وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

انواع ترموستات شرکت کلایماست/Climaset

ترموستات کلایماست

معرفی شرکت و انواع ترموستات های کلایماست / climaset

چرا ترموستات کلایماست / climaset به شما پیشنهاد می شود؟

چگونه یک ترموستات خوب انتخاب کنیم؟

دلیل انتخاب ترموستات کلایماست / climaset چیست؟

روش انتخاب صحیح مدل ترموستات کلایماست / climaset متناسب با محصول مورد نظر.

تا این مقاله را نخوانده اید اقدام به خرید ترموستات برای دستگاه فن کوئل و داکت اسپیلت خود نکنید.

ترموستات کلایماست

شرکت کلایماست به عنوان یک تولید کننده‌ی محصولات مختلف کنترل کننده های تعاملی، انواع مختلفی از ترموستات ها را تولید می کند. این ترموستات ها برای استفاده در فن کویل های سقفی، فن کوئل های زمینی، داکت اسپیلت ها، داکت اسپیلت LG، داکت اسپیلت با کنتاکتور 24 ولت و همچنین داکت اسپیلت و فن کوئل سقفی به کار می رود.

پیشرفته ترین نوع ترموستات این شرکت، سری CLX 8 آخرین سری ترموستات کلایماست است که در قالب دیجیتال تولید می شود. این ترموستات کلایماست پیشرفته ترین و نوآورانه ترین راه حال برای نیازهای موجود در معماری و طراحی داخلی مدرن امروزی می باشد. این ترموستات کلایماست چیزی نیست جز یک ترموستات با ضخامت ۱۲ میلی متری که در دیوار نصب می شود. تمامی کارایی های قابل تصور و ممکن که باید در ترموستات یک اتاق باشد، در این ترموستات بسیار کوچک و ظریف جمع شده است. به وسیله‌ی یک ترموستات اتاقی به ابعاد ۹۲ در ۸۰ میلی متری شما می توانید تمام متغیرهای موجود در اتاق را کنترل نمایید.

ترموستات کلایماست دارای ویژگی های خارق العاده‌ای است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. و در آخر به بیان این می پردازیم که برای هر یک از موارد مصرفی بالا کدام ترموستات های شرکت کلایماست استفاده می شود.

  • کارایی های مختلف ترموستات کلایماست / climaset

بر خلاف انواع دیگر ترموستات که صرفاً دمای اتاق را تعیین می کنند، در ترموستات کلایماست ویژگی های مختلفی با هم می تواند برای اتاق تعیین شود و ترموستات نیز دقیقاً بر مبنای ویژگی های تعیین شده عمل می کند. یکی از این ویژگی ها تنظیم سرعت فن است که به عبارت دیگر سرعت جریان هوا در اتاق را تنظیم می کند.

  • تنظیم دما با دقت بالا در ترموستات کلایماست / climaset

تنظیم دما در ترموستات کلایماست با دقت بالایی صورت می گیرد، به طوری که شما می توانید تغییرات دمایی نیم درجه‌ی سانتی گراد را نیز حس کنید. البته این موضوع مربوط به همه‌ی افراد نمی شود و اشخاص کمی هستند که می توانند چنین تغییرات دمایی کمی را حس کنند. ترموستات کلایماست با دقت بالا می توان رضایت این افراد حساس به دما را نیز فراهم آورد.

  • اندازه گیری دما با دقت بالا در ترموستات کلایماست / climaset

ترموستات کلایماست در اندازه گیری و واکنش به تغییرات دما دقت و حساسیت بالایی دارد. به طوری که می تواند تغییرات دمایی تا حد ۰٫۱ درجه سانتی گراد را نیز اندازه گیری کند و در صورت لزوم به این تغییرات دمایی پاسخ لازم را بدهد.

  • تنظیم نوسانات دمایی در ترموستات کلایماست / climaset

شما می توانید نوسانات مطلوب دمایی خود را برای ترموستات کلایماست تعریف کنید تا این ترموستات بر اساس آن ها کار کند. به طوری که شما حداکثر و حداقل دمای مطلوب خود را برای ترموستات تعریف می نمایید و ترموستات در ادامه اجازه نمی دهد تا دمای اتاق از این محدوده خارج شود.

  • کالیبراسیون ترموستات کلایماست / climaset

برای افزایش دقت عملکرد دمایی ترموستات، شما می توانید آن را در فضاهای مختلف با توجه به شرایط آن محیط کالیبره کنید. این موضوع باعث می شود تا تهویه هوا در محیط های مختلف با توجه به شرایط آن محیط کار کند و بتواند شرایط مطلوب تری را به وجود آورد.

  • تغییر سرعت فن به صورت اتوماتیک در ترموستات کلایماست / climaset

با رسیدن دمای هوای اتاق به دمای مطلوب، سرعت فن به آهستگی کاهش می یابد. این ویژگی باعث می شود تا در شرایط عادی جریان هوای آرام ادامه داشته باشد. از طرف دیگر این ویژگی باعث می شود تا بتوانیم در شرایطی که دمای هوای اتاق با دمای مطلوب فاصله‌ی بسیاری دارد، از حداکثر ظرفیت تهویه هوای اتاق استفاده نماییم.

  • منوی کمک ترموستات کلایماست / climaset

با یک منوی کمکی اختصاصی موجود در کنترلر شما می توانید با تمامی پارامترهای موجود در ترموستات کلایماست آشنا شوید و اطلاعات مفیدی درباره‌ی آن ها به دست آورید. هم چنین راهنمایی هایی نیز در مورد تنظیمات پارامترهای مختلف در آن آمده است. در سری CLX این موضوع حتی پیشرفته تر نیز شده و شما می توانید به زبان محلی خود نیز این راهنمایی ها را دریافت کنید. هم چنین ویژگی هایی به این سری اضافه شده است تا بتوانید از آن حداکثر اطلاعات را دریافت نمایید. این اطلاعات به گونه‌ای است که در مورد هر پارامتر توضیحات آورده شده تا با آن آشنا شوید و هم چنین بدانید که تغییرات آن پارامتر چه تأثیری بر روی تهویه اتاق خواهد داشت.

  • توانایی انتخاب خاموش / روشن شدن فن یا ادامه‌ی کار در ترموستات کلایماست / climaset

بر خلاف دیگر ترموستات ها، در ترموستات کلایماست شما این دسترسی را دارید که مشخص کنید که پس از رسیدن به دمای هوای مطلوب، فن به صورت کامل خاموش شود یا با سرعت آرام به کارش ادامه بدهد. این قابلیت در اکثر ترموستات های شرکت کلایماست دیده می شود.

  • قابلیت برنامه ریزی تا هفت روز در ترموستات کلایماست / climaset

زمان خواب موقعی است که معمولاً شما حداکثر در یک یا دو اتاق خانه حضور دارید و لزومی ندارد که در اتاق های دیگر دما دقیقاً دمای مطلوب شما باشد. یعنی شما می توانید در هنگام خواب در زمستان دمای اتاق های دیگر را پایین تر و در طول تابستان دمای اتاق های دیگر را بالاتر تنظیم کنید. به این صورت شما مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد. هم چنین زمان هایی که شما در سرکار هستید یا به هر دلیلی کسی در خانه نیست نیز می توان دما را به این شکل تنظیم کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی صورت بگیرد. ترموستات کلایماست قابلیت برنامه ریزی دارد و می تواند بر اساس ساعتی که شما به آن می دهید، دما را به حالت عادی برگرداند. به طور مثال ساعت بیدار شدن خود از خواب را به آن می دهید و ترموستات بر اساس آن، دقیقاً در همان زمان دما را به دمای مطلوب می رساند تا شما هیچ گونه ناآسودگی حس نکنید. هم چنین برای تهویه هوای ادارات و دفاتر نیز چنین ویژگی ای بسیار مناسب می باشد. چرا که در بسیاری از ساعات شبانه روز از آن دفتر استفاده نمی شود و لازم نیست تا دما دقیقاً دمای مطلوب باشد و بیهوده انرژی مصرف شود. این قابلیت در ترموستات های CLX 6110B,CLX 6311B,CLX 6310B,CLX 6400,CLX 6311A,CLX 6310A,FB 3x-IR دیده می شود.

  • قابلیت قفل شدن ترموستات کلایماست / climaset

ترموستات کلایماست این ویژگی را دارد که قفل بشود و صرفاً با یک رمز عبور توسط شما قابل دسترسی باشد. این ویژگی باعث می شود تا اشخاص غیر مجاز به ترموستات دسترسی نداشته باشند و نتوانند در آن تغییری ایجاد کنند. به طور مثال در شرکت های بزرگ و محیط های عمومی، ویژگی های مربوط به دمای هوا صرفاً باید توسط مسئولین مجاز تعیین شود و هر کسی نباید به آن دسترسی داشته باشد. هم چنین در محیط خانه و خانواده نیز این ویژگی باعث می شود تا ترموستات از دسترسی کودکان به دور باشد و آن ها نتوانند تا تغییراتی در آن به وجود بیاورند.  این قابلیت در ترموستات سری FP-3X-Ir-L دیده می شود.

  • تقویم هفتگی در ترموستات کلایماست / climaset

این دستگاه هم چنین یک تقویم هفتگی نیز می باشد. در صورت قطعی برق نیز ساعت و تقویم آن به کار خود ادامه می دهد.

  • سهولت استفاده ترموستات کلایماست / climaset

استفاده از ترموستات کلایماست بسیار آسان می باشد و نیاز به آشنایی خاصی با آن ندارد. شما صرفاً یک کلید با دسترسی به ویژگی ها و تنظیمات مختلف فاصله دارید تا به طور مثال سرعت فن، دمای مطلوب و بخش های مربوط به گرمایش و سرمایش را کنترل کنید. حتی استفاده از تنظیمات پیشرفته که به صورت آپشن های اضافه در این سیستم وجود دارند نیز آسان می باشد. در سری Prossimo به دلیل وجود کلیدهای راهنما استفاده از این تنظیمات بسیار راحت است.

  • ال سی دی بزرگ، پویا و متحرک در ترموستات کلایماست / climaset

ترموستات کلایماست دارای یک ال سی دی گرافیکی ۳٫۱ اینچی است که رزولوشنی برابر ۱۶۰ در ۱۶۰ پیکسل دارد. این ال سی دی به وسیله‌ی بک لایت های ال ای دی از پشت صفحه تقویت شده است تا در هنگام استفاده از شب نیز مشکلی به وجود نیاید. به طور مثال دمای هوا به صورت یک نمودار انیمیشنی در این ال سی دی نمایش داده می شود و هر چند ثانیه یک بار نیز مطابق با تغییرات موجود تغییر می کند. این موضوع باعث می شود تا دمای هوا کاملاً مطابق با دمای هوا در همان لحظه باشد و به شما این حس را منتقل می کند که دستگاهتان کاملاً دقیق و کارا عمل می کند.

  • نصب آسان ترموستات کلایماست / climaset

به طور کلی نصب ترموستات کلایماست بسیار آسان می باشد. سری Prossimo از ترموستات های کلایماست نیز دارای آسان ترین و سهل ترین شیوه‌ی نصب می باشد. در واقع نصب این نوع ترموستات چیزی جز پیچ کردن آن به دیوار و نصب سیم های لازم به آن نیست.

  • مدل های نوستالوژیک و دقیق ترموستات کلایماست / climaset

ترموستات کلایماست صرفاً شامل انواع دیجیتال نمی باشد و انواع آنالوگ آن نیز موجود است که حس نوستالوژی خاصی دارد. به طور مثال سری Retro از ترموستات های کلایماست برای آن هایی طراحی شده است که به دنبال یک ترموستات کلاسیک و دقیق هستند. البته عملکرد این نوع ترموستات ها نیز به خوبی و با دقت بالای ترموستات های دیجیتال است. در واقع صرفاً کنترلر آن هاست که تغییر کرده و بقیه چیز ها به مانند ترموستات دیجیتال است. این سری مناسب کسانی است که می خواهند از دقت دنیای دیجیتال بهره ببرند و از طرف دیگر به دنبال ظاهری کلاسیک و نوستالوژیک هستند.

ترموستات کلایماست Retro 311-01

  • وجود فیوز محافظ در ترموستات کلایماست / climaset

یک فیوز محافظ بر روی ترموستات کلایماست وجود دارد که از خود ترموستات و هم چنین سیستم تهویه هوای شما محافظت می کند. بنا بر این نوسانات یا قطعی برق نمی تواند به راحتی به دستگاه شما یا به سیستم تهویه هوای شما آسیب بزند، چرا که این فیوز محافظ جلوی آن را خواهد گرفت.

  • ریموت کنترل ترموستات کلایماست / climaset

یکی از ویژگی های فوق العاده ترموستات های کلایماست استفاده از ریموت کنترل می باشد که باعث سهولت استفاده از این ترموستات ها می شود. این قابلیت در ترموستات های سری CLX 8302,CLX 6110B,CLX 6310B,CLX 6311B,CLX 6400,CLX 8300,Prossimo 3300,Prossimo 3311A,FP 3X-Ir,SDT 3X-Ir,SDT SS-Ir دیده می شود.

 

حال در ادامه به طبقه کاربرد های ترموستات کلایماست می پردازیم، این نوع ترموستات ها سازگار با داکت اسپیلت، داکت اسپیلت با کنتاکتور 24 ولت، داکت اسپیلت شرکت LG، داکت اسپیلت-فن کوئل سقفی، فن کوئل زمینی، فن کوئل سقفی هستند.

  • سازگار با داکت اسپیلت:

ترموستات های سری CLX 6110B,CLX 6311B,Prossimo 3310B,Prossimo 3311B,PDX 11BXI,PDX 11C,PDX 12A,PDX 21A قابلیت استفاده در داکت اسپیلت را دارند.

  • سازگار با داکت اسپیلت با کنتاکتور 24 ولت:

ترموستات  PDX 11A قابلیت استفاده در داکت اسپیلت با کنتاکتور 24 ولت را دارا می باشد.

  • سازگار با داکت اسپیلت – فن کوئل سقفی:

ترموستات های سری CLX 6310B,CLX 6311A,PDX 13A قابلیت استفاده در داکت اسپیلت – فن کوئل سقفی را دارا می باشند.

  • سازگار با داکت اسپیلت LG:

ترموستات های سری Prossimo Gi30,PDX Gi10,PDX GI 20 قابلیت استفاده در داکت اسپیلت LG را دارا می باشند.

  • سازگار با فن کوئل زمینی:

ترموستات های سری SDT SS-Ir قابلیت استفاده در فن کوئل زمینی را دارا می باشند.

  • سازگار با فن کوئل سقفی:

ترموستات های سری  CLX 8302,CLX 6400,CLX 8300,CLX 6310A,Prossimo 3310A,Prossimo 3300,FP 3X-Ir,FP 3X-Ir-L,SDT 3X-Ir قابلیت استفاده در فن کوئل سقفی را دارا می باشند.

جهت مشاوره فنی درخصوص ترموستات های کلایماست با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۸۶۵۰۶۹

۰۲۱-۸۸۸۶۳۹۵۰

  • جمع بندی:

در این مقاله در ابتدا به بررسی ویژگی های ترموستات کلایماست / climaset پرداخته شد، و هر یک از قابلیت های این ترموستات به اختصار بیان گردید و در ادامه مطلب فوق به بررسی نحوه انتخاب ترموستات کلایماست / climaset با توجه به شرایط کاری و محصول مورد نظر و شرایط نصب اشاره شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image