • گرمایش شوفاژ نفتی (گازوییلی) در آمریکا

oil heater in usa

اگر شما مالک خانه هستید یا خانه ای را بدون گرمایش اجاره کرده اید، برای دریافت منظم نفت مورد نیاز، باید یکی از شرکت های توزیع نفت را انتخاب کنید. البته اگر آپارتمانی که اجاره کرده اید، با نفت گرم می شود، معمولا مسئولیت تهیه نفت با مالک است و در مبلغ اجاره گنجانده می شود.

  • سیستم های برقی جهت گرمایش در آمریکا

اگر برای گرم کردن خانه از برق استفاده می کنید، هزینه گرمایش در صورتحساب برق شما محاسبه می شود و معمولا این هزینه در خانه های اجاره ای، در مبلغ اجاره بها گنجانده نمی شود.

  • اجاق های چوبی در آمریکا

اجاق چوبی

بعضی از افراد در آمریکا برای گرم کردن هوای خانه و تامین آب گرم منزل خود از اجاق های چوبی استفاده می کنند. این نکته را فراموش نکنید که برای استفاده از بیمه، حتما باید نصب سیستم اجاق چوبی، درست و تایید شده باشد.

  • بخاری یا اجاق گازی در آمریکا

هیتر گازی

بعضی از افراد در آمریکا برای کاهش مصرف برق یا نفت، از بخاری یا اجاق های گازی استفاده می کنند. اگر می خواهید تحت پوشش بیمه قرار بگیرید، توجه داشته باشید که نصب وسایل گازسوز باید درست و تایید شده باشد.
در آمریکا، رایج ترین روش برای گرم کردن آب گرم مصرفی، بدون در نظر گرفتن نوع سیستم، استفاده از حرارت سیستم گرمایش محیط است. لذا چنان چه هزینه گرمایش در اجاره بهای شما گنجانده شده است، شامل آب گرم نیز خواهد بود.

  • سیستم های VRF در آمریکا

سیستم vrf

سیستم های تهویه مطبوع VRF برای کنترل بار و تغییر آن در هر لحظه بسیار کاربردی می باشد و طرح آن بر پایه تکنولوژی دیجیتال اینورتر می‌باشد. یک شیر  Pulse Modulating Valve در هر یونیت، مقدار دقیق مبردی را که باید به آن محیط ارسال شود را کنترل می کند. در واقع VRF ها انواع پیشرفته‌ای از سیستم‌های مولتی اسپیلیت بدون کانال هستند که اجازه می‌دهند واحدهای داخلی بیشتری به هر واحد خارجی متصل شوند و امکانات اضافه‌ای از قبیل گرمایش و سرمایش همزمان، بازیابی گرما و امکان لوله‌کشی در فواصل زیاد را نیز فراهم می‌کنند.

  • سیستم گرمایش از کف در آمریکا

سیستم گرمایش از کف

این سیستم در مقابل بقیه ی سیستم های گرمایشی از نظر مصرف انرژی به صرفه می باشد و هم رفاه و آسایش ساکنان را تامین می کند. این نوع سیستم گرمایشی در چند سال اخیر به خصوص در آمریکا و اروپا خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. سیستم گرمایش از کف در ساختمان ها، گرما را به صورت یکنواخت در کل ساختمان پخش می کند و همچنین خطرات دیگر وسایل گرمایشی را نیز ندارد.

  • هیت پمپ یا پمپ حرارتی

هیت پمپ حرارتی

هیت پمپ یا همان پمپ حرارتی به دستگاه سرمایشی و گرمایشی گفته می شود که بر پایه سیکل تبرید تراکمی یا جذبی کار می کند و منبع انرژی آن می تواند گاز طبیعی، برق، انرژی گرمایی باشد. هیت پمپ دستگاهی دو تکه است که یونیت خارجی آن در بیرون از ساختمان نصب می شود و با لوله کشی به یونیت های متعدد داخل ساختمان که به آن ها فن کویل نیز گفته می شود، متصل می گردد و هم عمل سرمایش و هم گرمایش هوای درون ساختمان را انجام می دهد.

  • شومینه

شومینه

هیمه سوز، که در اصطلاح عمومی به شومینه معروف است، معماری و ساختار شومینه درون دیوار است که با نگه‌داشتن آتش، به سیستم گرمایشی و تأمین هوای گرم محیط کمک می‌کند. البته در گذشته شومینه علاوه بر گرمادهی، برای پخت‌وپز هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما این روز‌ها علاوه بر کاربرد گرمادهی‌اش، اغلب از شومینه به‌عنوان یک وسیله تزئینی و بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

  • هیتر برقی

هیتر الکتریکی

هیتر برقی دستگاهی می باشد که جریان الکتریکی را از پریز برق دریافت و آن را به گرما تبدیل می نماید. گرمای تولید شده با عبور جریان از موادی که دارای مقاومت الکتریکی بسیار بالا هستند تولید می گردد. از این لحاظ عملکرد هیتر های برقی کاملا شبیه به لوازم برقی دیگر مانند اتو های برقی می باشد. هیتر های برقی به جهت گرم نمودن اتاق های کوچک که استفاده ی زیادی از آن ها نمی شود بسیار مناسب و کارآمد بوده و همچنین در دیگر مکان هایی که گزینه ی دیگری جهت تامین گرما وجود ندارد مانند کانکس ها، مناطقی که خارج از شهر هستند و به گاز شهری دسترسی ندارند و … که صرف هزینه به جهت نصب سایر سیستم های گرمایشی مقرون به صرفه نیست، هیتر های برقی قادرند گزینه ی مناسبی برای گرم نمودن محیط های ذکر شده باشند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image