وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی

تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی

تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی

ما در این مقاله به مزایا و معایب و تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی خواهیم پرداخت. و با توجه به ویژگی های آن ها، ما پد سلولزی را به شما توصیه می کنیم، به دلیل این که پد سلولزی اولا دوام بالایی دارد، ثانیا از ایجاد باکتری و قارچ جلوگیری می کند، ثالثا بازده سرمایشی بیشتری نسبت به پوشال کولر آبی دارد، رابعا رسوب کمتری به خود جذب می کند و…

تفاوت کولر آبی با پد سلولزیبا فرا رسیدن تابستان مهم ترین دغدغه مردم تهیه وسایل سرمایشی مناسب برای محیط منزل و یا محل کار خود می شود تا هوای خنک و مطلوب در حد انتظارشان ایجاد شود. این امر با تحقیق مناسب در باره ی وسایل سرمایشی از جمله کولر آبی مناسب برایشان محقق می شود. با مطالعه این مقاله در مدت زمان کمی می توان به نتیجه دلخواه برسید و کولر آبی مناسب خود را انتخاب کنید.

مواد پوشال در سرمایش نقش بسزایی دارد. هوای گرم ابتدا از طریق پوشال عبور می کند. پوشال که از قبل آب سرد را جذب کرده اند آماده انتقال سرمایش به هوا هستند. هوای خنک از پوشال بیرون می آید که بلافاصله با کمک فن در بیرون گردش می کنند. مطالب زیر را دنبال کنید تا با پاسخ دادن به سؤالات ساده و بدون خواندن هرگونه راهنمای خرید ، پوشال کولر آبی مناسب را انتخاب کنید.

پد و پوشال دو نوع هستند:

  • پوشال معمولی کولر آبی
  • پد یا پوشال سلولزی

پوشال معمولی کولر آبی:

پوشال معمولی کولر آبی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع پوشال مصرفی در میان مردم می باشد که به دلیل قیمت مناسب و بازدهی خوب طرفداران زیادی دارد. واسط تبخیری این نوع کولر از جنس پوشال است و در توان های ۵ ، ۷ و ۱۲ هزار در بازار موجود است که متناسب با آب و هوای ایران و نیاز داخلی توسط کارخانجات ایرانی نیز تولید می شود.

توان کولر متناسب با عدد درج شده روی آن می باشد و هرچه آن عدد بیشتر باشد، کولر از توان بالاتری برخوردار است. در هنگام خرید کولر آبی باید متراژ محل مورد نظر، تعداد خروجی هوا، آفتابگیر بودن محل، ضخامت دیوارها و شدت گرمای آن منطقه را در نظر داشته باشید و با توجه به این فاکتور ها کولر مناسبی را خریداری کنید

پوشال معمولی کولر آبی از تراشه و خاشاک چوب و الیاف مصنوعی ساخته شده اند. آن ها تقریباً به شکل چمن خشک شده به نظر می رسند.

از مهم ترین مزایای پوشال معمولی کولر آبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسیار ارزان و اقتصادی
  • دسترسی آسان
  • عدم محدودیت در ابعاد و اندازه
  • به واسطه ی تولید نکردن گازهای گلخانه ای برای محیط های گرم و خشک بسیار مناسب هستند.

از مهم ترین مشکلات پوشال معمولی کولر آبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز و مرتب نگه داشتن دائم
  • بسیار کم دوام
  • برای مناطق شرجی به دلیل رطوبت بالا اصلا مناسب نیستند.
  • با نداشتن تکنولوژی کنترل اتوماتیک دما سبب افزایش هزینه های شما می شوند.
  • سطح پوشال نایکنواخت است و همین عامل سبب خشک ماندن قسمت هایی از پوشال و مملو بودن آب در بخش های دیگر می شود که همین عامل تاثیر به سزایی در افزایش هزینه های شما دارد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری بالا بدلیل نیاز سریعتر به تعویض پوشال

ویژگی و تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی:

  • پد سلولزی در سرمایش بسیار مؤثر هستند و نیاز به نگهداری و تمیز کردن کمتری دارند.
  • در مقایسه با پوشال معمولی کولر آبی بسیار بادوام هستند. به همین دلیل بیشتر کولر هایی که در مناطق گرم و خشک استفاده می شوند باید از پد های سلولزی یا لانه زنبوری باشند.
  • این نوع پد ها به خاطر طراحی خاص زوایای آن در برابر هوا، از خود مقاومت نشان نمی دهند و بیشترین سطح تماس بین آب و هوا را به وجود می آورند که علاوه بر افت فشار کمتر سبب کاهش برق مصرفی کولر نیز می شوند، در نتیجه راندمان خنک سازی آن افزایش می یابد.
  • پد سلولزی در برابر آب تغییر شکل نمی دهد و با جذب گرد و غبار و آلودگی محیط عملکردی بدون آلودگی دارد.
  • قابلیت کاهش درجه حرارت هوا تا ۱۵ درجه سانتی گراد توسط این پدها باعث کاهش برق مصرفی می شود.
  • پدهای سلولزی به سادگی و بدون صرف هیچ هزینه اضافه بخش عمده ای از گرد و غبار هوا و ذرات معلق در هوا را جذب می کنند و محیطی تمیز ایجاد می نمایند .
  • پدهای سلولزی نیز مانند پوشال نیاز به تعویض دارند اما عمر مفید آنها بیش از پوشال است و بین ۳ تا ۵ سال می باشد.
  • پدهاي سلولزی خاصيت ضد قارچی دارند، بنابراين مانع رشد و انتقال قارچ و باكترى به داخل محيط منزل مي‌شوند.

معایب پدهای سلولزی:

از معایب این نوع پد ها می توان به هزینه گران آن اشاره کرد ، به همین دلیل است که پد های سلولزی معمولاً فقط زمانی مقرون به صرفه تر می باشد که در ابعاد بزرگ و صنعتی استفاده شوند و معمولا در کولرهای خانگی، کم تر مقرون به صرفه است. پوشال معمولی و پد های سلولزی در انواع کولرهای آبی با کاربری خانگی و صنعتی مورد استفاده در مناطق گرم و خشک  موجود است.

چنانچه کولر آبی شما دچار مشکل شد، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. یا با سفارش تعمیر و سرویس کولر آبی به مرکز خدمات تیک سرویس نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱۸۸۸۶۵۰۶۹۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

ویژگی های پد یا پوشال سلولزی کولان سل را در این ویدئو ببینید.

قیمت خرید پوشال سلولزی کولان سل انرژی

جهت اطلاع از قیمت خرید پوشال یا پد سلولزی با ما تماس بگیرید تا قیمت روز خرید پوشال سلولزی محصولات کولان سل انرژی به اطلاع شما مشتری گرامی برساند.

قیمت فروش پوشال سلولزی کولان سل انرژی

جهت اطلاع از قیمت فروش پوشال یا پد سلولزی با ما تماس بگیرید تا قیمت روز فروش پوشال سلولزی محصولات کولان سل انرژی به اطلاع شما مشتری گرامی برساند.

انواع محصولات پد پوشال سلولزی کولان سل برای مدلهای کولر آبی انرژی:

برای مشاهده مطالب و فیلم های آموزشی، به اکانت ما در آپارات و اینستاگرام به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://www.aparat.com/tikservice

https://www.instagram.com/tikservice.co

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی

  1. جمشید صحت گفت:

    سلام و خدا قوت
    مطلب بسیار عالی و کاربردی بود. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image