وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت

آموزش-جابجایی-کولر-گازی-اسپیلت

آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت

افرادی که از کولرگازی اسپیلت استفاده می کنند، ممکن است به دلایل مختلف مجبور به جابجایی آن شود. مثلا به دلیل مهاجرت به جای جدید، تعمیر پنل داخلی یا خارجی، تغییر موقیعت مکانی دستگاه، تعمیرات خانه و خیلی دلایل دیگر می تواند دلیلی بر جابجایی کولر گازی باشد. جابجایی این دستگاه باید توسط افراد حرفه ای انجام شده و این افراد دوره های آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت را گذرانده باشند تا ضمن جابجایی دستگاه، به آن آسیب وارد نکنند. باز کردن دستگاه باید خیلی اصولی و با توجه به معیارها و روش های تعیین شده صورت گیرد چون اگر این کار به درستی انجام نشود، می تواند آسیب های جدی به دستگاه زده و تعمیرات را روی دست مصرف کننده بگذارد که اغلب هزینه این تعمیرات هم کم نخواهد بود. قبل از اینکه وارد مبحث آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت  بشویم بهتر است، چند نکته اولیه در این خصوص را بدانید:

  • اول اینکه قبل از هر کاری برق دستگاه را قطع کنید. عدم قطع برق دستگاه می تواند به برد آن آسیب زده و هزینه تعمیر زیادی را روی دست مصرف کننده بگذارد.
  • در هنگام جمع آوری دستگاه مراقبت از لوله های کولرگازی بسیار ضروری و حائز اهمیت است. عدم رعایت اصول تعیین شده در جمع کردن این لوله ها باعث آسیب به آنها شده و حتی می تواند سبب له شدن و یا تا شدن آنها هم بشود.
  • به هر روشی که قرار است این کار را انجام دهید باید مراقب گاز مبرد باشید که تخلیه نشود. بهترین حمل و جابجایی، جابجایی است که نیاز مجدد به شارژ گاز دستگاه نباشد.

 

 

به طور کلی در آموزش جابجایی کولر گازی اسپیلت دو روش مطرح می شود که در ادامه روش اول را شرح خواهیم داد.

روش اول آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت با استفاده از کمپرسور دستگاه

برای انجام این کار به دو وسیله نیاز است که شامل گیج و آچار آلن میباشد. کمپرسور دستگاه که در پنل خارجی میباشد، در واقع وظیفه جمع کردن گاز درون دستگاه در کندانسور را بر عهده داشته تا بعد از حمل و نقل کولرگازی دوباره به داخل سیستم تزریق گردد. در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت گفته می شود که ابتدا سرویس کار باید دستگاه را به حالت سرمایش قرار دهد و اجازه داده شود دستگاه به مدت ۱۵ دقیقه کار کند. در این مدت سیکل تبرید کامل می شود. بعد از این مرحله باید درپوش شیر سرویس که محل آن در بیرون و روی کندانسور است را باز کنند. در ادامه کاری که سرویس کار باید انجام دهد این است که شیلنگ آبی متصل به گیج را در شرایطی که گیج کاملا بسته باشد، به شیر سوزنی لوله برگشت و شیر سرویس که ضخیم تر است، وصل کند. برای اینکه باز کردن شیر سوزنی به دقت و درست انجام شود باید یک دسته آچارآلن در سایز های مختلف به همراه خود داشته باشید. در بحث آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت ابزارآلات و انتخاب درست آنها بسیار مهم است. انتخاب ابزار نادرست می تواند به دستگاه آسیب وارد کند.

بستن شیر رفت در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت

بعد از مرحله بالا باید شیر رفت توسط سرویس کار بسته شود. برای این کار با استفاده از آچار آلن شیر رفت که لوله نازکتری است را آرام آرام ببندید. اگر این کار را درست انجام دهید با زیر نظر داشتن صفحه آبی گیج مشاهده خواهید کرد که عقربه آن پایین تر می رود. در این مرحله توجه به صفحه گیج بسیار مهم است چون باید قبل از رسیدن درجه گیج به زیر ۱۰psi شیر رفت را بسته باشید.

 

 

بستن شیر سرویس لوله برگشت در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت

بعد از اینکه شیر رفت را بستید آرام آرام شروع به بستن شیر برگشت کنید. شیر برگشت لوله ضخیم تری دارد. در این مرحله هم باید به صفحه گیج توجه کافی داشته باشید و وقتی فشار گیج به زیر صفر رسید یعنی در حالت وکیوم قرار دارد در این زمان سرویس کار باید شیر برگشت را کاملا بسته باشد و بعد بلافاصله هم دستگاه خاموش شود. بعد از این مرحله باز کردن کندانسور و اواپراتور با استفاده از آچار لوله ای ایرادی ندارد.

 

در پایان کار هم با جدا کردن سیم های برق و لوله ها دیگر می توانید واحد خارجی را جابجا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image