وبلاگ اخبار تاسیسات

پیشرفته ترین سیستم گرمایش و سرمایش ال جی

سیستم مولتی وی 5 ال جی 5

صرفه جویی انرژی در پیشرفته ترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ال جی

امروزه، صرفه جویی در مصرف انرژی از اولویت های مهم همه کشورهای دنیا به حساب می آید. افراد، سازمان ها و دولت ها در حال تلاش در جهت کاهش مصرف انرژی در سطوح پایدارتر هستند. در نتیجه اقدامات چندجانبه دولت ها و آگاهی بیشتر مصرف کنندگان، امروزه میزان مصرف انرژی یکی از اصلی ترین فاکتور های مهم در انتخاب نوع سیستم تهویه مطبوع به شمار می رود، همچنین به منظور بالا بردن میزان رضایت مشتریان و پیروی از قوانین جدید مصرف انرژی، کارخانجات نیز به شدت مشغول توسعه و بهبود بهره وری و عملکرد سیستم های تهویه مطبوع خود می باشند.

سیستم مولتی وی 5 ال جی 4

کاهش مصرف برق در پیشرفته ترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ال جی

کاهش مصرف برق، عملکرد اطمینان بخش و بهره برداری ساده نسبت به سایر محصولات تهویه مطبوع، سبب شده است تا امروزه سیستم های VRF به عنوان یکی از کار آمد ترین سیستم های تهویه مطبوع مدرن شناخته شوند. طیف وسیع فناوری ها و ویژگی های نوین هوشمند به کار گرفته شده در این سیستم ها، و قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش استثنایی، سبب شده تا سیستم های VRF هر روز طرفداران بیشتری در دنیا بیابد.

در سال 2018 شرکت ال‌جی، تکنولوژی مولتی وی خود را در سری پنجم ارائه کرده است که علاوه بر مشخصات فنی پیشرفته مدل پیشین در سری چهار (کنترل هوشمند میزان مبرد در آکومولاتور و طراحی مبدل هوشمند پاس متغییر) از ویژگی­های منحصر به فردی نسبت به مدل­های مشابه خود در بازار برخوردار است. این محصول در حضور مدیران شرکت‌های ال‌جی و گلدیران و اهالی رسانه در هتل پارسیان آزادی به نمایش گذاشته شد و قابلیت‌های متنوع و خاص آن برای علاقه‌مندان تشریح شد.

مدل ‌ MULTI V 5 یکی از پیشرفته‌ترین سیستم­های تهویه مطبوع روز دنیا و از سیستم­های VRF به حساب می آید. این سیستم یکی از کم‌مصرف‌ترین سیستم‌­های تهویه مطبوع است که از طریق مبرد R410A، سرمایش و گرمایش فضای مورد نظر را تأمین می­کند، این سیستم شامل یک یونیت خارجی بوده که قابلیت اتصال به چند یونیت داخلی را داشته و قابلیت لوله‌کشی طولانی تا ۱۱۰ متر ارتفاع و ۱۰۰۰ متر در مجموع را دارد.

سیستم مولتی وی 5 ال جی 1

استاندارد Eurovent مدل ‌ MULTI V 5

بر اساس استاندارد Eurovent مدل ‌ MULTI V 5 بالاترین راندمان انرژی در جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین در مدل MULTI V 5 این امکان وجود دارد که با توجه به نیاز پروژه و کاربری‌های متفاوت، شرایط دمایی مختلف را در فضاهای مجزا با یک دستگاه ایجاد کنیم. با استفاده از این فناوری و به‌کارگیری سیستم بازیافت انرژی می­توان همزمان و با استفاده از یک یونیت خارجی در یک فضا سرمایش و در فضای دیگر گرمایش ایجاد کرد. این امر باعث شده تا این فناوری در پروژه­های هتلی، بیمارستانی، اتاق­های سرور و ساختمان­هایی با معماری سرتاسر شیشه ای کارایی بسیار بالایی داشته باشد.

شرکت ال‌جی جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش قابلیت کارکرد سیستم­های تهویه مطبوع خود از کمپرسورهای اینورتر استفاده می کند. کمپرسورهایی که ساخت کمپانی ال‌جی بوده و دارای گواهی ثبت اختراع هستند. شرکت ال‌جی از یاتاقان‌هایی که در صنایع هواپیماسازی به کار می­رود استفاده کرده و طول عمر کمپرسور را افزایش داده است.

فناوری HiPOR

همچنین این شرکت با استفاده از فناوری ( HiPOR برگشت پرفشار روغن ) باعث کاهش اتلاف انرژی در برگشت روغن و افزایش راندمان کمپرسور شده است. به علاوه جهت افزایش مقاومت در برابر رطوبت و محیط­های اسیدی، در کندانسور این دستگاه از روکش خاصی (Black Fin) استفاده کرده است که قابلیت اطمینان کارکرد سیستم را در محیط های خورنده افزایش می‌دهد.

شرکت ال‌جی از مفاهیم طبیعت برای ساخت فن در MULTI V 5 بهره گرفته است به این صورت که با الهام از شکل پره‌دار بال نهنگ و شیارهای موجود بروی صدف دریایی فن کندانسورها را طوری طراحی کرده است که کمترین افت فشار، بالاترین حجم هوا و حداقل مصرف انرژی را داشته باشد.

سیستم مولتی وی 5 ال جی 3

در ادامه به بیان ویزگی های سیستم مولتی وی سری 5 شرکت ال جی می پردازیم

  • رنج ظرفیت یونیت­های خارجی

مولتی وی سری 5 در ظرفیت­های Btu/hr 80000-260000 به صورت تک یونیت ساخته می­شوند که قابلیت مدول شدن تا 960000Btu/hr را دارا می باشند.

  • رتبه یک جهانی از لحاظ مصرف انرژی

بر اساس استاندارد یورو ونت، مولتی وی سری 5 دارای بالاترین راندمان انرژی در بار کامل (EER:4.83) و بار جزئی (ESEER:9.15) در جهان است.

سیستم مولتی وی 5 ال جی 2

  • کنترل ظرفیت از طریق سنسور دو گانه

بر خلاف سیستم­های VRF متداول و نسل­های قبلی مولتی وی که تنها از سنسور دمایی جهت کنترل بار استفاده می‌کردند، در مولتی وی سری 5 جهت کنترل دقیق‌تر ظرفیت و کاهش مصرف انرژی علاوه بر سنسور دمایی از سنسور رطوبت نیز در یونیت­ خارجی استفاده می­شود.

  • تغییر دمای مبرد وکنترل هوشمند بار

با استفاده از این سیستم شرکت ال‌جی علاوه بر کنترل جریان متغییر مبرد، قابلیت کنترل تغییر دمای مبرد را نیز دارا می باشد که این امر باعث کاهش مصرف انرژی در بار جزئی می­­گردد.

  • تأمین سرمایش و گرمایش همزمان

در مولتی وی سری 5 این امکان وجود دارد که با توجه به نیاز پروژه و کاربری‌های متفاوت، شرایط دمایی مختلف را در فضاهای مجزا با یک دستگاه ایجاد کنیم. با استفاده از این تکنولوژی و به کارگیری Heat Recover Unit می­توان همزمان در یک فضا سرمایش و در فضای دیگر گرمایش ایجاد کرد که این تکنولوژی در پروژه­های هتلی، بیمارستانی، اتاق­های سرور و ساختمان­هایی با معماری سرتا سر شیشه ای بسیار کارآمد خواهند بود.

  • روکش ضد خوردگی از نوع Black fin

شرکت ال‌جی جهت افزایش مقاومت فین­های کندانسور در مولتی وی سری 5 از روکش نوع Black fin استفاده کرده است که این نوع پوشش دارای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و محیط­های اسیدی می باشد که قابلیت اطمینان کارکرد سیستم را افزایش می‌دهد.

  • ریموت کنترل هوشمند و مستقل

این کنترلر مجهز به4.3 LCD اینچی با قابلیت نمایش دما، رطوبت و میزان پاکیزگی هوا است و کاربر هر یونیت داخلی به صورت مستقل و جداگانه می تواند اطلاعات مربوط به مصرف انرژی برق روزانه، هفتگی و ماهانه خود را مشاهده کند.

  • کاهش وزن و ابعاد

در این مدل ابعاد یونیت های خارجی با افزایش ظرفیت آن، کاهش پیدا کرده و علاوه بر کاهش فضای اشغال شده جهت نصب، وزن دستگاه ها نیز کمتر شده است. برای مثال در سیستم مولتی وی ۴ ال جی برای راه اندازی یک سیستم با ظرفیت (توان) ۴۸ HP (اسب بخار) به یک یونیت خارجی ۲۰ HP ، یک یونیت ۱۸ HP و یک یونیت ۱۰ HP نیاز است ولی در مولتی وی ۵ با دو یونیت ۲۴ HP می توان به توان ۴۸ HP رسید که هم فضای کمتری اشغال کرده و هم وزن کمتری دارد.

  • محدوده دمایی و لوله کشی

سیستم مولتی وی ۵ ال جی قابلیت کارکرد بدون افت راندمان در محدوده دمای ۲۵- تا ۴۸+ درجه سانتی گراد را دارا می باشد و طول لوله کشی بین یونیت خارجی و یونیت های داخلی تا حداکثر ۲۲۵ متر افزایش یافته است که آن را برای استفاده در شرایط آب و هوایی گوناگون و نیز کاربری های مختلف مسکونی، اداری، تجاری، برج و … به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع کامل و بهینه تبدیل می کند.

  • گرمایش پیوسته

در نسل جدید مولتی وی ال جی، حالت گرمایش پیوسته و بدون توقف فراهم شده است. با به کار بردن تجهیزات شناسایی دما و رطوبت به طور هوشمند، اعمال دیفراست جزئی و سیستم مدیریت هوشمند روغن، امکان گرمایش پیوسته و بدون دیفراست فراهم شده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image