وبلاگ موتورخانه و گرمایش

راهنمای استفاده بهینه از پکیج دیواری و پکیج زمینی

راهنمای استفاده بهینه از پکیج دیواری و پکیج زمینی

راهنمای استفاده بهینه از پکیج های دیواری و پکیج های زمینی

پکیج دیواری و زمینی دستگاههایی هستند که برای تامین آب گرم در منازل مسکونی و ادارات و محل های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده بهینه از پکیج های دیواری و زمینی رعایت نکات ذیل ضروری است:

 

 

 

  • در مرحله اول باید نصب پکیج دیواری و یا زمینی به درستی و مطابق با استاندارد ها و اصول فنی آن انجام شود. مثلا پکیج هایی که بدون فن هستند و به آنها با محفظه احتراق باز می گویند باید در جایی نصب شوند که دائما هوای آزاد به آن رسیده و تهویه مناسب انجام شود. اگر هوای کافی یرای این دستگاه تامین نشود عملکرد طبیعی آن را مختل کرده و در نتیجه گازهایی که از احتراق حاصل می شوند، خارج نخواهند شد. خروج این گازهای سمی بسیار خطرناک بوده و اگر به محل های مسکونی و جایی که افراد حضور دارند وارد شوند، می توانند خطرات جانی ایجاد نمایند.
  • با وجود اینکه پکیج های فن دار هوای مورد نیاز خود را از محیط بیرون دریافت می کنند اگر برای آنها لوله ای برای تامین هوا به صورت مجزا نصب نشده باشد و با هوای اتاق در ارتباط نباشند، باز هم برای کارایی بهتر و استفاده بهینه از آنها بهتر است اتاق دارای تهویه مناسب باشد تا احتمال نشت گازهای سمی به حداقل برسد.

 

محل نصب پکیج دیواری و زمینی در استفاده بهینه در آن موثر است

  • برای استفاده بهینه از پکیج دیواری و زمینی بهتر است در محلی نصب شوند که از هر گونه گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و گازهای سمی و خوردنده دور باشد و البته محل نصب آنها هم خشک بوده و سرمای شدید هم به آن نفوذ نکند چون در سرمای شدید احتمال یخ زدگی پکیج دیواری و زمینی وجود دارد.
  • نکته دیگر برای استفاده بهینه از پکیج دیواری و زمینی مناسب بودن ظرفیت دستگاه با ابعاد و مساحت ساختمان است اگر ظرفیت دستگاه با توجه به مساحت ساختمان کم باشد، باعث می شود دستگاه مدام در حال کار بوده و این امر باعث استهلاک آن خواهد شد.

 

  • قبل از راه اندازی دستگاه به منظور استفاده بهینه از پکیج دیواری و زمینی بهتر است، مدار شوفاژ کاملا شسته شده و ناخالصی های موجود در آن پاک گردد.
  • آب مصرفی برای پکیج دیواری و زمینی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برای استفاده بهینه از این دستگاهها آب نباید خیلی سرد بوده و دمای آن به زیر ۶ درجه سانتی گراد برسد. در صورت کاهش دمای آب تا این اندازه برسد، دستگاه در شرایط گرمایش روشن شده و اگر گاز و یا برق قطع باشد قادر به عملکرد نبوده و کارکرد آن دچار مشکل می شود. در یک چنین مواقعی باید از سیستم ضد یخ زدگی استفاده شود. این سیستم در صورت قطع بودن برق و گاز فعال نشده و برای اینکه دستگاه آسیب نبیند برای وقتیکه دستگاه برای یک مدت طولانی استفاده نمی شود، بهتر است تمام آب داخل آن را خالی کنند.

میزان سختی آب در استفاده بهینه از پکیج دیواری و پکیج زمینی تاثیر دارد

  • اگر درمحل هایی زندگی می کنید که سختی آب بیشتر از ۰٫۵۲ میلی گرم است برای اینکه سختی آب در اتصالات پکیج دیواری و یا زمینی رسوب نکند، بهتر است از سختی گیر استفاده شود. این کار برای استفاده بهینه از دستگاه لازم است. در غیر این صورت راندمان دستگاه کاهش پیدا کرده و سوخت بیشتری هم مصرف می شود و در نهایت عمر مفید دستگاه هم کاهش می یابد.

 

  • برای استفاده بهینه از پکیج دیواری و زمینی بهتر است اتصال به شبکه گاز با استفاده از لوله های غیر انعطاف پذیر انجام شود. قطر لوله های مورد استفاده هم باید مناسب با طول آن و افت فشار منطقه باشد.
  • نکته دیگر در استفاده بهینه از پکیج های دیواری و زمینی تعمیر و نگهداری آنها است. اولا اینکه راه اندازی آنها باید به دست افراد مجاز و خبره باشد و در ثانی سرویس کاری و تعمیرات آن هم به صورت منظم انجام شود.

 

 

  • راه دیگر برای استفاده بهینه از دستگاه کاهش نرخ جریان آب است. برخلاف نظر مردم که فکر می کنند هر چه فشار آب بیشتر باشد، دستگاه بهتر کار می کند این نظر درست نیست و پکیج دیواری و زمینی می تواند تا ۱۰۰ لیتر آب را در دقیقه گرم کند و بیشتر از آن را قادر نیست بنابراین با کاهش نرخ جریان آب استفاده از دستگاه بهینه خواهد شد.
  • هر چند وقت یکبار شیرآلات را بررسی کنید و شیرهای قدیمی را در صورت امکان تعویض نمایید چون شیرآلات به صورت مستقیم در عملکرد پکیج دیواری و زمینی تاثیر دارند. چون شیرآلاتی که جریان کمی دارند نرخ آب ورودی را هم کم خواهند کرد و این موضوع باعث می شود آب به مدت بیشتری در لوله ها بماند و در نتیجه آب بیشتر گرم شده ولی پکیج انرژی کمتری مصرف می کند. شیر آلات قدیمی این قابلیت را ندارند.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “راهنمای استفاده بهینه از پکیج دیواری و پکیج زمینی

  1. مدیر سایت گفت:

    با سلام و احترام
    پکیج زمینی را میتوان در بالکن ها، موتورخانه ها، آشپزخانه ها نصب کرد. فقط باید دودکش به درستی اجرا شود.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image