وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت معمولی و اینورتر

چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

چگونگی تشخیص کولر گازی اسپیلت اینورتر از کولر گازی اسپیلت معمولی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع کولرهای گازی به بازار و ارتقاء آنها مصرف کنندگان گاهی در مورد چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی دچار سردرگمی می شوند و نمی توان به عنوان یک خریدار معمولی آنها را از هم تمیز دهند. از آن جایی که تهویه مطبوع به عنوان یک جز مهم و جدایی ناپذیر در زندگی امروزه انسان ها شناخته می شود، مصرف کنندگان ترجیح می دهند دستگاههایی خریداری کنند که ضمن کارایی بیشتر هزینه کمتری هم برای آنها به همراه داشته باشد. برای همین به دنبال دستگاههای کم مصرف و با کیفیت و ماندگاری بالا بوده و گاهی خرید این دستگاهها با توجه به شباهت هایی که بین مدل های مختلف آنها وجود دارد کمی سخت است. برای همین ما در این مقاله سعی داریم حتی الامکان در مورد چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی صحبت کنیم تا کاربران در هنگام خرید دید بهتری نسبت به این دستگاهها داشته باشند.

 

بررسی چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

ویژگی خاص و منحصر به فرد کولرهای گازی تولید هوای بسیار سرد در فصول گرم سال است. این کولرها با توجه به نوع طراحی و گاز به کار رفته در آنها قادر هستند، میزان هوای سرد مورد نیاز برای فضاهای معین را تامین کنند و البته در برخی از انواع آنها هم این کار با صرف انرژی بسیار کمتری صورت می گیرد. در ادامه در خصوص چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی مواردی را عنوان می کنیم.

  • کولر های گازی معمولی به این صورت طراحی شده اند که بعد از اینکه دمای محیط را سرد کردند و آنها را خاموش کردید، موتور دستگاه به طور کامل خاموش می شود و بعد از روشن کردن مجدد برای استارت خوردن انرژی خیلی بیشتری مصرف می شود اما نوع اینورتر طراحی متفاوتی دارد. در این مدل کولرگازی وقتی که دستگاه دمای محیط را به حد معینی رساند و خاموش شد، موتور آن به طور کامل از کار نیفتاده و با دور خیلی کمی به کار خود ادامه می دهد این امر سبب می شود وقتی دوباره دستگاه را روشن می کنید برای شروع به کار مجدد انرژی زیادی صرف نشده و در واقع مقرون به صرفه تر باشد از راه همین ویژگی می توانید به چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولر گازی اسپیلت معمولی برسید.

 

 

  • راه دیگری که با استفاده از آن می توانید به چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی دست پیدا کنید، بر اساس نوع گاز استفاده شده در این دو مدل دستگاه است. در نوع اینورتر گاز مصرفی از نوع R410a بوده و این گاز می تواند سرمای بیشتری را تولید کند یعنی اگر دقت کنید، می بینید نوع اینورتر هوای سردتری نسبت به نوع معمولی تولید خواهد کرد. برای درک بیشتر این موضوع بهتر است، بدانید دمای جوش گاز استفاده شده در نوع اینورتر منفی ۵۲ درجه سانتی گراد بوده و همین دما در کولرگازی معمولی ۴۱ درجه سانتی گراد است و این تفاوت درجه نشان می دهد، میزان سرمایش نوع اینورتر بیشتر است.

 

 

 

یک راه ساده برای چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

یک راه ساده برای اینکه بتوانید به راحتی کولر معمولی را از ایورتر تشخیص دهید، نوع بسته بندی آنها است که بسته بندی کولر گازی اینورتر عموما شیک تر و قابل قبول تر است. ضمن آنکه اگر به برچسب های نصب شده بر روی هر دو نگاه کنید متوجه می شوید که برچسب های متفاوت و مخصوص به خود دارند. در برچسب نصب شده بر روی کولرگازی اینورتر، علاوه بر قید شدن کلمه اینورتر INVERTER دقیقا نوع گاز مصرفی که R410a میباشد نیز قید می شود و در نوع معمولی هم نوع گاز آن R22 بوده که روی برچسب مشخص شده است. از این راه هم می توانید به چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولر گازی اسپیلت معمولی دست پیدا کنید.

 

 

آمپر مصرفی راه دیگر در مورد چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

یک راه دیگر که می توانید با استفاده از آن این دو نوع دستگاه را از هم تشخیص دهید، نوع آمپر مصرفی آنها است که روی برچسب کولرگازی نوشته می شود. آمپر مصرفی در نوع اینورتر ۱۸ هزار معادل ۷ آمپر قید شده و این آمپر در کولرگازی معمولی ۱۰ آمپر نوشته شده است. در نهایت اینکه برای دستیابی به چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی می توانید آمپر مصرفی آنها را چک کنید این کار را می توانید با استفاده از یک آمپرمتر انجام دهید. اگر این کار را انجام دهید، می بینید آمپر نوع اینورتر روی اعدد ۵، ۶، ۳ و یا ۷ متغیر است در حالیکه در کولر گازی نوع معمولی یک آمپر ثابت دیده می شود که مثلا ۱۰ را نشان خواهد داد و تغییری در آن مشاهده نمی کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image