وبلاگ موتورخانه و گرمایش

روشهای انتخاب یک پکیج گرمایشی خوب و مقرون به صرفه

روشهای انتخاب یک پکیج گرمایشی خوب و مقرون به صرفه

چطور یک پکیج خوب و به صرفه انتخاب کنیم؟

برای اینکه یک پکیج دیواری یا زمینی خوب انتخاب کنید، بهتر است یکسری نکات را بدانید. پکیج های دیواری و یا زمینی با داشتن این ویژگی ها می توانند، آب گرم مورد نیاز ساختمان به خوبی تامین کنند:

 

 

 

  • اول اینکه پکیج دیواری و یا زمینی انتخاب کنید که با فضا و مساحت خانه و ساختمان متناسب باشد. برای خانه هایی که زیربنا و مساحت آنها ۱۵۰ متر مربع است، پکیج با ظرفیت حرارتی ۲۴ کیلو وات، خانه هایی با متراژ ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مربع پکیج با ظرفیت ۲۸ کیلو وات، برای خانه با متراژ ۲۲۰ تا ۳۰۰ متر مربع پکیج با ظرفیت حرارتی خروجی ۳۰ کیلو وات و برای خانه ها با متراز ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر مربع پکیج باظرفیت ۳۶ کیلو وات مناسب است. اما به طور کلی شرایط آب و هوایی و متراژ خانه و ساختمان در انتخاب پکیج موثر هستند. در مناطق گرم و مرطوب، گرم و خشک و معتدل و مرطوب نوع پکیج مورد استفاده تفاوت خواهد کرد.
  • برای ساختمان هایی که در طبقات بالا هستند، در نظر گرفتن نوع دود کش پکیج بسیار مهم است. در این ساختمان ها به دلیل اینکه فاصله دودکش تا سقف به ۳ متر نمی رسد، بهتر است از پکیج دیواری و یا زمینی فن دار استفاده شود تا گازهای ایجاد شده در هنگام سوختن گاز به راحتی از محیط خارج شده و به خصوص در زمستان برای ساکنین خطر ایجاد نکند. به طور کلی برای اینکه دستگاه ایمن داشته باشید، استفاده از پکیج های فن دار در اولویت بوده و باعث می شود، در زمستان و تابستان امکان برگشت گاز به داخل فضای خانه وجود نداشته باشد.

 

 

 

  • استفاده از پکیج های فن دار جدید بر خلاف انواع قدیمی آن به هیچ وجه صدای زیاد ایجاد نکرده به طوری که موقع کار کردن دستگاه اصلا متوجه روشن بودن آن نخواهید شد.
  • اگر به هر دلیلی نخواستید از پکیج فن دار استفاده کنید، برای ایمنی افرادی که در ساختمان زندگی و کار می کنند حتما باید پکیج دیواری و یا زمینی بخرید که سنسور حرارتی حساس به دود داشته باشد. سنسور حرارتی حساس به دود در صورت بروز مشکل برای دودکش واکنش نشان داده و خاموش خواهد شد.

 

 

 

  • برای خرید پکیج یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع مبدل حرارتی است. در مواقعی که طراحی گرمایش ساختمان به صورتی است که این فرایند از کف اعمال می شود، بهتر است از پکیج کندانسیک استفاده کنید. استفاده از پکیج کندانسیک باعث می شود، میزان گاز مصرفی کاهش یافته و هزینه هم به همان میزان کم شود و در مقابل اگر برای گرم کردن خانه فن کوئل انتخاب شده است، پکیج هایی مناسب هستند که منبع داشته باشند. استفاده از پکیج های منبع دار باعث می شود، وقتی آب گرم را در حمام و یا دستشویی باز می کنید، پکیج هوای سرد بیرون ندهد.
  • در خرید پکیج دیواری و زمینی علاوه بر توجه به مساحت و متراژ ساختمان به میزان مصرف آب گرم در خانه هم توجه کنید. اگر بنا به هر دلیلی مصرف آب گرم زیادی دارید، بهترین پکیج برای شما نوع مخزن دار و یا پکیج هایی هستند که قدرت حرارتی آنها بیشتر از ۳۱ کیلو وات است. غیر از این باشد، میزان آب گرم مورد نیاز شما تامین نخواهد شد.

 

 

 

  • در بین پکیج زمینی و دیواری انتخاب هر یک از آنها بستگی به شرایط مختلفی دارد. مثلا اگر مساحت ساختمان بیشتر از ۳۳۰ متر مربع است، انتخاب پکیج زمینی عقلانه تر خواهد بود اما اگر متراژ ساختمان کمتر از ۳۰۰ متر مربع است، پکیج های دیواری انتخاب بهتری هستند چون هم کم مصرف ترند و ماندگاری و عمر بیشتری هم دارند.
  • اگر در شهر و جایی زندگی می کنید که املاح آب زیاد است، پکیج های دو مبدله انتخاب به صرفه تری هستند چون پکیج های یک مبدله در اثر تماس با آب سخت و دارای املاح زیاد زود خراب شده و رسوب می گیرند.
  • نکته آخر اینکه پکیج را از شرکت ها و برندهایی بخرید که گارانتی بعد از فروش داشته باشند تا در صورت بروز مشکل و ایراد در آنها بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image