وبلاگ موتورخانه و گرمایش

علایم خرابی پکیج دیواری چیست؟

علایم خرابی پکیج دیواری چیست؟

علایم خرابی پکیج دیواری می تواند با عیب یابی سریع آن به حداقل برسد. بنابراین ما در ادامه در خصوص برخی علایم خرابی پیکج های دیواری و عیب یابی آنها صحبت خواهیم کرد:

  • یکی از علائم خرابی پکیج دیواری می تواند نشت آب در آن میباشد. نشت آب می تواند از لوله های متصل به دستگاه و یا شیلنگ ها آن و شیر آلات صورت گیرد. نشت آب به دلیل شکستگی سختی گیر و یا شکستگی لوله ها و اتصالات خود دستگاه می تواند بوجود آید، برای همین برای رفع آن باید همه این اتصالات چک شوند و در صورتیکه شکستگی ناشی از اتصالات بود باید تعویض شده و یا اگر اتصالات شل شده بودند اقدام به سفت و محکم کردن آنها کنید.

 

 

  • گاهی علت نشت آب از پکیج دیواری سوراخ شدن مبدل یا منبع انبساط است، در این صورت هم باید منبع نشت هر چه که هست تعویض شده و یا اگر امکان دارد تعمیر گردد. در واقع از علائم خرابی پکیج می تواند به نشت آب از آن اشاره کرد.
  • از دیگرعلائم خرابی پکیج دیواری می توان به ایجاد صدای اضافه در مبدل حرارتی پکیج اشاره کرد. این ایراد بوجود آمده می تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از: تنظیم نبودن شیر برقی گاز دستگاه، مدار گرمایش دستگاه هوا گرفته است، مدار رسوب گرفته است و یا مبدل حرارتی و پمپ آب خراب شده اند و در نهایت اینکه سنسورهای حرارتی وقتی خراب شوند از مبدل حرارتی صدهای اضافه خارج می شود.

 

 

 

  • برای از بین بردن صدای اضافه در مبدل حرارتی باید یکی از کارهای ذیل انجام شود: اول از همه اینکه مبدل حرارتی هواگیری شود، در صورت تنظیم نبودن شیر برقی گاز دستگاه این قطعه تنظیم گردد، برای رفع صدای مبدل حرارتی یکی از کارهای دیگری که می توان انجام داد، رسوب زدایی مدار و مبدل حرارتی است، چک کردن NTC و پمپ سیرکوله یکی دیگر از کارهایی است که می توانید برای رفع این ایراد در پکیج دیواری انجام دهید و در نهایت اگر همه این کارها را انجام دادید و این ایراد پکیج دیواری رفع نشد باید مبدل حرارتی تعویض شود چون احتمال خیلی زیاد دفرمه گردیده است.
  • یکی دیگر از علائم خرابی پکیج دیواری کار کردن سیستم گرمایش و گرما نداشتن رادیاتورها است. در این حالت ممکن است، شعله به علت کاهش فشار گاز کم توان و کوتاه شده باشد، هوا در مدار گردش پکیج وجود داشته و یا اینکه شیرهای رفت و برگشت نیمه باز باشند. دلایل دیگر هم می تواند باعث بروز این مشکل شود که به طور خلاصه شامل: ضعیف شدن فنر سوپاپ، کاهش دقت سنسو NTC، بوجود آمدن ایراد در پمپ مثل: شکستن پروانه، دبی کم، گرفته شدن پمپ با شن و ماسه.

 

 

 

  • گاهی خرابی پکیج دیواری از روی خرابی کلید های حرارتی، خرابی پتاسیومتر گرمایش، خرابی برد کنترل معلوم می شود و خرابی این قطعات را شما می توانید از روی گرم نبودن رادیاتورها بفهمید.
  • از علائم خرابی پکیج دیواری می توان به گرم نبودن آب مصرفی اشاره کرد که می تواند به علت کوتاه بودن شعله، رسوب گرفتن مبدل حرارتی، خرابی پتاسیومتر، اشکال در پمپ و خرابی برد کنترل و برخی دیگر رخ دهد.
  • یکی دیگر از علائم خرابی پکیج دیواری انفجاری روشن شدن آن است. این ایراد به سبب تنظیم نبودن فاصله بین الکترود جرقه زن و مشعل، عدم تنظم فشار گاز، خراب بودن دودکش، بسته شدن سوراخ های مشعل و ضعیف شدن جرقه به دلایل مختلف ممکن است، بوجود آید.

 

 

 

 

  • از علائم خرابی پکیج دیواری نوسانات بوجود آمده در آب گرم است. این ایراد به دلایل مختلفی مثل: بالا بودن ارتفاع شعله، بد بودن پمپ دستگاه، خراب شدن شیر سه راهه در پکیج دو مبدله و در نهایت کاهش فشار آب خانه ممکن است، بوجود آید.
  • راه یافتن آب مصرفی به مدار گرمایش از راه شیر پرکن و مبدل مصرفی یکی دیگر از علائم خرابی پکیج دیواری است.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “علایم خرابی پکیج دیواری چیست؟

  1. ذوقی گفت:

    سلام..ببخشیدمیتونم درموردایرادپکیج راهنمایی بگیرم..تعمیرکارپکیجم

    1. با سلام و احترام
      مشکلی نیست. با شماره های زیر تماس بگیرید:
      021-88865069
      021-88863950

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image