وبلاگ اخبار تاسیسات

سیستم گرمایشی در کشور کانادا

سیستم گرمایش در کانادا

بررسی سیستم های گرمایشی در کشور کانادا

کشور کانادا پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور در قاره آمریکای شمالی به حساب می آید و شرایط آب و هوایی بسیار متفاوتی دارد که نباید از آن غافل شد. اغلب مردم کانادا را کشوری با آب و هوای سرد و برفی تصور می کنند اما در حقیقت، آب و هوای شهر های کانادا به اندازه چشم انداز های این کشور متنوع است. مردم کانادا یک لطیفه دارند که می گویند در کانادا هشت ماه از سال زمستان هست که به دنبال آن چهار ماه دیگه از سال تعمیر جاده ها است. البته این گفته در مورد بخش هایی از کشور کانادا به واقعیت نزدیک است.

هوای زمستانی کانادا

به طور کلی کانادایی ها مخصوصا افرادی که در مناطق پر جمعیت تر و در نزدیکی مرز آمریکا سکونت دارند از داشتن این چهار فصل بسیار متفاوت لذت می برند. فصل بهار به دلیل جریان های گرم اقیانوسی در امتداد خط ساحلی بریتیش کلمبیا در ماه فوریه آغاز می شود. در سراسر نقاط مرکزی و جنوبی کشور کانادا، آب و هوای دلپذیر بهاری معمولا در ماه می فرا می رسد.

فصل تابستان از اواخر ماه می شروع می شود و تا ماه سپتامبر ادامه دارد. ماه های ژوییه و آگوست گرم ترین ماه های سال هستند و معمولا درجه حرارت در شهر های بزرگ در جنوب و در سراسر دشت های مرکزی در فصل تابستان در مناطق کم ارتفاع به حدود ۲۶ درجه سلسیوس و در مناطق مرتفع به دمای ۳۲ درجه سلسیوس می رسد. بسیاری از مسافران ماه های سپتامبر و اکتبر (پاییز) را بهترین زمان برای بازدید از کانادا می دانند زیرا بیشتر روز ها خنک و دلپذیر هستند.

زمشتان های سرد و طولانی در کانادا

زمستان های کانادا سرد و طولانی است و در مناطق شمالی این کشور می تواند بسیار وحشتناک باشد. در استان های مرکزی و چمن زارها، دمای متوسط روزانه در زمستان نزدیک به ۱۵ درجه زیر صفر و حتی تا منفی 29 درجه نیز پایین می آید. در این مناطق بارش برف تقریبا شش ماه از سال را تحت پوشش قرار می دهد، در حالی که در مناطق دور شمالی، بارش برف در نه ماه از سال یا بیشتر یک امری طبیعی محسوب می شود.

زمستان در بخشی از کانادا مانند فلات ها می تواند گرم و خشک باشد یا در کانادای مرکزی مرطوب و در سواحل ملایم تر باشد. فصل بهار در سراسر کشور کانادا، فصلی دوست داشتنی و خوشایند است. فصل پاییز در کانادا بیشتر اوقات خنک است که با برگ های قرمز و نارنجی روی درختان می درخشد. کانادا در زمستان با سرمای شدیدی رو به رو می باشد، با این وجود می توانید از چینوک آلبرتای جنوبی، باد گرم و خشکی که در اواخر زمستان بر پایین شرقی کوه های راکی می وزد و موجب ذوب شدن برف های کوه های راکی می شود، لذت ببرید.

زمستان ها در سواحل غربی یعنی در شهرهایی مانند ونکوور و ویکتوریا خنک و مرطوب می باشد و هنگامی که دما کاهش می یابد کانادایی ها به خاطر وجود زیر ساخت های گرمایشی خانه ها، ماشین ها و سیستم حمل و نقل عمومی شان گرم می مانند و حتی برخی از شهر ها دارای مسیر پیاده روی داخلی از خانه تا مدرسه را راه اندازی کرده اند..

دمای روز در فصل تابستان می تواند تا سی و پنج درجه یا بالاتر از آن افزایش یابد این در حالی است که کمترین دمای آن در فصل زمستان می تواند به بیست و پنج درجه زیر صفر یا کمتر برسد که این موضوع برای کانادایی ها امری طبیعی است. در بهار و پاییز هم دمای هوا معتدل تر است. به طور کلی در خصوص آب و هوای کانادا می توان گفت به دلیل پهناور بودن این کشور، آب و هوای کانادا را نمی‌توان به طور قطع سرد و خشک و یا گرم و معتدل توصیف کرد.

همان گونه که در بالا اشاره کردیم در مناطق شمالی این کشور که نزدیک به قطب است آب و هوای کانادا کاملا سرد بوده و متوسط دمای سال در این مناطق بسیار پایین است و معمولا به زیر صفر می رسد ولی آب و هوای کانادا در مناطق جنوبی و چسبیده به مرز آمریکا به اندازه ای با مناطق شمالی این کشور متفاوت است که می توان گفت میانگین دمای سالانه در ایالاتی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا تا مرز ۲۰ درجه بالای صفر نیز می‌رسد.

هوای بهاری کانادا

سیستم های گرمایش و آب گرم در کانادا

در کانادا برای گرم کردن خانه در زمستان روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • شوفاژ نفتی (گازوییلی) در کانادا

اگر شما مالک خانه هستید یا خانه ای را بدون گرمایش اجاره کرده اید، برای دریافت منظم نفت مورد نیاز، باید یکی از شرکت های توزیع نفت را انتخاب کنید. البته اگر آپارتمانی که اجاره کرده اید با نفت گرم می شود معمولا مسئولیت تهیه نفت با مالک ساختمان است و در مبلغ اجاره بها گنجانده می شود.

oil heater in usa

  • هیتر های برقی در کانادا

چنان چه برای گرم کردن خانه در زمستان از برق استفاده می کنید هزینه گرمایش در صورت حساب برق شما محاسبه می شود و معمولا این هزینه در خانه های اجاره ای در مبلغ اجاره بها گنجانده نمی شود. اگر در آپارتمان زندگی‌ کنید به احتمال بسیار زیاد سیستم گرمایش منزل شما برقی خواهد بود و در سیستم برقی پایین دیوار‌ها را با یک نوع المنت پوشش می دهند و دمای هر اتاق با یک ترموستات تنظیم می شود. برای یک آپارتمان ۱۰۰ متری با سیستم برقی در زمستان باید حدود ۶۰$ در ماه بپردازید.

  • اجاق های چوبی در کانادا

برخی از افراد برای گرم کردن هوای فضای خانه و تامین آب گرم منزل خود از اجاق های چوبی استفاده می کنند. به این نکته توجه کنید برای استفاده از بیمه هنگام وقوع حادثه ناشی از آتش سوزی حتما باید نصب سیستم اجاق چوبی درست و تایید شده باشد.

اجاق چوبی

  • بخاری یا اجاق گازی در کانادا

برخی از افراد برای کاهش مصرف برق یا نفت، از بخاری یا اجاق های گازی استفاده می کنند. اگر می خواهید تحت پوشش بیمه هنگام وقوع حادثه قرار بگیرید به این نکته توجه کنید که نصب وسایل گازسوز باید درست و تایید شده باشند. سیستم گازی هم شبیه شوفاژ‌های ایران است بعضی‌ با هوا و بعضی‌ با لوله‌های گرم که زیر کف خانه ها جاسازی شده اند کار می کند. هزینه گاز برای یک خانه ۳۰۰ متری حدودا ۱۵۰$ می باشد.

بخاری گازی

در پایان به بیان نکاتی در مورد سیستم گرمایش و آب گرم مصرفی در کشور کانادا می پردازیم.

  • در کانادا، رایج ترین روش برای گرم کردن آب گرم مصرفی، بدون در نظر گرفتن نوع سیستم، استفاده از حرارت سیستم گرمایش محیط است. لذا چنان چه هزینه گرمایش در اجاره شما گنجانده شده است، شامل آب گرم نیز خواهد بود.
  • استفاده از برق و گاز و شوفاژ نفتی (گازوییلی) رایج ترین روش ها برای گرم کردن خانه ها می باشد.
  • باید به طور سالیانه نسبت به کنترل و تمیزکاری موتورخانه شوفاژ، اجاق های چوبی، اجاق های گازی و دودکش ها، توسط افراد حرفه ای اقدام کنید و از صحت عملکرد آن ها مطمین شوید. این کار می تواند برای پیشگیری از آتش سوزی و پخش گاز سمی مونوکسید کربن مفید باشد. اگر در خانه اجاره ای زنگی می کنید، به طور معمول مسئولیت نگهداری سیستم گرمایش به عهده صاحب خانه می باشد.
  • مردم غالبا یک اجاق گازی یا اجاق چوبی به عنوان بخاری یدکی نگهداری می کنند که از آن در زمان های قطع برق در زمستان استفاده کنند. به این نکته توجه کنید که موتورخانه شوفاژ که با نفت کار می کند برای روشن شدن و کار کردن به برق احتیاج دارد.
  • همچنین از دیگر سیستم های گرمایشی می توان به سیستم گرمایش از کف اشاره کرد ولی هنوز در کشور کانادا رواج نیافته است
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “سیستم گرمایشی در کشور کانادا

  1. حسن گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید چطوری میتونم در کانادا مشغول به کار بشم با توجه به حرفه ی جوشکاری لوله های گاز صنعتی وتجاری مسکونی که دارم
    با پانزده سال سابقه

    1. سلام و عرض ادب
      معمولا به صورت سالانه لیست نیازمندی های شغلی در اداره مهاجرت کانادا منتشر میشود.
      شما باید به دفاتر وکالت مهاجرتی کانادا مراجعه نمائید و با پر کردن یک سری فرم ارزشیابی، پس از بررسی به شما امتیاز میدهند که در صورتیکه حداقل امتیاز برای هر رده شغلی را کسب کنید، به شما پذیرش میدهند.
      با تشکر

      1. حسن گفت:

        سلام ممنونم
        حداقل امتیاز چند هست؟

        1. با سلام و احترام
          اگر اشتباه نکنم، حداقل امتیاز 67 از 100 میباشد.

          1. حسن گفت:

            سلام وعرض ادب
            عذر خواهی میکنم فرم های ارزشیابی رو میتونیم از طریق سایت پیدا کنیم ؟وپر کنیم
            شما نمونه فرم ها رو دارید؟

          2. سلام و عرض احترام
            بله، لطفا از لینک زیر اقدام کنید:
            فرم استخدام در مرکز خدمات تیک سرویس
            با تشکر

  2. قاسم گفت:

    سلام
    آیا با مدرک کاردانی مهندسی شیمی و مدرک فنی و حرفه ای برای پکیج ، لباسشویی و ظرفشویی و یخچال و همچنین مهارت در کار لوله کشی (بدون مدرک فنی و حرفه ای) امکان دریافت ویزای کار در کانادا ، استرالیا، نیوزلند یا المان هست؟
    زبان هم میتونم راه بیوفتم ولی مدرک ایلتس یا تافل ندارم

    1. سلام و عرض ادب
      معمولا به صورت سالانه لیست نیازمندی های شغلی در اداره مهاجرت کشورهای مورد نظر شما منتشر میشود.
      شما باید به دفاتر وکالت مهاجرتی که پیگیری مهاجرت کشور های فوق مراجعه نمائید و با پر کردن یک سری فرم ارزشیابی، پس از بررسی به شما امتیاز میدهند که در صورتیکه حداقل امتیاز برای هر رده شغلی را کسب کنید، به شما پذیرش میدهند.
      با تشکر

  3. kamal گفت:

    سایت خوب با مطالب مفید دارید . پاسخگویی به نظرات هم دارید . مرسی

    1. سلام و عرض ادب، ممنون از شما

  4. Hadis گفت:

    سلام من پرستار هستم میتونم اقدام کنم برای ویزای کار؟

    1. سلام و عرض ادب
      شما باید با دفاتر حقوقی اقامت کانادا تماس بگیرید.
      با تشکر

  5. محمدباقرنورائی فر گفت:

    سلام من کارم تعمیرات پکیج دیواریه آیااونجاسیستمهای پکیج دیواری که درکشورخودمون هست مثل بوتان وایران رادیاتور درکاناداهم وجود داره که گازسوزباشن؟یاکدام کشورازاین پکیجهااستفاده میشه وشغل من براکدام کشورمناسبتره فرق نمیکنه هرجاباشه فقط برم.البته کشوری که زیادسردنباشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. میثم صفری گفت:

      سلام و درود
      تو کشورهای پیشرفته تقریبا از سال 2006 به بعد استفاده از پکیج شوفاژ گازی غیرچگالشی مثل پکیج ایران رادیاتور و بوتان و غیره که تو ایران زیاد استفاده میشه ممنوع هست و فقط از پکیج های چگالشی که تو ایران هم خیلی کم استفاده شده مثل بعضی از مدل های آریستون و یونیکال و باکسی و وایلانت و ویزمن و غیره استفاده میشه در نتیجه باید تو پکیج های چگالشی تسلط داشته باشید.در مورد مهاجرت هم باید از شرکت هایی که در زمینه مهاجرتی فعالیت دارند مشاوره بگیرید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image