وبلاگ موتورخانه و گرمایش

راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری-تیک سرویس

راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

پکیج گرمایشی در واقع نوعی موتورخانه کوچک است که وظیفه تامین آب گرم بهداشتی مورد نیاز خانه ها و اماکن تجاری و اداری را بر عهده داشته ضمن آنکه آب گرم لازم برای گرمایش محیط به وسیله رادیاتورها هم فراهم می کند. برای همین در موقع خرید این دستگاه به راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری توجه کرده و بر اساس استانداردهای تعیین شده در آن اقدام به خرید نمایید. در این مطلب ما قصد داریم در خصوص این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری چه مواردی ذکر شده است؟

برای خرید یک پکیج گرمایشی مناسب و خوب رعایت و در نظر گرفتن یکسری پارامترها ضروری است. این پارامترها می تواند باعث استفاده بهینه از پکیج خریداری شده شود.

  • اولین پارامتر که باید در نظر گرفته شود، محل و موقعیت دودکش است.
  • بر اساس متراژ ساختمان نوع و ظرفیت پکیج گرمایشی متفاوت بوده و باید با هم تناسب داشته باشند.
  • بر اساس اینکه ساختمان و محل نصب پکیج گرمایشی به چه مقدار آب گرم نیاز دارد نوع و ظرفیت پکیج هم تغییر می کند، برای همین در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری به این موضوع اشاره شده و توصیه شده است خریداران به آن توجه کنند.

  • اینکه محل نصب دستگاه باید کجا باشد هم در انتخاب نوع پکیج موثر است. بعنی قرار است اکسیژن مورد نیاز برای احتراق دستگاه از کجا تامین شود. تامین اکسیژن مورد نیاز روی فن دار بودن و بدون فن بودن پکیج اثر مستقیم می گذارد.

توجه به نوع آب و هوای شهر در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

بر اساس اینکه در چه شهری و با چه نوع آب و هوایی زندگی می کنید باید نوع پکیج هم متفاوت باشد. در ایران معمولا ما سه نوع منطقه آب و هوایی داریم. مناطق معتدل و مرطوب که شهرهای شمالی هستند، مناطق گرم و خشک که شامل شهر تهران و مشهد و شهرهای کوهستانی است و در نهایت مناطق گرم و مرطوب که مربوط به شهرهای جنوبی می باشد در هر کدام از این مناطق باید پکیج گرمایشی مناسب با آب و هوا انتخاب شود تا دستگاه کارایی بهتری هم داشته باشد.

 

 

توجه به نوع ساختمان در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

ساختمان ها به سه دسته تقسیم می شوند، ساختمان هایی که به دلیل استفاده از عایق و پنجره های دو جداره پرت حرارتی ندارند، ساختمان های معمولی که پنجره دو جداره نداشته و پرت حرارتی آنها هم معمولی است و در نهایت ساختمان هایی قدیمی که پرت حرارتی بالایی دارند. بر اساس نوع ساختمان و میزان پرت حرارتی باید نوع و ظرفیت پکیج گرمایشی متفاوت باشد.

توجه به جهت جغرافیایی ساختمان در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

جهت جغرافیایی ساختمان ها در میزان نور جذب شده به ساختمان ها موثر است مثلا خانه ای که در انتهای یک ملک شمالی ساخته شده است در مقایسه با خانه ای که به سمت حیاط خانه جنوبی قرار دارد نور کمتری دریافت کرده و در نتیجه در زمستان سردتر خواهد بود و انرژی بیشتری برای گرم کردن آن نیاز است، در نتیجه باید بر اساس جهت جغرافیایی ساختمان ظرفیت و نوع پکیج گرمایشی هم تغییر کند.

توجه به فشار آب شهری راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

پکیج ها به فشار آب شهری در حدود یک تا سه بار نیاز دارند، برای همین قبل از خرید و نصب این دستگاه باید میزان فشار آب ساختمان چک شود تا نصب و استفاده از آن دچار مشکل نگردد.

سایر نکات ذکر شده در راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

برخی نکات دیگری که باید مصرف کنندگان قبل از خرید پکیج گرمایشی به آن توجه کنند شامل موارد ذیل است:

  • نوع دودکش و مسیر آن در انتخاب پکیج گرمایشی موثر است. اگر دودکش افقی باشد باید حتما از پکیج فن دار درآن ساختمان استفاده گردد تا خطری ساکنین را تهدید نکند.
  • اگر قرار است پکیج گرمایشی دیواری در بالکن نصب شود باید در جهتی قرار گیرد که در معرض باد و بوران نباشد.
  • در محل ها و مناطقی که ارتفاع از سطح دریا زیاد است بر اساس هر 600 متر ارتفاع بیشتر به میزان سی درصد از ظرفیت حرارتی دستگاه کاسته خواهد شد در نتیجه برای یک چنین محل هایی باید دستگاهی استفاده شود که ظرفیت مناسب داشته و بتواند آب گرم مورد نیاز و دمای لازم برای آن را تامین کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید پکیج گرمایشی دیواری

  1. محمدرضا طهماسبی گفت:

    خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که در سایتتون گذاشتید. آیا در خصوص پکیج آموزش هم میدید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام
      خیلی ممنون از اینکه نظرتون رو اعلام فرمودید.
      بله آموزش هم داریم. بستگی به شما داره که در چه خصوص نیاز به آموزش داشته باشید.
      در خدمت شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image