وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

مشکلات متداول دستگاه های تهویه مطبوع

مشکلات متداول دستگاه های تهویه مطبوع

مشکلات متداول دستگاه های تهویه مطبوع

یکی از مشکلات متداول دستگاه‌ های تهویه مطبوع، عملکرد ضعیف آنهاست. اگر دستگاه شما روشن است، مطمئن شوید که پنجره و درب‌های خروجی ساختمان بسته است. اگر به دنبال تهیه لیستی از مشکلات معمول دستگاه و در جستجوی رفع عیب دستگاه هستید، ابتدا به صفحه ما با عنوان صرفه‌جویی در مصرف انرژی ۱۰۱ مراجعه نمایید. در این صفحه تمام آنچه باید از نحوه عملکرد و نگهداری سیستم بدانید جمع‌آوری شده است.

بقیه مشکلات متداول دستگاه‌ های تهویه مطبوع بدلیل نصب نادرست، روش‌های تعمیر اشتباه یا ضعیف و نگهداری ناکافی ایجاد می‌شوند. نصب اشتباه یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی می‌تواند منجر به نشتی آب حاصل از تعرق لوله ها در داکت‌ ها و یا جریان ضعیف گردش هوا گردد.

آبریزی کولرهای اسپیلت

اگر متوجه شدید کولر اسپیلت آنچنان که باید خنک نمی‌کند، احتمالا در مرحله نصب مشکلی وجود داشته که باعث جمع شدن آب در سینی دستگاه شده و آب حاصل از تعرق لوله ها را تخلیه نمی کند. حتما برای تعمیر و تراز کردن اصولی دستگاه از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

نگهداری نامناسب

در صورتی که فیلترها یا لوله‌های مارپیچی اواپراتور یا کندانسور کثیف شوند، دستگاه تهویه مطبوع شما خوب کار نمی‌کند و کمپرسور و فن‌ ها قدرت کافی را جهت گردش هوا نمیتوانند ایجاد کنند.

خرابی کنترل‌های الکتریکی

سنسورها و کنترل‌ های کمپرسور و فن ممکن است کهنه و خراب شوند، به ویژه زمانی که دستگاه مرتبا روشن و خاموش می‌شود. روشن و خاموش کردن متناوب دستگاه زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه برای محیط در نظر گرفته شده، بزرگ باشد. فرسودگی سیم‌ ها و کابل ها که در بسیاری از سیستم‌ ها وجود دارد و همچنین سوکت های الکتریکی و کنتاکتور ها باید در طی مراجعه تکنسین متخصص کنترل شوند.

مشکلات سنسورها

دستگاه‌ های تهویه مطبوع یک سنسور ترموستات دارند که در پشت پنل کنترلی قرار دارد و دمای هوایی را که به درون لوله‌ های مارپیچی اواپراتور وارد می‌شود را اندازه می‌گیرد. اگر سنسور از جای خود خارج شده باشد، دستگاه تهویه به طور دائم کار می‌کند یا بشدت نامنظم کار خواهد کرد. سنسور باید نزدیک لوله‌ های مارپیچ باشد، اما نباید به آن ها چسبیده باشد. باید بدقت سنسور را در جای مناسب تنظیم کرده و بوسیله سیم در جای خود ثابت قرار دهید.

مشکلات درین و تخلیه آب

وقتی هوای بیرون مرطوب است، درین ها را کنترل کنید تا ببینید مسدود نشده باشند و به درستی کار می‌کنند. دستگاه‌ های تهویه مطبوع در اتاق‌ ها ممکن است بدلیل نصب غیر اصولی و ارتفاع نامناسب قرارگیری دستگاه، دریناژ خوبی نداشته باشند.

جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات تآسیسات ما را در وبسایت تیک سرویس همراهی فرمائید:

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱ – ۸۸۸۶۵۰۶۹ -۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

برای مشاهده مطالب و فیلم های آموزشی، به اکانت ما در آپارات و اینستاگرام به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://www.aparat.com/tikservice

https://www.instagram.com/tikservice.co

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image