وبلاگ موتورخانه و گرمایش

دلایل آبریزی پکیج چیست

دلایل آبریزی پکیج چیست

دلایل آبریزی پکیج چیست؟

پکیج ها در دنیای امروز دستگاههای مدرنی هستند که به راحتی توانسته اند آب گرم مورد نیاز ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری و خیلی محل های دیگر را فراهم کرده و این دغدغه مهم را برای ساکنین آن از بین ببرند. اما همین دستگاههای مدرن و محبوب گاهی دچار ایراداتی می شوند که ممکن است، شما را کلافه کنند. مثلا آبریزی پکیج یکی از این ایرادات است. آبریزی پکیج به دلایل مختلفی ممکن است، رخ دهد که حتما در صورت بروز آن باید با یک تعمیر کار حرفه ای مشورت کنید و قطعات و اتصلات را دستکاری نکنید.

 

 

چرا پکیج آبریزی می کند؟

  • اولین دلیلی که به واسطه آن ممکن است، پکیج آبریزی داشته باشد، عدم آب بندی درست اتصالات زیر پکیج است. این ایراد می تواند به مرور آبریزی در دستگاه را بوجود آورده و گسترش دهد. برای همین هنگام نصب حتما کار آب بندی قطعات و اتصلات باید به دقت انجام شود. در این مورد علاوه براینکه باید موقع نصب از شیلنگ های پیسواری استفاده شود اتصالات مهمی نظیر زانو، چپقی، سختی گیر و برخی دیگر هم باید نصب شده و بعد از نصب مورد آب بندی هم قرار بگیرند. شلنگهای پیسواری یا فن کویلی شلنگی است که مستقیما به پکیج متصل می شود.

 

 

 

  • در مورد آب بندی اتصالات نکته ای که باید حتما به آن توجه کنید تا آبریزی پکیج رخ ندهد اینکه آب بندی نباید فقط در مرحله نصب انجام شود. بعد از اینکه مدتی از نصب دستگاه گذشت و مصرف کننده از آن استفاده کرد، ممکن است در اثر رسوب گیری و برخی عوامل دیگر آب بندی دستگاه دچار ایراد شود. برای همین باید هر چند وقت یکبار اتصالات دوباره مورد بررسی و آب بندی قرار بگیرند. تعمیرات و بازدید های دوره ای می تواند این مهم را برآورده کند.

سوراخ شدن مبدل دلیل آبریزی پکیج

  • دلیل دیگری که می تواند باعث آبریزی پکیج شود، سوراخ شدن یا ترک خوردن مبدل ها است. در پکیج هایی که تک مبدل هستند در برخی مواقع به دلایل مختلف یکی از راههای ورودی سوراخ شده و در اثر حرکت آب در پکیج آب مورد استفاده و یا آب رادیاتورها داغ گردیده و در این شرایط آبریزی دیده نمی شود اما اگر بدنه بیرونی مبدل سوراخ شود در این صورت نشتی و آبریزی در دستگاه دیده خواهد شد البته این آبربزی ممکن است به صورت قطرات ریز آب از زیر دستگاه باشد. در پکیج های دو مبدل آبریزی بیشتر دیده شده و اگر یکی از مبدل ها سوراخ شود، نشتی به وضوح رخ داده و میزان آن هم بیشتر است.

 

 

  • نکته ای که باید در زمان نشتی آب از دستگاه حتما به آن توجه کنید اینکه در این زمان استفاده بیش از اندازه از پکیج می تواند سبب افت فشار در آن شده و این افت فشار آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند در این مواقع دستگاه را تازمانی که نشتی آن رفع نشده است، روشن نکنید.

پاره شدن لوله و اتصالات عامل دیگر آبریزی پکیج

  • یک دلیل دیگر که سبب آبریزی پکیج شده و در آن نشتی ایجاد می کند، پاره شدن لوله و اتصالات درون دستگاه است. در داخل پکیج برای انتقال آب بین مبدل اولیه و مبدل ثانویه و یا اینکه آب در مدارهای گوناگون بتواند جابجا شود لوله های و اتصالاتی وجود دارد که عموما جنس این لوله های را از برنج می گیرند و علت آن هم این است که دیرتر دچار نشتی یا خرابی شوند. اما گاهی همین لوله ها سوراخ شده و می توانند باعث آبریزی پکیج شوند.

 

 

  • در میان همه دلایلی که در مورد نشتی پکیج عنوان کردیم یک دلیل مهم وجود دارد که حتما باید در نظر گرفته شود و آن هم خرابی اورینگ و یا واشر است. خراب شدن اورینگ و واشر به دلیل استفاده زیاد از دستگاه و حرارت بالای آن رخ می دهد. در برخی مواقع هم واشر و اورینگ به دلیل ضربه و یا رسوب گیری دچار ایراد شده و ترک برمی دارد و همین امر باعث نشتی در دستگاه خواهد شد.
  • اما دلایل دیگری هم می تواند باعث آبریزی پکیج شود که خراب بودن منبع انبساط، خراب بودن شیر سه بار، خراب بودن لوله انبساط از جمله آنها هستند.

 

 

چیزی که در نشتی این دستگاه مهم است اینکه در زمان نشتی حتی المکان نباید روشن شده و از آن استفاده گردد چون ممکن است یک نشتی کوچک تبدیل به یک ترک بزرگ شده و هزینه تعمیر بیشتری را روی دست مصرف کننده  بگذارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “دلایل آبریزی پکیج چیست

  1. مدیر سایت گفت:

    با سلام و احترام
    معمولا دستگاه پکیج یک شیر پرکن دارد. در پکیج های دیواری این شیر دقیقا زیر دستگاه میباشد که با باز کردن آن میتوانید فشار آب دستگاه را تا 1.5 بار بالا ببرید.
    در پکیج های زمینی این شیر بصورت شیر گازی دسته دار میباشد که با باز کردن آن میتوانید فشار آب دستگاه را تا 1.5 بار بالا ببرید.
    لازم بذکر است که فشار آب از عدد 1.5 بار بالاتر نرود
    با تشکر از شما

  2. وجدانی گفت:

    سلام
    برای اینکه از رسوب نگرفتن پکیج و سالم بودن آن، مطمئن باشیم هرچند وقت یکبار باید دستگاه بازدید و سرویس شود؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام
      سرویس و رسوب زدایی پکیج معمولا بستگی به میزان سختی آب منطقه شما دارد.
      بصورت معمول، اگر سالیانه یک بار و بصورت دوره ای رسوب زدایی و سرویس انجام شود، دستگاه پکیج شما با استهلاک بسیار پائین کار خواهد کرد.
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image