وبلاگ موتورخانه و گرمایش

دلایل گرم نشدن آب پکیج و آبگرمکن چیست

دلایل گرم نشدن آب پکیج و آبگرمکن چیست

دلایل گرم نشدن آب پکیج و آبگرمکن چیست؟

پکیج با هدف تامین آب گرم خانه ها، محل های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار گرفته و به همین جهت اگر این وظیفه را به خوبی انجام ندهد در واقع از کاربرد اصلی خود باز مانده است. گرم نشدن آب پکیج و آبگرمکن می تواند به دلایل مختلف و متنوعی اتفاق بیفتد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم.

دلایل گرم نشدن آب پکیج

  • اولین دلیلی که به واسطه آن آب گرم در پکیج تولید نمی شود، دریافت نکردن فرمان آب گرم است یعی دستگاه دستوری برای تولید و اجرای فرایند آب گرم دریافت نکرده است. این ایراد می تواند به علت خرابی قطعات مختلف آن رخ دهد که از جمله می توان به عمل نکردن سوئیچ یا فلومتر، خراب بودن سنسور ntc اشاره کرد. البته نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید اینکه سنسور ntc به ندرت خراب می شود و اگر آب پکیج گرم نشد در ابتدا به سراغ فلومتر بروید در صورت سالم بودن فلومتر سنسور مذکور را چک نمایید.

  • عموما برای چک کردن فلومتر تعمیرکاران اول سیم های آن را اتصال کوتاه می کنند، اگر با اتصال کوتاه پکیج روشن شد یعنی فلومتر خراب است و علت گرم نشدن آب هم به همین دلیل می باشد. نکته مهمی که حتما باید رعایت کنید اینکه ایجاد اتصال کوتاه کاری نیست که یک فرد عادی مجاز به انجام آن باشد. برای این کار حتما باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید و به تنهایی این کار را انجام ندهید.

 

 

  • دومین دلیلی گرم نشدن آب پکیج و ایجاد مشکل در فرایند تولید آب گرم، خرابی سنسور ntc است. تعمیرکاران برای اطمینان از این موضوع ابتدا پکیج را خاموش کرده و بعد دو سر اهم متر را به دو سر آن وصل می کنند و به این شکل مقاومت اندازه گیری می شود. بعد از این مرحله با استفاده از یک شعله غیر مستقیم دمای ntc را بالا می برند. هدف از این کار اندازه گیری مقاومت و مقایسه آن با استانداردهای تعیین شده است.

خرابی موتور شیر سه طرفه دلیل گرم نشدن آب پکیج

  • علت دیگری که می تواند سبب گرم نشدن آب پکیج شود، کار نکردن موتور شیر سه طرفه است که در این مورد هم باید یک تعمیر کار مجاز دستگاه را تست کند.
  • دلیلی دیگری که باعث گرم نشدن آب پکیج می شود، کم بودن ارتفاع شعله است. کم بودن ارتفاع شعله خود به دلایل مختلفی از قبیل: کم بودن فشار گاز ساختمان و یا تنظیم نبودن شیرگاز پکیج می تواند اتفاق بیفتد.
  • موضوع دیگر که می تواند در گرم نشدن آب پکیج دخیل باشد، انتخاب دودکش نامناسب است. شاید تصور کنید دودکش چه ربطی به گرم کردن آب دارد اما کلیه قطعات و تجهیزات به کار رفته در نصب پکیج در کارکرد و راندمان آن تاثیر مستقیم دارند که اگربه درستی انتخاب و نصب نشوند در این موضوع تاثیر منفی خواهند گذاشت.
  • ایجاد رسوب در مبدل و یا رادیاتور هم در این ایراد موثر است چرا که رسوب باعث می شود رسانایی گرمایی مبدل به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند و این امر خود سبب کم شدن دمای آب خواهد شد. برای همین بهتر است هر سال دو بار دستگاه رسوب گیری و نظافت شود تا بازدهی آن افزایش پیدا کند.
  • اگر در رادیاتور هوا وجود داشته باشد یا اینکه رادیاتورها را خیلی نزدیک به هم نصب کنند هم می تواند از دلایل گرم نشدن آب پکیج باشد، برای همین باید استاندارد های لازم در نصب و رعایت فواصل رادیاتورها در نظر گرفته شود.

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن

  • در مورد گرم نشدن آب آبگرمکن تقریبا همان دلایلی که برای پکیج نام بردیم برای آبگرمکن هم می تواند صدق کند. مثلا رسوب گرفتن مبدل مصرفی و یا سردوش حمام می تواند دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن باشد. برای همین باید هر چند وقت یکبار کار رسوب گیری انجام شود.
  • افت فشار گاز شمعک و خرابی ترموکوپل، خرابی شیر مغناطیسی، شل بودن مهره ترموکوپل همه می توانند باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن باشند.

 

  • اگر یونیت دستگاه یعنی هماهنگ کننده مشعل و برد دستگاه کثیف باشد آب به خوبی در آبگرمکن گرم نخواهد شد و می تواند از دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن باشد.
  • گرفتگی جلوی شمعک و روشن نشدن آن و بسته بودن شیر پروانه ای و پارگی و خرابی واشر دیافراگم می تواند از دلایل دیگر گرم نشدن آب آبگرمکن باشد.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “دلایل گرم نشدن آب پکیج و آبگرمکن چیست

  1. مدیر سایت گفت:

    با سلام
    برای شعله ور شدن باید دو نکته چک شود:
    1- باز بودن مسیر دودکش و فن خروجی دستگاه
    2- تنضیم فشار شیر گاز

    برای گرم نشدن آب با وجود شعله زیاد میتوان به رسوب گرفتن مبدل ها اشاره کرد که با رسوب زدائی مشکل حل میشود.
    با تشکر

  2. مصطفی گفت:

    آب شوفاژ گرم میشه اما آب مصرفی نه

    1. مصطفی گفت:

      رو حالت تابستانه که میزارمش فقط روشن میشه ولی آب گرم نمیشه دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم

      1. علیرضا تحصیلداران گفت:

        سلام و درود
        ممکنه فلوسوییچ دستگاه مشکل پیدا کرده باشه
        برای توضیح بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید
        با تشکر

    2. سلام و عرض ادب
      لطفا تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم.
      02188865069
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image