وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

آموزش سرویس اصولی کولرگازی اسپلیت

آموزش سرویس اصولی کولرگازی اسپلیت

آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت

برای سرویس اسپیلت و آموزش آن باید افراد حرفه ای و با تجربه وارد عمل شوند. آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت یک کار کاملا تخصصی بوده که انجام آن نباید توسط افراد آماتور صورت گیرد چون می تواند باعث صدمات زیادی به دستگاه شده و گاهی کاملا آن را از کار بیندازد. برای همین ما قصد داریم در این مطلب در مورد آموزش سرویس کولرگازی صحبت کنیم و بگوییم یک سرویس کار حرفه ای این کار را از کجا آغاز و به کجا ختم می کند.

در آموزش سرویس کولرگازی اسپلیت دستگاه به دو قسمت کلی تقسیم می شود که شامل موارد  ذیل است:

  • سرویس پنل بیرونی
  • سرویس پنل داخلی

اولین نکته ای که در آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت باید متذکر شویم اینکه قبل از هر کاری باید برق دستگاه را قطع کنید این کار اگر انجام نشود می تواند باعث برق گرفتگی سرویسکار شده و خطرات جانی را برای آن بوجود آورد.

آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت و پنل بیرونی برای افراد تازه کار

کندانسور به قسمتی از کولرگازی گفته می شود که در فضای بیرون خانه و ساختمان ها تعبیه شده و به لحاظ شکل ظاهری مشبک و رادیاتور مانند است. افرادی که به تازگی وارد کار سرویس این دستگاه شده اند در مبحث آموزش سرویس کولرگازی اسپلیت باید نکات ذیل را بدانند:

  • در درجه اول افراد مبتدی باید بدانند پنل خارجی یا کندانسور باید از هر گونه گل و لای پاکیزه بوده و این امر به بهتر کارکردن این قسمت کمک می کند و اینکه دستگاه بتواند کارش را به درستی انجام دهد.

 

 

  • در آموزش سرویس کولرگازی اسپلیت باید بدانید گاز موجود در کندانسور در فصل تابستان دمای بالایی خواهد داشت و سرویس کار باید دما را با استفاده از رادیاتور و فن کاهش دهد این کار به کارواش خانگی و شلنگ آب نیاز دارد. البته در انجام این کار باید دقت کنید که آب به موتور و قطعات برقی دستگاه وارد نشود چون می تواند به آن آسیب وارد کند.
  • آخرین چیزی که یک سرویسکار مبتدی در بحث آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت باید بداند اینکه هنگام تمیز کردن کندانسور و اواپراتور یا همان پنل داخلی نباید قسمت های مشبک و مسی آنها خم شده یا تغییر شکل بدهد.

 

 

آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت و پنل بیرونی برای افراد حرفه ای

افرادی که در این کار حرفه ای هستند ابتدا درب کندانسور را در قسمت بالا باز کرده و بعد از شستشوی کندانسور، فین ها و کویل های آن را هم تمیز می کنند. کارهایی که در آموزش سرویس کولر گازی یک فرد حرفه ای باید بلد باشد عبارتند از:

  • بررسی سلامت خازن و برد و سیم های ارتباطی که در پنل داخلی وجود دارد.
  • اگر در اثر بازدید مشاهده گردید برخی پیچ ها شل شده اند، سرویسکار حرفه ای باید بتواند آنها را دوباره محکم کند.
  • در نهایت اینکه یک سرویس کار حرفه ای باید بتواند درستی عملکرد کمپرسور را چک نماید. بررسی این موضوع به چند روش انجام می شود که عبارتند از: فشارگاز سیستم باید در حد مجاز باشد ، سیکل تبرید و لوله های مویی باید تمیز و مرتب باشند، آمپرکشی کمپرسور تست شود، تست لمسی لوله های رفت و برگشت به لحاظ میزان سرمایش و در نهایت بررسی وجود و یا عدم وجود نشتی در قسمت های مختلف دستگاه.

آموزش سرویس کولرگازی و پنل داخلی یا اواپراتور برای افراد تازه کار

در بحث آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت برای افراد تازه کار چند نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنند:

  • درب پنل درونی نباید با فشار زیاد باز شود و برای باز کردن آن روش خاصی وجود دارد.
  • سرویسکار تازه کار باید بتواند فیلتر توری روی اواپراتور را شستشو دهد.

 

 

آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت و پنل داخلی یا اواپراتور برای افراد حرفه ای

اما سرویس پنل دورنی کولرگازی برای افراد حرفه ای به شکل دیگری است و باید کارهای بیشتری انجام دهند. برخی از این کارهای که جزو آموزش سرویس کولرگازی می شود شامل موارد ذیل است:

  • بررسی و ارزیابی عملکرد فن داخلی و تمیز بودن اواپراتور
  • چک کردن قسمت بالایی اواپراتور هم بر عهده سرویسکاران حرفه ای است.
  • بررسی وجود و یا عدم وجود نشتی در محل اتصال پنل بیرونی و داخلی
  • در مبحث آموزش سرویس کولرگازی اسپیلت سرویسکار حرفه ای باید قدرت باد پرتاب شده توسط فن داخلی را کنترل کرده و از عدم لرزش آن مطمئن شوند.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image