دسته بندی نشده

علل خاموش شدن کولر گازی و اسپلیت

علل خاموش شدن کولر گازی و اسپلیت

علل خاموش شدن کولر گازی و اسپلیت در فصل تابستان و در اوج گرما، میتواند به موارد ذیل مرتبط باشد. در ادامه به این دلایل بصورت مفصل میپردازیم.

 

  • مشکلات برق کشی ساختمان یا کولر

قبل از هر انجام هر کاری از سلامت سیم کشی و برق ساختمان و همچنین برق رسانی صحیح به کولر خود مطمئن شوید. ممکن است یک اتصالی کوچک سیم های برق و یا مشکل در فیوز باعث خاموش شدن کولر گازی شما شده باشد.

  • تنظیمات ترموستات

یکی از ساده ترین علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی، تنظیمات ترموستات کولر می باشد. یک ترموستات خودکار ممکن است در یک زمان مشخص خاموش و روشن شود و اگر شما سهوا درجه ترموسات را بیشتر از حد انتظار تنظیم نمایید، ممکن است کولر به طور کلی خاموش شود.

  • اورلود موتور

برخی از موتورهای کولرگازی مجهز به یک سوییچ استراحت هستند که به هنگام اورلود موتور، خاموش می شوند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد از جمله مدت زمان طولانی، تهویه نامناسب و ولتاژ نامناسب.

  • سوئیچ های ایمنی فشار

برخی از کولرها دارای سوئیچ فشار هستند که بر مبرد، پمپ حرارتی و اجزا مشابه دیگر نظارت می کند. هنگامی که فشار بیش از حد بالا برود، سوئیچ به طور خودکار سیستم را برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر خاموش می کند.

  • کثیف بودن فیلترها

فیلترهای هوا، هوای محیط شما را از آلودگی و گرد و غبار پاک می کنند. اما زمانی که با گرد و خاک پوشیده می شوند، از دوست تبدیل به دشمن می شوند. فیلتر هوای کثیف جریان هوا را در کانال های هوای منزل شما مسدود می کنند و باعث می شوند کولر شما به سختی و در مدت زمان طولانی تری خانه شما را خنک سازد و این مسئله تا زمانی ادامه خواهد داشت که کولر شما از کار بیوفتد.

  • کویل های کندانسور کثیف

کویل های کندانسور، لوله هایی هستند که در داخلشان از مبرد پر شده است که از طریق یونیت خارجی کولر عملیات خود را اجرا می کنند. اگر این کویل ها کثیف باشند، کولر شما مدت زمان طولانی تری کار می کند که این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد کولر می شود.

اگر کویل ها پر از خاک باشند، مبرد نمی تواند گرما را به راحتی کاهش دهد چرا که گرد و خاک دقیقا مثل عایق عمل می کند. بنابراین مبرد نمی تواند گرمای بیشتری را از کولر شما جذب کند و باعث می شود کولر شما رطوبت هوا را از بین ببرد. در چنین شرایطی کولر شما مدام در حال کار خواهد بود تا زمانی که بیش از حد گرم شود چرا که نمی تواند به دمای تنظیم شده ترموستات برسد.

علت خاموش شدن کمپرسور کولر گازی و اسپلیت

خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در ادامه می خواهیم در رابطه با علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور کولر گازی صحبت کنیم. اگر کولر گازی شما با مشکل مواجه شده است، در صورت نداشتن تخصص کافی بهتر است با مرکز تخصصی تعمیر و سرویس کولر گازی تیک سرویس تماس بگیرید.

اگر کولر گازی شما خیلی زودتر از آن که فضا را خنک کند خاموش می شود، به احتمال زیاد کمپرسور کولر مشکل دارد. دلایل رایج در رابطه با این مشکل عبارتند از

  • نامناسب بودن مقدار مبرد

در صورتی که مقدار مبرد خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، ممکن است کمپرسور به طور ناگهانی و یا زودتر از زمان مناسب خاموش شود.

  • اشکالات برقی

ممکن است قطعه ای از اجزای الکتریکی کمپرسور خراب شده باشد. حتی چیز کوچکی مثل خراب شدن یک سیم ساده می تواند باعث آسیب جدی به کمپرسور شود.

  • کثیف بودن کویل های کندانسور

هنگامی که کویل های کندانسور با گرد و غبار و خاک مسدود می شوند، گاهی اوقات کمپرسورها به سرعت خاموش می شوند.

  • یخ زدن

وجود یخ زدگی یا برفک در قسمت خارجی یونیت به علت کم بودن ماده مبرد می باشد و این موضوع اغلب باعث می شود که کمپرسور به صورت ناگهانی خاموش و روشن شود و مانع از ورود هوای خنک به خانه شود.

  • گرم شدن بیش از حد

هنگامی که کمپرسور بیش از حد گرم می شود، ممکن است خاموش شود.

در ادامه تعمیر و سرویس کولرگازی و اسپلیت:

علل گرم شدن زیاد کمپرسور کولر گازی و اسپلیت

  • نسبت فشار تخلیه به مکش

فشار تخلیه ممکن است بیش از حد بالا و یا این که فشار مکش بیش از حد کم باشد. این موارد ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. ممکن است گاز مبرد خیلی کم باشد و یا سیستم بیش از حد شارژ شده باشد. ممکن است شیر انبساط و یا فن کندانسور معیوب شده باشد. همچنین کویل های کندانسور کثیف می توانند این مشکل را ایجاد کند. به همین علت سرویس به موقع می تواند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نماید.

  • روغن ریزی

کمپرسورها نیاز به روغن تبرید دارند تا به درستی عمل کنند. وقتی که کمپرسورها خیلی گرم می شوند روغن کاهش می یابد وحلقه های پیستون، سیلندرها و دیگر اجزا یکی یکی از کار می افتند.

علل کار نکردن فن کولر گازی

  • فن داخلی کولر گازی کار نمی کند

اگر فن داخلی کولر گازی شما کار نمی کند، ابتدا بررسی کنید که چیزی داخل آن گیر نکرده باشد. سپس فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر مسدود شده بود ممکن است خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید. اگر کویل اواپراتور و مسیر خنک کننده یخ زده بود ابتدا اجازه دهید که یخ ها کامل آب شوند و سپس بررسی کنید که فن کار می کند یا نه. در صورتی که همچنان مشکل وجود داشت شما به یک تکنسین متخصص نیاز دارید زیرا به احتمال زیاد اجزای داخلی فن مثل تسمه و یا حتی موتور آن نیاز به تعویض دارد و یک فرد متخصص باید آن را بررسی کند.

  • فن خارجی کولر گازی کار نمی کند

اگر کولر گازی شما به درستی خنک نمی کند، قطعه بیرونی کولر گازی را بررسی کنید. اگر فن بیرونی به درستی در حال چرخش نبود، باید جعبه برق و فیوز را بررسی کنید.

  • موتور فن داخلی گیر کرده است

ممکن است خاک و کثیف بودن فن باعث گیر کردن آن شده باشد. ممکن است قطعه مورد نظر نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد که در این صورت می توانید با ما تماس بگیرید.

علل خاموش نشدن کولر گازی

  • گیر کردن فن کولر گازی
  • کوتاه بودن کابل ترموستات
  • درست کار نکردن دستگاه تنظیم حرارت(ترموستات)
  • کثیف بودن فیلتر کولر گازی
  • قدیمی بودن کولر گازی
  • قدرت نامناسب کولر گازی متناسب با فضا

مشتریان گرامی میتوانند جهت سفارش سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت خود از مشاوره رایگان ما بهره مند گردند| تماس با ما

مرکز خدمات تیک سرویس عضو رسمی اتحادیه تهویه مطبوع تهران می باشد و با داشتن نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش چندین شرکت معتبر داخلی، این اطمینان را به شما میدهد که سرویس و تعمیر دستگاه شما با بالاترین کیفیت انجام پذیرد.

نمایندگی مجاز تعمیر و سرویس انواع کولرگازی و اسپلیت در تهران

چنانچه کولر گازی و اسپلیت شما دچار مشکل شد، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید یا با سفارش تعمیر آن به مرکز خدمات تیک سرویس نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱۸۸۸۶۵۰۶۹۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

برای مشاهده مطالب و فیلم های آموزشی، به اکانت ما در آپارات و اینستاگرام به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://www.aparat.com/tikservice

https://www.instagram.com/tikservice.co

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image