وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

در بحث آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت عنوان کردیم که دو روش برای این کار وجود دارد یک روش با استفاده از ابزارهایی مانند گیج و آچار انجام می شد اما روش دیگری هم وجود دارد که نیاز به ابزار خاصی نداشته و بدون وسیله هم می توان کار جابجایی کولر گازی را انجام داد. با استفاده از این روش آموزشی و البته رعایت کلیه موارد ایمنی و فنی می توان فقط با استفاده از یک اچار آلن واحد خارجی دستگاه را باز کرده و آن را جمع آوری کرد. در این روش به راحتی گاز مبرد جمع آوری شده و برای نصب مجدد ذخیره می شود. استفاده از این روش و هر روش دیگری برای جمع آوری کولرگازی باید توسط افراد حرفه ای و سرویس کار انجام شود چون همانطور که اشاره کردیم در صورت عدم تجربه و مهارت در این کار ممکن است به دستگاه آسیب وارد شده و هزینه هایی را برای مصرف کننده بوجود آورد.

 

 

نکات مهم در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

  • در مرحله اول باید بگذارید دستگاه به مدت ۱۵ دقیقه کار کند.
  • در مرحله دوم کاری که باید انجام دهید این است که درپوش شیر سرویس را باز کنید و شیر سرویس رفت را به صورت کامل ببندید بعد از بستن این شیر باید سی ثانیه صبر کرده و بعد شیر برگشت را با استفاده از یک آچار آلن ببندید. کاری که باید بلافاصله بعد از بستن شیر رفت و شیر برگشت انجام دهید این است که کولرگازی را خاموش نمایید.
  • نکته بسیار مهمی که باید حتما به آن در مبحث آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص توجه داشته باشید اینکه بلافاصله بعد از بستن شیر رفت و برگشت باید کولرگازی خاموش شود در غیر این صورت امکان آسیب شدید به دستگاه وجود خواهد داشت. برای اطمینان از اینکه این کار بدون فوت وقت صورت می گیرد حتما یک همراه کنار دست خودتان داشته باشید که بلافاصله بعد از جمع شدن گاز و بسته شدن شیرها دستگاه را خاموش کند.
  • در انتها این مرحله کاری که باید انجام شود باز کردن یونیت خارجی است. در باز کردن یونیت خارجی باید لوله های ارتباطی و پایه فلزی جدا گردد. بعد از جدا شدن یونیت خارجی حتما توجه داشته باشید به صورت عمودی و ایستاده حمل و جابجا گردد تا آسیبی به آن وارد نشود.

برداشتن واحد داخلی از روی دیوار در آموزش جابجایی کولر گازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

برای برداشتن واحد داخلی دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. برای این کار باید با استفاده از یک انبردست واحد داخلی از دیوار جدا نگه داشته شود. بعد از اینکه دستگاه خاموش شد لوله رفت که از جنس مس است را با آچار بسته و برای اینکه آب لوله روی زمین نریزد یک سطل زیر آن قرار دهید. کاری که باید در مرحله بعد انجام دهید اینکه اسپیلت را روشن کرده و بگذارید گاز داخل مدارکولر که در یونیت خارجی جمع شده است خالی شده و یونیت داخلی و لوله های مسی هم به طور کامل از گاز مبرد تخلیه شوند.

 

 

اگر می خواهید از تخلیه کامل گاز مطمئن شوید به صدای کمپرسور گوش کنید. وقتی دستگاه خالی از گاز است صدایی که کمپرسور ایجاد می کند با وقتی که گاز دارد اندکی متفاوت خواهد بود و اگر سرویس کار حرفه ای کار جابجایی کولرگازی را برعهده گرفته باشد قطعا این تفاوت صدا ها را تشخیص می دهد. مرحله بعدی در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص این است که شیر برگشت را بسته و اسپیلت را خاموش کنید.

نکات پایانی در آموزش جابجایی کولرگازی اسپیلت بدون استفاده از وسیله خاص

در آخر برای این که کار جابجایی دستگاه به درستی انجام شود دانستن چند نکته ضروری است:

  • در هنگام جدا کردن قطعات واحد داخلی و یا خارجی دقت داشته باشید لوله های مسی ارتباطی خم یا له نشوند و البته مانع ورود گرد و خاک و اجسام بیرونی هم به داخل لوله ها بشوید. برای جلوگیری از بروز یک چنین مشکلی حتما درپوش لوله ها بسته و آن را سفت کنید تا چیزی وارد لوله ها نشود.

 

 

  • بعد جدا کردن لوله ها برای اینکه آسیب نبینند آنها را به صورت حلقه ای جمع کنید تا زاویه نگرفته و از له شدن مصون بمانند.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image