وبلاگ اخبار تاسیسات

رونمایی از بزرگترین بویلر چگالشی پاکمن

دیگ چگالشی رایکا

رونمایی از بویلر چگالشی رایکا ساخت شرکت پاکمن

بویلر چگالشی رایکا

بویلر های چگالشی شرکت پاکمن در ظرفیت های درخواستی با استفاده از تکنولوژی نوین انتقال حرارت مطابق با جدید ترین تکنولوژی ساخت و تولید بویلر به صورت رباتیک ساخته می شود. این دستگاه منطبق بر سیستم چگالش می باشد و دارای راندمان 98.9 درصدی در حالت ارزش حرارتی بالا می باشد.

این بویلرها قابلیت راه اندازی با سیستم کنترل هوشمند را به صورت PLC و قابل اتصال به BMS دارا می باشند. از دیگر ویژگی های این بویلر تنظیم هوای احتراق به وسیله دریچه کنترل اتوماتیک می باشد. عملکرد سیستم دریچه کنترل تبدیل یا کنترل ظرفیت ورودی دستگاه (جریان سوخت و هوا) به منظور حفظ اتوماتیک دمای آب خروجی در دمای مطلوب با تلورانس 1 درجه سانتیگراد می باشد که در نتیجه این سیستم سیکل های خاموش و روشن تقریبا حذف می گردند.

در ساخت این بویلرها همه آزمایشات مطابق با روند مقرر شده توسط انیستیتوی  ANSI  می باشد، همچنین همه بخش های مربوط به Pressure Part مطابق با آیین نامه های جامع ASME می باشد. همچنین این نکته خالی از لطف نمی باشد که همه مواد به کار رفته در مبدل حرارتی مطابق با ضروریات ASTM انتخاب شده است.

در ساخت بویلر های چگالشی از لوله های استنلس استیل 316L مطابق استاندارد ASTM A269 استفاده شده که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت و اسیدیته آب دارا می باشند که در چگالش دود از بروز خوردگی جلوگیری خواهند کرد.  

راندمان بویلر چگالشی رایکا

راندمان پکیج بویلرهای چگالشی شرکت پاکمن مبتنی بر سیستم احتراق با راندمان بالا ( بسته به میزان رطوبت نسبی هوای محل استفاده ) تا حدود 98.9% می باشد که این بر اساس گفته فصل 32 کتاب ASHRAE-HVAC System & Equipment  نسخه 2012 بالاترین میزان راندمان کاری بویلر های چگالشی می باشد.

موارد استفاده بویلر چگالشی رایکا

از بویلرهای چگالشی شرکت پاکمن به دلیل نوع احتراق و شرایط عبور سیال از داخل کویل، برای تولید آب گرم مستقیم می توان استفاده کرد، همچنین از بویلر چگالشی پاکمن به عنوان جایگزین برای مبدل های استخر و جکوزی و به عنوان آب شیرین کن حرارتی نیز می توان استفاده کرد. از کاربرد های دیگر این بویلر می توان به استفاده مستقیم در صنایع غذایی اشاره کرد که می توان مستقیما هر نوع سیال خوراکی را وارد آن نمود و عملیات گرماشی را به انجام رساند.

مواد مصرفی بویلر چگالشی رایکا

در ساخت بویلرهای چگالشی از رده فولاد زنگ نزن 300 استفاده شده است که به دلیل دارا بودن نیکل و کروم ماده مقاومی نسبت به شرایط کاری بویلر است،، Stainless steel 316L تنها آلیاژ مقاوم در برابر خوردگی حاصل از کارکرد چگالشی بویلر خواهد بود. در جدول زیر ترکیبات آلیاژ های لوله مصرفی آمده است.

رنج تولید محصول

بویلرهای چگالشی شرکت پاکمن در ظرفیت های 10.000 کیلوکالری برساعت به بالا و در ظرفیت های نامحدود امکان ساخت دارند و همچنین به دلیل واتر تیوب بودن امکان کارکرد بویلر در فشار های بسیار بالا نیز وجود دارد.

ویژگی های ایمنی بویلر چگالشی پاکمن

  • سوییچ جریان

سوییچ جریان روي مانیفولد خروجی نصب می شود. اگر جریان داخل مانیفولد به کمتر از 40 درصد مقدار اولیه برسد کنترل کننده مشعل غیرفعال شده و دستگاه فوراً خاموش می گردد.

  • حسگر شعله

پروب شعله به عنوان حسگر اثبات وجود شعله به کار رفته و به کنترل کننده مشعل متصل است که داخل سر مشعل نصب گردیده، در هر زمان بعد از باز شدن شیر اصلی گاز اگر شعله به مدت بیش از 5 ثانیه آشکار نگردد، کنترل کننده مشعل غیرفعال شده و شیر اصلی گاز فورا بسته خواهد شد.

  • حد بالایی دما

بویلر چگالشی پاکمن مجهز به سوییچ حد بالای دما می باشد. اگر دماي آب خروجی از دماي تنظیم شده روي این سوییچ بالاتر برود کنترل کننده مشعل غیرفعال شده و شیر گاز فورا خاموش خواهد شد. همچنین امکان اتصال این حسگر به BMS برای کنترل بار فصلی نیز در صورت درخواست ممکن خواهد بود.

  • سوییچ های فشار هوا

یک سوییچ حداقل فشار هوا در سمت دمنده نصب می شود و فشار هوای ورودی به مشعل را اندازه می گیرد. اگر فشار هوای احتراق بیش از 20 درصد از فشار هوای اسمی افت پیدا کند، کنترل کننده بویلر غیر فعال شده و شیر اصلی گاز فورا بسته می شود.

سوییچ فشار هوا روی صفحه محفظه دستگاه نصب می شود. اگر فشار هوای درون محفظه بیش از 0.7 cm wc  شود کنترل کننده بویلر غیر فعال شده و شیر اصلی گاز فورا بسته خواهد شود.

  • سوییچ فشار گاز

سوییچ حداقل فشار روی خط گاز بین تنظیم کننده فشار گاز و اولین شیر ایمنی قطع کن قرار دارد و اگر فشار خط زیر 8.17 cm wc برسد، سوییچ باز شده و دستگاه فورا خاموش خواهد شد . 

ویژگی های بویلرهای چگالشی پاکمن

دیگ چگالشی پاکمن

  • بویلر های چگالشی پاکمن بدون محدودیت در ظرفیت و فشار کاری ساخته می شوند.
  • قابلیت کارکرد با هر نوع آبی در این بویلر ها دیده می شود ( حتی آب های با معیار TDS بسیار بالا و بالاتر از 100.000 PPM )
  • بویلر های چگالشی پاکمن قابلیت کارکرد در دمای آب ورودی بسیار پایین نزدیک به نقطه انجماد را نیز دارد.
  • ساخت بویلر از پیشرفته ترین تکنولوژی روز اروپا.
  • دودکش بویلر های چگالشی پاکمن می تواند از جنس پی وی سی باشد.
  • PH آب کندانس برای این بویلر ها در حدود 3 الی 5 می باشد و جهت تخلیه باید مطابق با دستور العمل رفتار شود.
  • امکان استفاده از تابلو برق PLC با قابلیت ارسال به BMS تحت پروتکل های مختلف.
  • بويلر ها تحت نظارت عملي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران (نماينده استاندارد مقيم) طي سه مرحله بازبيني، آزمايش و كنترل كيفيت مي شوند و پلاك كيفيت صادره يک ماه پس از آماده شدن ديگ به خريدار محترم ارائه خواهد شد.
  • تابلو برق مجهز به سیستم کنترل بهینه ساز راندمان می باشد.
  • دارای مجرای آب کندانس و خروجی مربوطه.
  • عملکرد بویلر به صورت تمام اتوماتیک.
  • انجام تست هیدرواستاتیک تا 1.5 برابر فشار طراحی.
  • نصب مشعل مدولار با امکان تنظیم توان ورودی.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “رونمایی از بزرگترین بویلر چگالشی پاکمن

  1. ali گفت:

    سلام.توان مصرفی این دیگ ها در چه محدوده ایه؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بویلرهای چگالشی شرکت پاکمن در ظرفیت های 10.000 کیلوکالری برساعت به بالا و در ظرفیت های نامحدود امکان ساخت دارند و همچنین به دلیل واتر تیوب بودن امکان کارکرد بویلر در فشار های بسیار بالا نیز وجود دارد.
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image