وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

آموزش اصولی سرویس کولر آبی

آموزش اصولی سرویس کولر آبی

کولرهای آبی وسایل سرمایشی محبوبی هستند که در بسیاری از خانه ها و مکان های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و با وجود ظهور انواع جدید و مدرن سیستم های خنک کننده هنوز مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت سابق خود را حفظ کرده اند برای همین ما در این مطلب قصد داریم در خصوص آموزش اصولی سرویس کولر آبی توضیحاتی ارائه دهیم تا کاربرانی که از این دستگاه استفاده می کنند، اطلاعات اولیه در این مورد داشته باشند. در واقع آموزش اصولی سرویس کولر آبی به شما کمک می کند کولر با کیفیت بهتر و بادوام تری داشته باشید ضمن آنکه هزینه های تعمیرات و نگهداری کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

 

 

مزایای آموزش اصولی سرویس کولر آبی

در بحث آموزش اصولی سرویس کولر آبی یکسری مزایایی وجود دارد که کاربران اگر این کار را یاد بگیرند، می توانند از این مزایا بهره مند شوند. سرویس اصولی کولر آبی باعث می شود، عمر و ماندگاری دستگاه افزایش پیدا کرده و هزینه های تعمیرات و نگهداری آن هم کاهش پیدا کند. ضمن آنکه این کار باعث کاهش مصرف آب و برق هم خواهد شد و استفاده از این دستگاه را مقرون به صرفه تر خواهد کرد. بنابراین توصیه می شود در مطلب آموزش اصولی سرویس کولر آبی با ما همراه باشید.

مراحل آموزش اصولی سرویس کولر آبی

  • در آموزش اصولی سرویس کولر آبی گفته می شود که باید قطعات و اجزای خراب دستگاه و یا نیم سوز شده به موقع تعمیر و یا اینکه تعویض شوند تا خرابی دستگاه به قسمت های دیگر گسترش پیدا نکند. ضمن آنکه خراب بودن برخی قطعات می تواند باعث اتصالی برق شده و یا باعث برق گرفتگی هم بشود. بنابراین اولین قدم در آموزش اصولی سرویس کولر آبی بازدید دوره ای از قسمت های مختلف دستگاه خواهد بود و در صورت مشاهده خرابی و یا پوسیدگی محل مورد نظر مورد تعمیر قرار بگیرد.
  • دومین قدم در آموزش اصولی سرویس کولر آبی تعویض پوشال ها است. پوشال ها به دلیل اینکه همیشه مرطوب هستند، می توانند محل مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها باشند و در ضمن دمیدن هوا به داخل فضای مورد نظر این قارچ و باکتری ها را هم به ناحیه تنفسی کاربران منتقل نمایند. بنابراین بهتر است، هر سال یکبار پوشال ها تعویض گردند.

 

بررسی یاتاقان های کولر آبی

  • مرحله بعدی در آموزش اصولی سرویس کولر آبی روغن کاری یاتاقان ها است که باعث می شود دستگاه بدون صدا و با کیفیت بیشتری کار کند.

 

 

  • در مرحله بعد به سوپاپ شناور نگاهی بیندازید و مطمئن باشید که به هم نچسبیده باشند در این صورت باید شناور تمیز شود. در بیشتر موارد مشکل چسبیدن شناور به خاطر جرم املاح آب است که با تمیز کردن مشکل برطرف می شود در غیراین صورت باید عوض شود.

 

 

  • یکی از اجزای کولر آبی تسمه الکتروموتور است که نباید شل شود در آموزش اصولی سرویس کولر آبی گفته شده که تسمه الکتروموتور را هر چند وقت یکبار برسی کنید و در صورتی که به اندازه کافی سفت و سالم نبود و زیاد حرکت می کرد باید تعویض شود.

 

 

تمیز کردن کف کولر آبی

  • یکی از کارهایی که باید در مراحل آموزش اصولی سرویس کولر آبی انجام دهید، تمیز کردن قطعات و کف کولر است. کولر آبی وقتی به مدت طولانی استفاده شود جرم گرفته و کف آن هم کثیف می شود بنابراین برای حفظ کارکرد مناسب دستگاه باید قطعات و کف آن هم از جرم تمیز شوند. این کار را باید وقتی دستگاه خاموش است و برق آن قطع شده است، انجام دهید تا خدایی نکرده دچار برق گرفتگی نشوید.
  • یکی از کارهایی که باید حتما انجام شود، تنظیم شناور است که باید در فشار مناسب و ارتفاع کافی باشد با بررسی دوره ای کولر می توانید این موضوع را چک کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نمایید.

 

 

رفع لرزش کولر آبی

  • اگر کولر دچار لرزش شده است کاری که آموزش اصولی سرویس کولر آبی به شما می گوید این است که برزنت های دستگاه را بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  • اگر کولر در ضمن کار صدای زیادی تولید می کند، ممکن است تسمه و یا پولی آن دچار ایراد شده باشد که باید در این مواقع تسمه و پولی را بررسی کرده و ایراد آن را رفع نمایید.

 

 

  • آخرین و مهمترین قسمتی که در آموزش اصولی سرویس کولر آبی مطرح می شود، بررسی موتور های کولر است. کولر آبی دو موتور دارد که یکی موتور دینام و دیگری موتور پمپ آب است. اگر گردش هوا و آب در دستگاه به خوبی انجام نشود به این دو موتور آسیب وارد خواهد شد بنابراین باید در بررسی دوره ای دستگاه گردش درست هوا و آب را در نظر داشته باشید.

مشتریان گرامی میتوانند جهت سفارش سرویس و تعمیر کولر آبی خود از مشاوره رایگان ما بهره مند گردند| تماس با ما

شما عزیزان میتوانید سفارش سرویس و تعمیر کولر آبی خود را بصورت آنلاین انجام دهید یا جهت سفارش خدمات تلفنی، لطفا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021-88865069

021-88863950

021-26454169

021-44675162

مرکز خدمات تیک سرویس عضو رسمی اتحادیه تهویه مطبوع تهران می باشد و با داشتن نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش چندین شرکت معتبر داخلی، این اطمینان را به شما میدهد که سرویس و تعمیر دستگاه شما با بالاترین کیفیت انجام پذیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image