وبلاگ موتورخانه و گرمایش

پکیج فن دار و پکیج بدون فن چه تفاوت هایی با هم دارند

پکیج فن دار و پکیج بدون فن چه تفاوت هایی با هم دارند

پکیج فن دار و پکیج بدون فن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پکیج به دستگاهی گفته می شود که برای تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و حتی کارخانه ها و مراکز تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نوع پکیج بستگی به سلیقه شخصی و البته برخی دلایل فنی دارد. اینکه مثلا ظرفیت پکیج به مساحت محل مورد استفاده بخورد و برخی دلایل دیگر که توجه به آنها باعث استفاده بهینه از پکیج شده و در میزان هزینه های ناشی از مصرف آن هم تاثیر مستقیم دارد. برای همین ما در ادامه قصد داریم در مورد دو نوع پکیج که در بازار اسم آنها را زیاد می شنوید، صحبت کنیم و تفاوت های آنها را بیان کرده تا موقع خرید بتوانید انتخاب اصولی تر و بهتری داشته باشید. پکیج ها به لحاظ فنی به دو دسته پکیج فن دار و پکیج بدون فن تقسیم می شوند که این دو نوع دستگاه تفاوت های مهمی با هم دارند.

 

 

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن

  • پکیج بدون فن دستگاهی است که دود و گازهایی که در اثر سوختن و احتراق در آن ایجاد می شود از راه دودکشی که به شیوه خاصی در آن قرار داده شده است، خارج می شوند. دودهای حاصل از احتراق در این نوع دستگاه به صورت مکش طبیعی متاثر از ارتفاع دودکش خارج شده و نیاز به سیستم دیگری برای خارج کردن گازها نیست.
  • تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در این است که نوع بدون فن آن باید حتما در فضای ساختمان و داخل آن نصب شود و استفاده از آن در فضای باز ممنوع است.

قطر دودکش تفاوت بین پکیج فن دار و پکیج بدون فن

  • تفاوت دیگری که در پکیج فن دار و پکیج بدون فن مشاهده می شود در قطر دودکش است. قطر دودکش در دستگاه بدون فن پانزده سانتی متر بوده و ارتفاع دودکش مورد استفاده هم باید حتما سه متر باشد در صورتیکه قطر دودکش در پکیجهای فن دار شش سانتیمتر میباشد.
  • تفاوت دیگر بین پکیج فن دار و بدون فن جنس دودکش است. در نوع بدون فن جنس دودکش باید از سیمان بوده و در داخل ساختمان کار گذاشته خواهد شد.دودکش در دستگاه بدون فن باید به طور مستقیم با هوای آزاد تماس داشته باشد و هرگز در معرض باد و کوران شدید هم قرار نگیرد. برای دستیابی به این منظور و برای اینکه هدایت گازهای سمی به خوبی انجام شود و در اثر باد و کوران به داخل باز نگردد، بهتر است در انتهای دودکش در پکیج بدون فن کلاهک نصب شود.

 

سرو صدای پکیج فن دار و بدون فن

  • در گذشته پکیج های فن دار دارای سر و صدا هنگام کار کردن بودند که امروزه با آمدن نسل جدیدی از این دستگاهها مشکل سر و صدا هم در آنها حل شده و کاملا آرام و بدون صدا کار می کنند و مصرف کننده می تواند از این موضوع مطمئن باشد.
  • اما چیزی که تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن را بیشتر نمایان می کند اینکه در نوع فن دار دود ناشی از سوخت ماده سوختی یا احتراق از طریق فن به دودکش هدایت شده و به این شکل از فضا مورد نظر خارج می شود.

 

 

  • دستگاه فن دار دارای قطعه ای به نام فلنج فن است که با استفاده از این قطعه هوای تازه وارد و دود و گازهای ناشی از احتراق هم خارج می شوند. فلنج در بالای دستگاه تعبیه شده و قطر خارجی آن ده سانتی متر است. با استفاده از قطر خارجی که ده سانتی متر است اکسیژن لازم برای احتراق وارد می شود و با استفاده از قطر داخلی که شش سانتی متر است، دود و گازهای سمی ناشی از احتراق خارج می شود.

 

 

پکیج فن دار بهتر است یا بدون فن؟

مشتریان در هنگام خرید دستگاهی مناسب برای تولید آب گرم بین انواع مختلف آن مردد می مانند حالا جدا از تعداد برند های مختلف که در بازار وجود دارد در بین اینکه پکیج فن دار بخرند یا بدون فن هم نمی توانند خوب تصمیم گیری کنند و در واقع نمی دانند کدام بهتر است. خب در مورد این مسئله چندین نکته کلیدی وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم:

  • اول اینکه حجم پکیج را چه فن دار باشد و چه بدون فن با توجه به مساحت ساختمان در نظر بگیرید تا استفاده بهینه ای از آن داشته باشید.
  • پکیج های فن دار با دودکش های دو جداره برای جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل فضای ساختمان بهتر و مطمئن تر هستند. بنابراین انتخاب آنها ایمن تر است.

 

 

  • پکیج های فن دار چون محفظه بسته هستند، نصب آنها در بالکن و تراس مشکلی ایجاد نمی کند و به لحاظ اینکه قطر دودکش آنها هم کم بوده و در حدود پانزده سانتی متر است و همچنین فضا برای داکت آن هم چندان زیاد نیست و به راحتی در فضای کوچک هم نصب می شوند بنابراین توسط مصرف کننده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “پکیج فن دار و پکیج بدون فن چه تفاوت هایی با هم دارند

  1. باسط گفت:

    سلام من خواستم بدونم آیا از پکیج فن دار برای دودکش عادی از داخل دیوار ساختمان به بالا هدایت شده میشه استفاده کرد؟؟؟مشکلی پیدانمیکنه؟؟

    1. سلام و عرض احترام
      باید ابتدا از باز بودن کامل دودکش و مکش طبیعی آن مطمئن شوید و یک کلاهک اچ در انتهای دودکش قراردهید.
      مسیر دودکش از ابتدا تا انتها چک شود تا ترک و شکستگی نداشته باشد. هر گونه شکستگی در دودکش و خروج دود از ترکهای آن میتواند باعث گاز گرفتگی شود.
      با استفاده از تبدیل دودکش 6 به 10 یا 6 به 15 و نصب دودکش پکیج، دود پکیج فن دار را به بیرون هدایت کنید.
      با تشکر

      1. مهرداد گفت:

        سلام من خواستم بدونم آیا از پکیج فن دار برای دودکش عادی از داخل دیوار ساختمان به بالا هدایت شده میشه استفاده کرد.

        1. با سلام و احترام
          طبق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان، نمیتوان استفاده کرد.
          بدلیل اینکه دودکش داخل ساختمان از جنس سیمانی و آزبست میباشد و در هنگام نشست ساختمان و زلزله امکان شکستن و ترک در آن وجود دارد.
          پکیج فن دار با توجه به اینکه گاز سمی حاصل از احتراق رو با فشار زیاد به بیرون هدایت میکند، در صورتیکه ترک یا شکستگی در دودکش باشد، دود را به داخل فضاهای دیگر هدایت میکند و باعث گاز گرفتگی و نهایتا مرگ افراد داخل آن واحد مسکونی میشود.
          در صورتیکه بتوان داخل لوله دودکش سیمانی، یک لوله فلزی بدون درز قرار دهید، میتوان از پکیج فن دار استفاده کنید.
          با تشکر از شما

      2. ali گفت:

        با سلام من هم یک پکیج فن دار دارم که با لوله 6 استیل تک جداره به لوله دودکش داخلی وصل کردم حالا اکسیژنی که باید برای دستگاه وارد شود با توجه به اینکه برای پکیج فن دار باید دودکش دو جداره باشه باید چکار کرد ممنون؟

        1. با سلام و احترام
          برای تامین اکسیژن پکیج فن دار شما میتوانید از یک دریچه هوای تازه که در دیوار ایجاد میکنید استفاده نمائید. ابعاد این دریچه حداقل 25 در 25 سانتیمتر باشد.
          با تشکر

  2. علیزاده گفت:

    سلام خونه ما دو طبقه ویلایی است قراره پکیج رو در همین طبقه بالا که میشینیم نصب کنیم الان دودکش ما از دیوار ساختمون نرفته یعنی مستقیم از سقف سوراخ شده میتونیم از پکیج بدون فن استفاده کنیم؟

    1. رضا کریمی گفت:

      با سلام و احترام
      نصب پکیج بدون دودکش تحت رعایت نکات ایمنی و استاندارد دودکش و تامین دریچه هوا مانعی ندارد.
      حتما از نصاب مجاز بخواهید تا دودکش و اتصالات آن را بررسی نمایند و در صورت تایید ایشان پکیج نصب گردد.
      با تشکر

  3. عبداللهی گفت:

    سلام
    منزل ما دو طبقه است ، 25 متر مسکونی بالا و 25 متر پایین !
    الان میخواهم پکیج دیواری تهیه کنم بجای استفاده دو بخاری و یک آبگرمکن !
    با توجه به متراژ و دو طبقه بودن:
    پکیج در کدام طبقه نصب شود ؟
    و تعداد رادیاتور چند عدد باید تهیه شود ؟ و با چه اندازه ای ؟
    من خودم دو رادیاتور در بالا و دو رادیاتور در پایین مد نظرم است !ولی نمیدانم یک پکیج آیا 4 رادیاتور را جواب میدهد ؟ در فضای داخلی هم جایی برای پکیج نداریم مجبورم فن دار تهیه کنم که خارج ساختمان نصب شود .
    و سوال دوم من این است آیا میشود با اضافه کردن یک پمپ به آبگرمکن زمینی آبگرم به رادیاتور رساند ؟
    با تشکر

    1. سلام جناب عبداللهی
      1- نصب پکیج برای ساختمان های دوبلکس مشکلی ندارد. در طبقه پائین یا بالا نصب شود، فرقی نمیکند. طبقه پائین نصب شود، کمی بهتر است.
      2- معمولا بصورت عمومی، هر متر مربع یک پره کافی است.برای 25 متر مربع ، 10 + 15 پره کافی است.
      3- پائین ترین سایز پکیج های معروف در بازار ایران، 22،000 کیلو کالری می باشد که تا حدود 100 متر مربع را پوشش می دهد.
      4- خیر، عملکرد آب گرمکن فقط برای تامین آب گرم مصرفی می باشد و نمیتوان برای گرم کردن رادیاتور ها استفاده نمود.
      پاینده باشید.

  4. صفری گفت:

    سلام. منزل ما آپارتمان حدود ۱۲۰ متر.شمالی طبقه چهارم در یک ساختمان ۶ طبقه است. بخاطر دو زانوی در دودکش پکیج مجبور شدیم پکیج فن دار استفاده کنیم که شبها دچار کمبود اکسیژن و بیخوابی میشم. امکانش هست راهنمایی بفرمایید. ممنونم.

    1. با سلام و احترام جناب صفری
      با توضیحات حضرتعالی، بنظر میرسه مشکل کمبود اکسیژن نیست و مشکل دود گرفتگی باشه.
      لطفا از محل نصب سه یا چهار تا عکس بگیرید، بصورتی که مسیر دودکش و محل نصب کاملا مشخص باشد و به شماره زیر واتس اپ کنید تا راهنمایی کنم.
      09351351141
      برای راهنمایی تلفنی با شماره زیر تماس بگیرید:
      021-88863950-88865069
      با تشکر از شما

  5. مجتبی گفت:

    سلام، منزل ما طبقه سوم و به متراژ 100 متر هست با توجه به اینکه منزل سر نبش قرار داره و اطرافش هم خالیه تو فصل سرما گرم کردنش مشکله، می خواستم بدونم 1- پکیجی که می خوام بخرم باید چند هزار باشه 2- رادیاتور نصب کنم یا گرمایش از کف . ممنون

    1. با سلام و عرض ادب
      پکیج 26 یا 28 هزار اوکی هست.
      گرمایش از کف یک سری معایب دارد که توصیه نمیشود.
      ترجیحا از رادیاتور استفاده بفرمائید، بهتر است.
      با تشکر

  6. سلوکی گفت:

    با سلام، پکیج ما باید در آشپزخانه نصب شود و دودکش آن از دیوار حیاط خارج می شود با دودکش فلزی، باید حتما از پکیج فن دار استفاده شود؟

    1. سلام و عرض ادب
      نصب پکیج در واحد های کمتر از 60 متر مجاز نیست مگر اینکه دریچه تامین هوا تامین شود.
      باید حتما از پکیج فن دار و دودکش دوجداره استفاده گردد.
      با تشکر

  7. Hojst گفت:

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    واحد ما به دلیلی مسیر دود کش پکیج کاملا مسدود شده و قابل بلز کردن نیست و پکیجمون بدون فن هست ایا امکانش هست این پکیج اارو فن دار کرد

    1. با سلام و احترام
      خیر، ممکن نیست. باید حتما دودکش نصب شود.
      با تشکر از شما

  8. علی گفت:

    سلام بهترین مدل پکیج لورچ برای داخل ساختمان چیه؟اصن لورچ خوب هست؟

    1. سلام و عرض ادب
      پکیج لورچ جزو پکیج های خوب ایرانی میباشد. مدل ها و تنوع محصولات را از نمایندگی های فروش محصولات لورچ بپرسید.
      با تشکر

  9. میثم گفت:

    سلام مهندس عزیز من پیکیج ایساتیس فن دار دارم درهنگام بازشدن آب در خانه صدای زیادی میدهد مخصوصا در زمستان میخاهم فن را قطع کنم اینکار درست است یا خیر. ۰۹۱۲۳۸۴۸۶۲۰ ممنون اگر پاسخ دهید.

    1. سلام و عرض ادب
      خیر نمیشود فن را قطع کرد. در صورتیکه فن قطع شود کلا دستگاه کار نمیکند.
      اگر نیاز به کارشناسی دارد، تکنسین اعزام شود.
      با تشکر

  10. مرتضی گفت:

    سلام منزل ما در طبقه پنجم از پنج طبقه قرار دارد و از یک پکیج بدون فن استفاده می کنیم، و برای رفع مشکل دود گرفتگی حدود یک متر ارتفاع دودکش را افزایش داده ایم و کلاهک H استفاده می کنیم، آیا مشکلی در این رابطه وجود دارد؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    1. با سلام و احترام
      باید کلاهک اچ دودکش از آخرین ارتفاع ساختمان 1.5 متر بالاتر باشد.
      اگر رعایت شود مشکلی ندارد

  11. سلام مهندس یه پکیج میخوام برای خانه باغ که چهل متره واستخر سر پوشیده اونم چهل متر به نظر شما ۲۲هزار جواب میده؟

    1. سلام و عرض احترام
      باید بررسی دقیق تر انجام بشه، اگر زحمت نیست با ما تماس بگیرید تا با مشاوره تلفنی در خدمت باشیم.
      021-88865069
      با تشکر از شما

  12. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید منزل ما ۱۲۰ مترمربع هست و پکیج لورچ مدل هرما و دو رادیاتور پر بازده ۱۲۰ و دو تا رایاتور ۱, متری برا اتاقها نصب کردیم مصرف گازمون سال اول زیاد بود و سال بعد ی رایاتور ۱۶۰ اضافه کردیم ولی تاثیری تو مصرف گاز نداشت و عملا با بخاری مصرف گاز خیلی کمتر میشه نصف تقریبا میخواستم بدونم آیا نوع دودکش تاثیری تو بازدهی و مصرف پکیج داره
    پکیج تو آشپزخونه است و یک متر دارای دودکش فلزی و مابقی لوله سیمانی حدود ۳ متر که ۱ متر لوله سیمانی داخل خونه بالای آشپزخونه است

    1. سلام و عرض احترام جناب محمد
      تعیین ظرفیت پکیج و رادیاتورها خیلی دارای اهمیت هستند.
      اگر ظرفیت پکیج یا رادیاتورها درست انتخاب نشوند، جهت گرمایش به مشکل بر میخورید.
      حال باید ظرفیت پکیج و تعداد رادیاتورها را متناسب با متراژ هال، اتاقهای خواب، راهرو و کلیه فضاها به ما اعلام کنید تا پس از بررسی دقیق ببینیم مشکل از کجاست.
      با تشکر از شما

      1. محمد گفت:

        سلام ممنونم بابت پاسخگویتون
        خونه ما یک طبقه شمالی است و دونبش کوچه است
        پکیج ما لورچ فن دار مدل هرما با ظرفیت ۲۴۰۰۰ هست
        کل بنا با پارکینگ ۱۵۰ مترمربع که پس کسر ۳۰ متر پارکینگ و ۱۲ متر راه پله حدود ۱۰۵ مسکونی
        شامل یک اتاق ۱۵ متری با رادیاتور پربازده ۱ متری (البته درب اتاق بسته است و رادیاتور هم شیرش بسته است)
        یک اتاق ۱۲ متری با رادیاتور 80 سانتی
        و هال و آشپزخانه در حدود ۶۵ متر با سه رایاتور (۲ تا رادیاتور ۱۴۰ و یک رادیاتور ۱۶۰ سانتی
        مابقی هم سرویس و حمام
        بالای آشپزخونه ی نور گیر به مساحت ۶ مترمربع تو سقف هست که پکیج هم دقیقا همون زیر هست
        من با یک لوله فلزی ۶ به لوله سیمانی ۳ متری سایز ۱۵ وصل شده
        شبکه لوله کشی هم با لوله ۵ لایه انجام شده و توسط کلکتوری که آشپزخونه کنار پکیج هست تقسیم شده بین رادیاتورها
        سپاسگزارم
        ???

        1. با سلام و احترام
          با تشکر از توضیح کاملتون
          موارد زیر را کنترل کنید:
          ۱- برای فضای شما با توجه به دونبش بودن و اینکه بالای آن پشت بام میباشد، حتما باید پکیج ۲۸۰۰۰ استفاده نمائید.
          ۲- اکسیژن و هوای تازه برای احتراق دستگاه پکیج بسیار مهم است و باید اکسیژن کافی به پکیج شما برسد.
          ۳- شعله بلند پکیج توسط تکنسین مجاز پکیج چک و تنظیم شود. به عبارتی فشار گاز شیر گاز پکیج تنظیم شود.
          با تشکر

  13. محمد گفت:

    با توجه به اینکه خونه اقوامی که پکیج دارن همیشه گرمتر از خونه ما هست ولی پول گازشون یک سوم تا یک چهارم ما میاد

  14. محمد گفت:

    ببخشید ی سوالی که ذهن منو درگیر کرده در خصوص دودکش پکیج هست
    از مطالعه توضیحات بالا و تستی که انجام دادم متوجه شدم که فلنج دودکش پکیج ما فقط اون قطر ۶ متری به فضای بیرون و همون لوله سیمانی ۱۵ وصله و قطر خارجی سایز ۱۰ اکسیژن رو از داخل خونه تامین می‌کنه نه از بیرون آیا این موضوع تاثیری زیادی بر مصرف و رادمان پکیج داره؟
    ?

    1. با سلام و تشکر از شما
      هوای تازه و اکسیژن تاثیر زیادی روی احتراق کامل و راندمان دستگاه های گاز سوز دارد.
      قطعا اگر کسیژن را از فضای بیرون بگیرید بهتر خواهد بود.
      ممنون از شما

  15. رضا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من پکیج ایران رادیاتور 24 هزار فن دار نصب کرده ام . دودوکش پکیج به ارتفاع 5 متر و از نوع آزبست 15 می باشد و خود پکیج با لوله فلزی 6 به دود کش متصل شده است . مهندس ناظر نظام مهندسی اعتقاد داشت که نوع فن دار برای این محیط مناسب نیست . می خواستم نظر شما را جویا بشم که پکیج را با بدون فن عوض کنم یا نه ؟

    1. با سلام و عرض احترام
      نظر ایشان درست است و شما نمیتوانید پکیج فن دار رو به لوله آزبستی متصل کنید.
      اگر شما تاکید به استفاده از همان دودکش آزبستی دارید، از پکیج بدون فن استفاده نمائید.
      با تشکر

      1. ali گفت:

        با سلام حالا که من یک پکیج فن دار خریدم ومجبور به وصل به دودکش دارم که از سقف به پشت بام میرود وملک ویلایی هست باید چکار کنم

        1. با سلام و احترام
          بحث عدم استفاده از پکیج فن دار برای لوله های دودکش سیمانی داخل دیوار به این دلیل است که اگر در اثر نشست ساختمان و بروز زلزله، این لوله ها ترک بخورد، این امکان وجود دارد که این شکستگی باعث نشت گاز منواکسید کربن به داخل واحدهای بالاتر شود و خفگی و مرگ را بدنبال داشته باشد.
          حال اگر واحد شما ویلایی است و بالای سقف واحد شما پشت بام است و انتهای دودکش از H دودکش استفاده میکنید و احتمال شکستگی لوله دودکش سیمانی تقریبا صفر باشد، شما میتوانید از پکیج فن دار استفاده نمائید.
          با تشکر از شما

        2. morteza گفت:

          سلام من عکس مشکل شمارو دارم و یه پکیج بدون فن دارم اگه مایل باشین پکیج رو تعویض کنیم تفاوت قیمتش هم بهتون پرداخت میکنم

  16. مهمان گفت:

    با سلام و احترام. منزل ما 52 متر است. در حال حاضر آبگرمکن و بخاری داریم. می خواهیم هر دو را حذف و از یک پکیج استفاده کنیم.
    1- آیا امکان نصب پکیج وجود دارد؟
    2- فاصله طولی پکیج نصب شده از دودکش چقدر باید باشد؟

    1. با سلام و احترام
      از نظر استاندارد، نصب پکیج زیر 60 متر مربع مجاز نمیباشد.
      باید از هر شرکتی که قصد خرید پکیج دارید، کارشناس اعزام کنند تا با یک سری تغییرات و نصب دریچه هوای تازه بتوانید از پکیج استفاده نمائید.
      معمولا اگر فاصله طولی و افقی دودکش از دو تا دونیم متر بیشتر شود، فن پکیج، دود را نمیتواند تخلیه کند.
      با تشکر

  17. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    به دلیل عدم وجود جای کافی در ساختمان مجبوریم پیکیج بدون فن رو خارج ساختمان بگذاریم و دور آن اتاقک درست کنیم. در حد یک انباری کوچک که فقط محل نگهداری وسایل باغبانی هست. آیا مشکلی از لحاظ دودکش و محل نصب ایجاد نمیشه؟

    1. با سلام و احترام
      اتاقک باید کاملا درز بندی شود بگونه ای که هوا داخل آن گردش نداشته باشد تا شمعک دستگاه خاموش نشود.
      دودکش باید کاملا عایق بندی شود و روی آن از کلاهک اچ استفاده شود تا دود کاملا تخلیه شود.
      با تشکر

  18. رضا گفت:

    با عرض سلام و ادب و تشکر از پاسخ به سوالات
    محل نصب پکیج فن دار در بالکن است . چنانچه در یک واحد مسکونی پکیج فن دار در داخل آشپزخانه نصب شود
    و دودکش با عبور از دیوار مستقیما به بیرون هدایت شود ، علیرغم اینکه تامین هوای احتراق آن از طریق دودکش دوجداره آن صورت میگیرد آیا باز هم نیاز به تعبیه دریچه تامین هوا میباشد و آیا تعبیه پکیج چه فن دار و چه بدون فن در داخل کابینت آشپزخانه مجاز است یا خیر ؟
    سوال دوم اینکه بهترین محل نصب دریچه تامین هوای احتراق در چه فاصله ای از پکیج باید باشد و حتما باید یک دریچه نزدیک سقف باشد یا اینکه حتما بایستی دریچه دوم هم نزدیک کف تعبیه کرد ؟
    پیشاپیش ممنونم

    1. سلام و عرض ادب
      اگر واحد شما زیر 60 مترمربع باشد، باید دریچه تامین هوای تازه در نظر گرفته شود.
      تعبیه پکیج دیواری داخل کابینت موردی ندارد و مجاز است.
      معمولا باید بین 1.5 تا 2.5 متر با پکیج فاصله داشته باشد.
      با تشکر از شما

  19. فرزاد وثوق گفت:

    درود ، یک پکیج بوتان ورونا بدون فن دارم که داخل داکت با دودکش نصب بود بخاطر صدا و مشاع بودن داکت پکیج رو به تراس منتقل کردم چون فاصله تا سقف زیاد نیست پیام E03میده که مربوط به خروج دود است . آیا میشه اونو تبدیل به فندار کرد ؟ ??فرزاد?

    1. سلام و عرض ادب
      نه متاسفانه امکان فن دار کردن پکیج وجود ندارد.
      شما میتوانید این دستگاه رو با یک پکیج فن دار معاوضه کنید.
      با تشکر

  20. ادیبان گفت:

    عرض سلام و روز بخیر.
    واحدی ۸۰ متری در طبقه اول ساختمانی ۲ واحده در لاهیجان دارم که قصد خرید پکیج ونصب درتراس و رادیاتور را دارم. پذیرایی،هال و آشپزخانه روی هم ۴۰ مترمربع و اتاق خوابها هرکدام حدود۱۲متر هستند.‌لطف میفرمایید درخصوص خرید نوع و گنجایش پکیج و رادیاتور، مرا یاری بفرمایید. از لطف شما ممنونم.

    1. سلام و عرض ادب
      شما میتوانید از پکیج با ظرفیت 24 هزار کیلوکالری استفاده کنید.
      بطور حدودی برای هر متر مربع فضایی که دارید ، یک پره رادیاتور استفاده کنید.
      بطور مثال: برای اتاق خواب 15 مترمربعی، 15 پره رادیاتور استفاده کنید.
      با تشکر

      1. Hadadi گفت:

        سلام وعرض ادب.خانه ما ۶۰ متریه.طبقه سوم.پکیج در آشپزخانه باید نصب شود.باید پکیج فن دار تهیه کنم؟؟

        1. با سلام و احترام
          بله باید پکیج فن دار نصب کنید با لوله دودکش دوجداره و دریچه تامین هوای تازه.
          پیشنهاد میشود قبل از تهیه دستگاه، از نمایندگی مورد نظر برای کارشناسی محل نصب استعلام شود.
          بطور مثال اگر قصد خرید پکیج ایران رادیاتور دارید، با نمایندگی ایران رادیاتور جهت اعزام کارشناس تماس بگیرید.
          با تشکر

  21. reza گفت:

    با سلام
    در ساختمانی با متراژ حدود 100 مترمربع، فاصله مجاز بین دودکش دوجداره پکیج فن دار و دریچه هوای تازه چقدر است؟ اگر این فاصله 1 متر باشد آیا مورد تایید است؟
    با تشکر

    1. با سلام و احترام
      معمولا دریچه هوای تازه باید نزدیک به پکیج باشد. اگر فاصله تا پکیج یک متر باشد مورد تایید است.
      با تشکر

  22. مرتضی گفت:

    سلام من میخاستم یه ابگرمکن دیواری واس مصرف حمام اینا وپکیج واس گر مایش هردورو بایه حلقه بخاری به بیرون هدایت کنم که هر دو فن دار هستن واز نما به بیرون جا گذاشتم مشکلی نداره؟

    1. سلام و عرض ادب
      این امکان وجود ندارد و هر دستگاه باید با دودکش مجزا به بیرون هدایت شود.
      با تشکر

  23. حسین فلاح گفت:

    با سلام
    احتراما بنده یک آبگرمکن بدون فن بوتان ۴۲۱۸ خریداری کرده و آن را در بالکن یا تراس خانه یعنی فضایی باز با تهویه مناسب نصب کرده ام . لوله ای جهت دودکش در بالکن به صورت توکار تعبیه نشده است. لذا طول عمودی لوله روکار کم بوده در حدود ۱ متر می باشد و طول افقی ۲ متر. با توجه به اینکه پس از حدود دو دقیقه از روشن شدن آبگرمکن ، به ناگهان آب سرد می شود ، امکان نصب فن جهت کمک به خروج گازهای ناشی از احتراق وجود دارد ؟

    1. با سلام و احترام
      متاسفانه این امکان وجود ندارد.
      دود به هیچ عنوان بطورت افقی ، بدون فن، حرکت نمیکند. اگر امکان دارد، لوله دودکش را بصورت 45 درجه نصب کنید.
      با تشکر

  24. مهمان گفت:

    سلام وقت بخیر می خواستم بدونم پکیچ فن دار گاز های حاصل از احتراق را از دهانه دود کش چند متر پرتاب می کند.

    1. با سلام و احترام
      ماکزیمم 3.5 متر افقی
      با تشکر

  25. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر جهت ساختمان نوساز ویلایی با متراز150متر ساخت چه نوع پکیجی نیاز هست و ایا سیستم گرمایشی از کف بهتر است یا استفاذه از رادیاتورممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    1. با سلام و احترام
      پکیج دیواری 28000 باید تهیه فرمائید.
      سیستم گرمایش از کف یک سری ایرادات دارد. بطور مثال باعث میشود گرد و غبار نشسته شده روی زمین بصورت معلق در هوا در آمده و مشکلات تنفسی ایجاد میکند.
      سیستم رادیاتور نسبتا بهتر است.
      با تشکر

  26. امید گفت:

    سلام وقت بخیر
    خونه ما ۱۴۰متر دودکش سیمانی تو دیوار آشپزخانه تعبیه شده چه پکیجی توصیه میکنید؟ فن دار با بدون فن؟چند هزار باشه ؟

    1. سلام و عرض ادب
      پکیج دیواری 28000 بدون فن.
      با تشکر

  27. امید گفت:

    سلام و عرض ادب
    برند ایران رادیاتور بهتره یا بوتان؟
    چرا نمایندگیها برای دودکش سیمانی پکیج فن دار توصیه میکنن؟

    1. سلام و عرض احترام
      هر دو پکیج بوتان و ایران رادیاتور خوب هستند.
      برای دودکش سیمانی پکیج فن دار توصیه نمیشود. چون در صورت شکستگی در لوله سیمانی دودکش و استفاده از پکیج فن دار، فن با فشار دود را داخل لوله هدایت میکند و از درز شکستگی به واحد مجاور منتقل و باعث خفگی با منواکسید کربن میشود.
      با تشکر

  28. بلال مامندی گفت:

    سلام خسته نباشید پکیج نوافلوریدا ۲۴ هزار است دیجیتالی نیست ولی صدای خر خر میده مشکل از چیه

    1. سلام و عرض ادب
      باید توسط تکنسین مجاز بازدید شود.
      در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.
      021-88865069
      با تشکر

  29. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    پکیج فن دار گرفتیم و قصد داریم داخل بالکن نصب کنیم و این که داخل بالکن دریچه دودکش 15 سانتی داخل کار موجود هست که به پشت بام هدایت شده حداقل 10 متر ارتفاع هم داره آیا میشه به جای استفاده از دودکش دوجداره از تک جداره استفاده کنم و سر اون رو به دریچه تو دیوار بزنم؟ در این صورت هوای مورد نیاز پکیج از هوای آزاد داخل بالکن تامین میشه درسته؟ چون داخل بالکن کولر هم داریم امکان استفاده از دودکش دوجداره کوتاه نیست و دودکش دوجداره بلند هم با توجه به موقعیت نصب پکیج اولا دست و پا گیر هست و دوما نیاز به حداقل دوتا زانویی و 80 سانت لوله رابط داره که فکر نمی‌کنم خیلی استاندارد دربیاد.

    1. سلام و عرض ادب
      هر گونه استفاده از پکیج فن دار در داخل لوله سیمانی داخل دیوار ساختمان مجاز نمیباشد.
      استفاده از پکیج در بالکنی که بصورت هم زمان از کولر آبی استفاده میکند نیز مجاز نمیباشد.
      شما با شرکت تولید کننده پکیج خریداری شده تماس بگیرید تا کارشناس نصب برای شما اعزام کنند و در صورتی که مشکل نصب نداشت، برای شما نصب کنند.
      با تشکر

  30. حسین گفت:

    سلام عرض ادب و احترام
    خونه ما ۱۳۰ متر ساخت داره ولی پذیرایی و آشپزخانه ۵۴ متره باتوجه به یو پی وی سی بودن درب و پنجره ها آیا میشه پکیج فن دار داخل آشپزخانه نصب کنیم؟
    آیا میشه طول دودکش یکیج فندار رو افزایش داد مثلا دو یا سه دودکش را سر هم کرد و عمودی از همکف تا پشت بام طبقه اول امتداد داد؟
    با توجه به یو پی وی سی بودن تمام درب و پنجره ها برای جلوگیری از ورود هوای سرد استفاده از پکیج فن دار در آشپزخانه که هوای سرد را داخل خانه میکند بصرفه است یا حتما برای صرفه بهینه باید خارج از خانه نصب شود؟

    آیا هوای ورودی در دودکش فندار حین عبور از دودکش و قبل از ورود به خانه گرم میشود؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله میشه پکیج فن دار رو در ساختمان با زیربنای 130 متر مربع نصب کرد.
      اگر دودکش بصورت مستقل برای همین پکیج استفاده شود و سایز لوله دودکش را 10 سانتیمتر در نظر بگیرید، مشکلی ندارد.
      مشکلی برای نصب در فضای آشپزخانه وجود ندارد.نصب پکیج در بالکون از نظر ایمنی خیلی بهتر است.
      دود حاصل از احتراق با دمای حدود 150 درجه از دودکش خارج میشود و در گرم شدن هوای خانه تاثیر چندانی ندارد.
      با تشکر

  31. جواد گفت:

    باسلام‌وعرض‌ادب
    مهندس‌بنده‌یک‌آپارتمان‌درطبقه‌2از‌4طبقه
    میخام‌پکیج‌نصب‌کنم‌یه‌پذیرایی۲۰متری‌یک
    اتاق۱۲متری‌ویک‌اتاق۹متری‌بنده‌فرمایشات‌ جنابعالی‌رامطالعه‌کردم‌فرمودین‌برای‌هر‌اتاق‌
    بنابه‌هرمترمربع‌یک‌پره‌۱۲یعنی۱۲‌پره‌والاآخر
    درست‌هست‌؟واینکه‌‌محل‌پکیج‌در‌بالکن‌وفضای
    آزادهست‌آیا‌باید‌پکیج‌فن‌دار‌نصب‌بشه‌یا‌بدون‌
    فن‌ومجموع۷۶متر‌آپارتمان‌پکیج‌با‌چه‌توانی‌نیاز
    هست‌.خداخیرتون‌بده‌با‌این‌صفحه‌باارزش‌‌تون

    1. سلام و عرض ادب
      برای رادیاتور حدودا برای هر متر مربع 1 پره محاسبه می شود، ولی برای اتاق 12 متری، 10 پره هم جواب میده.
      برای واحد شما، یک پکیج 22 کافیه ولی اگر موجود نبود، 24 بذارید.
      با توجه به اینکه تو بالکن نصب میشه، پکیج فن دار بهتر است.
      با تشکر از شما

  32. ماهان گفت:

    سلام آیا میشود از پکیج بدون فن بوتان در طبقه آخر با دودکش با زانوی ۴۵ درجه به طول دو و نیم متری در فضای باز استفاده کرد در ضمن در فصل سرما منطقه بادخیز است .

    1. علیرضا تحصیلداران گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله میتوان استفاده کرد. سعی کنید در انتهای دودکش از اگزوز استفاده کنید تا باد داخل لوله نرود.
      با تشکر

  33. Bahram گفت:

    دوست عزيز و گرامى و نويسنده محترم! خسته نباشيد و سپاسگزارم كه براى كنجكاوان و جويندگان توضيحى مفصلى نوشته ايد! اما يك نكته مهم: لوله دوجداره نه براى بازگشت گاز هاى سمى است، بلكه براى جلوگيرى از سرد شدن ناگهانى لوله و ايجاد تخدير گار و تبديل ان به مايع و باز گشت ان به داخل محفظه احتراق هست!
    در پكج هاى مدرن المانى مثل شركت هاى ولف، فيس من، وايلانت و غيره، اغلب از محفظه احتراق الماس استفاده ميشود و بهره بردارى سوخت با راندمان ١٠٠ در صدى تبديل سوخت به گرما به رسيده و لوله هاى خروجى ان بقدرى از حرارت پايين برخوردارند كه از لوله پلاستيكى استفاده ميشوند! و اغلب اين پكج ها بدون صدا و كم حجم هستند! اگر امكان باشد ميتوانم عكس و تصاوير اين پكج ها رو براى شما ارسال كنم! با سپاس و تشكر و خسته نباشيد! لطفا منابع عكس ها رو ذكر بفرماييد!
    بهرام محمدى كارشناس امور محيط زيست در زمينه اب- برودت و گرما و انرژى هاى باز يافت از المان!

    1. سلام و عرض ادب
      ممنون از شما بخاطر توضیحات مفیدتون.
      با تشکر

  34. علی گفت:

    با سلام
    والا من پارسال ی پکیج ایران رادیاتورفن دار گرفتم . ببخشید کور پشیمون هستم . انگار تراکتور از بس سر و صدا داره . تو رو خدا یکی ی راهنمایی کنه ببینم میشه فن ش رو قطع کنم‌ .

    1. علیرضا تحصیلداران گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم.
      02188865069
      با تشکر

  35. Ali گفت:

    سلام واحد هفتاد و پنج متری دارم در پروژه نواب، دو هفته هست پکیج بوتان فن دار خریدم، بعد از کلی بدقولی و تلفن جواب ندادن خدمات پس از فروش بوتان ، حالا شرکت نصب نمیکنه میگه دودکش مشترک نباید باشه، قبلش گفتن که دریچه هوای تازه باید بگذاری کلی وقت و هزینه کردم و دریچه گذاشتم، حالا بهانه های مختلف می آورند ، این خونه قبلا پکیج داشته، دودکش به کانال مشترک وصل میشه، لطفا اعلام بفرمایید ایا این حرف درست هست و بقیه شرکت ها هم تایید میکنن یا نه؟ ممنون از سایت تیک سرویس

    1. علیرضا تحصیلداران گفت:

      سلام و درود
      طبق استاندارد نظام مهندسی نصب دودکش داخل دودکش مشترک ممنوع است .
      برای توضیح بیشتر تماس بگیرید 02188865069

  36. آرش گفت:

    سلام
    من میخواستم برای واحد ۷۰متری در داخل آشپزخانه پکیج نصب کنم، و دود آن مستقیم از دیوار آشپزخانه به صورت افقی به بیرون هدایت میشه.
    چندتا سوال داشتم
    ۱- پکیج فن دار یا بدون فن؟
    ۲-در صورت فن دار دودکش دوجداره باید نصب شود؟
    ۳-در صورت نصب دودکش دوجداره نیاز به تامین هوای تازه در زیر پکیج هم هست، چندتا دریچه باید نصب شود؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. علیرضا تحصیلداران گفت:

      سلام و درود
      دودکش افقی پکیج فن دار میخواد چون واحد منفی ۷۰ متر محسوب میشه باید هم زیر پکیج هم بالای پکیج دریچه تامین هوا بزارید هم دودکش دوجداره باشه
      برای راهنمایی بیشتر با واحد فنی مهندسی شرکت تماس حاصل نمایید ۰۲۱۸۸۸۶۵۰۶۹

  37. رحیم گفت:

    سلام
    ساختمان ما دوطبقه ویلایی سه خواب با 140متر زیر بنا هست،لوله های دودکش از جنس سیمانی کار شده.
    ممنون میشم نظر شما را درمورد نوع و مدل پکیج و سایز رادیاتورها رو بدونم.
    در ضمن پکیج راطبقه اول می‌خواهیم نصب کنیم..
    ممنون از شما جناب مهندس

    1. علیرضا تحصیلداران گفت:

      سلام و دورد
      برای محاسبه بار حرارتی ساختمان و ظرفیت حرارتی پکیج و رادیاتور باید پارامترهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی و جنس دیوار و پنجره ها و درها
      و همچنین تعداد شیرهای آبگرم و … بررسی گردد لذا برای محاسبه دقیق با واحد فنی و مهندسی شرکت تماس حاصل نمایید۰۲۱۸۸۸۶۵۰۶۹
      با تشگر

      1. حمید گفت:

        سلام
        پکیچ ما فن داره ولی صدای فن خیلی اذیت میکنه ایا راهی دارد صداشو کم کنم
        لطفاً راهنمای کنید ممنون

        1. میثم صفری گفت:

          سلام و درود
          پکیج های فن دار به نسبت پکیج های بدون فن یه صدای اضافه دارند اما با سرویس به موقع میشه از ایجاد صدای بیشتر جلوگیری کرد همچنین برای کاهش صدا میشه از دودکش های دوجداره استفاده کرد.
          با تشکر

  38. کمال گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    واحد ما 75 متری و طبقه چهارم هستش و ساختمان هم پمپ آب نداره لطفا راهنمایی کنید که اولا ایا پکیج جواب میدهد یا خیر و دوم هم اینکه بین بوتان و رادیاتور کدوم رو پیشنهاد میکنید برامون؟؟
    باتشکر

    1. میثم صفری گفت:

      سلام و درود
      برای روشن شدن پکیج در مود آبگرم بهداشتی در اکثر مدل ها حداقل دبی مورد نیاز حدود 2.5 لیتر بر دقیقه می باشد اگر دبی آب ساختمان شما بیشتر از 2.5 لیتر بر دقیقه باشد بله پکیج جواب میدهد که البته بهتر است دبی حدود 5-7 لیتر بر دقیقه باشه بهتره در غیر اینصورت متاسفانه یا جواب نمیده یا عملکرد خوبی نخواهد داشت و در مورد اینکه برند بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور باید پارامترهای مختلفی رو مورد بررسی قرار بدیم در یه سری از مدل ها پکج بوتان بهتره و در یه سری مدل ها پکیج ایران رادیاتور برای دریافت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.
      با تشکر

  39. امید گفت:

    سللم وقت بخیر.لوله پکیج ما از سقف مستقیم خارج شده.و پشت بام هم لوله سیمانی با ارتفاع یک متر هست.متاسفانه سقف خونه و اطرف خروجی لوله پکیج کلا نم و رطوبت شده اول فکر کردم ایزگام سوراخ شده و اب بارون میاد ولی بعدا متوجه شدیم که این لوله سیمانی بخاطر گرمای پکیج و از طرفی هم جون هوای بیرون و پشت بام سرده باعث میشه بخارو هوای گرم داخل لوله سیمانی به رطوبت تبدیل بشه و بیاد داخل و سقف خونه.الان نمیدونیم جکار کنیم ‌حتی لوله سیمانی رو پشم شیشه هم پیچیدم ولی فرقیرنکرد

    1. میثم صفری گفت:

      سلام و درود
      پکیجتون فن دار هست یا بدون فن ؟ و آیا 4متر طول عمودی رعایت شده ؟ امکان استفاده از دودکش افقی یا دوجداره هست؟
      برای دریافت راهنمایی بیشتر با واحد فنی و مهندسی شرکت تماس بگیرید. 02188865069
      با تشکر

  40. هاشم گفت:

    سلام مهندس.منزل ما طبقه اول ازساختمان۳طبقه میباشد
    پکیج بدون فن دارم.الان بدلیل تعریق لوله سیمانی خروجی احتراق پکیج دیوارهای طبقه سوم خیس شدن.ارتفاع لوله از پشت بام حدود۷۰سانت میباشد.حتی لوله را پشم شیشه هم زدم.ولی لوله کاملا خیس شده و نشتی نم ایجاد کرده
    بفرمایید چه کنم

    1. سلام و عرض ادب
      این مقدار نم که شما میفرمایید، نمیتواند از تعرق لوله بخاری باشد. حتما چک کنید، احتمالا باید یا نشتی لوله آب باشد و یا از باران و یا نشتی آب از پشت بام به داخل لوله دودکش باشد.
      اگر نشتی از بالای پشت بام باشد، باید لوله دودکش بالای پشت بام چک شود و دور آن کاملا آب بند شود و از کلاهک H استفاده شود.
      در صورتی که مشکا حل نشد، از یک کارشناس متبهر کمک بخواهید.
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image