وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

برای نصب کولرگازی اسپیلت باید اصول و استانداردهای خاصی رعایت شود. هر کدام از اجزای این دستگاه نظیر پنل داخلی و خارجی و سایر قطعات روش نصب خاصی دارند که اگر رعایت نشود، می تواند به دستگاه آسیب وارد کند. در این مطلب ما قصد داریم در خصوص راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت توضیحاتی ارائه دهیم.

نصب پنل داخلی در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

  • اولین نکته برای نصب پنل داخلی کولرگازی اسپیلت اینکه باید حتما یک جای مناسب روی دیوار داخلی فضای مورد نظر برای آن تعیین شود. مکان تعیین شده نباید در معرض نور مستقیم خورشید بوده و البته در جاهایی که امکان نشت گاز و گوگرد و غبار موجود دارد نباید نصب گردد.
  • برای نصب پنل داخلی در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت گفته شده باید حتما در اطراف آن 10 تا 15 سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد. اطراف یعنی در سه جهت بالا، چپ و راست و از پایین تا سطح زمین هم باید به اندازه 2.30 متر فاصله داشته باشد.

 

  • پنل داخلی کولر گازی باید حداقل به اندازه یک متر از آنتن تلویزیون، رادیو و آیفون و تلفن دور بوده چون نویز و امواج صادر شده از این وسایل می تواند به سیستم داخلی دستگاه آسیب وارد نماید.
  • در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت آمده است، دیوار باید تحمل وزن دستگاه را داشته و به اندازه کافی محکم باشد.

اجرای صفحه نصب در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

  • صفحه نصب ابزاری است که روی دیوار قرار داده می شود تا کولر گازی روی آن قرار بگیرد. صفحه نصب باید به طور کامل ایمن سازی شود.
  • برای اینکه در مورد ایمن سازی صفحه نصب اطمینان حاصل شود حتما در جهت افقی و عمودی باید برابر بوده و تراز شده باشد.
  • در مرحله بعد برای نصب دستگاه باید با استفاده از مته برای محل پیچ ها سوراخ درست کرده و دقیقا در همان محل ها هم پیچ ها و دستگاه را قرار دهید.
  • برای نصب دستگاه باید در محل سوراخ ها رول پلاک بگذارید و بعد پیچ ها را داخل آن قرار دهید تا ایمن سازی به درستی انجام شود.

طریقه نصب لوله در دستگاه راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

برای اجرای لوله دستگاه باید بهترین محل برای درست کردن سوراخ به فضای بیرون را در فضای خالی براکت پیدا کنید. برای این کار فاصله و طول لوله برای اتصال به فضای خارجی در نظر گرفته شود. سوراخ ذکر شده باید قطر هفت و نیم سانتی متر داشته باشد. نکته مهم در ایجاد این سوراخ اینکه جهت اجرای شیب مناسب برای تخلیه لوله حتما باید شیب لوله و سوراخ رو به پایین در نظر گرفته شود تا محتویات لوله برگشت نخورده و به راحتی تخلیه گردد. در نهایت اینکه باید یک فلنج انعطاف پذیر داخل سوراخ قرار گیرد.

اجرا و بررسی اتصالات الکتریکی در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

در این مورد باید ابتدا پنل جلویی روکش و یا کاور آن را بردارید و بعد بررسی نمایید کابل های برق به پایه های پیچ وصل شده باشند. این نحوه نصب باید مطابق با نمودارهایی باشد که در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت آمده است و تناقضی بین این دو دیده نشود.

اجرای لوله ها در  راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت

در این مرحله باید لوله کشی از سوراخی که به بیرون ایجاد شده است، صورت گیرد. برای اینکه دستگاه در نهایت کیفیت کار کند بهتر است لوله ها در هیچ جایی خم شدگی نداشته باشند. در ادامه اجرای لوله ها باید یک لوله پی وی سی را به طول 6 سانتی متر به طوری که از طول سطوح داخلی و خارجی کوتاه تر باشد، برش دهید. در ادامه درپوش لوله را در انتهای آن قرار داده و لوله را از سوراخی که به بیرون ایجاد کرده اید، عبور داده و خارج کنید.

 

 

کاری که مرحله بعد در اجرای لوله ها در راهنمای نصب کامل کولرگازی اسپیلت باید انجام دهید اینکه لوله مسی و لوله تخلیه و کابل برق را به هم وصل کرده و برای این کار از چسب برق استفاده کنید. اتصال لوله به واحد داخلی مهم است تا نشتی آب نداشته باشد برای اطمینان از این موضوع حتما با آچار آن را محکم نمایید. بعد از همه این مراحل باید لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولرگازی نصب نمایید و در نهایت مطمئن شوید که شیب لوله تخلیه آب مناسب بوده و آب در محل مناسبی تخلیه خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image