وبلاگ تهویه مطبوع و سرمایش

دلیل و علت بوی بد پوشال سلولزی

دلیل و علت بوی بد پوشال سلولزی

دلیل و علت بوی بد پوشال سلولزی

اگر از بوی بد پوشال یا پد سلولزی کولر آبی خود رنج می برید، در این نوشته شما را با دلیل و علت بوی بد پوشال سلولزی آشنا می کنیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

علت بوی بد پوشال سلولزی

از معایب پوشال یا پدهای سلولزی کولان سل، بوی بدی است که فقط در بار اول که دستگاه نصب میشود و یا پس از تعویض پد سلولزی از آن ساطع میشود. بویی شبیه سیم سوخته و یا بوی مرغداری.

را حل مشکل بر طرف کردن بوی بد پد یا پوشال سلولزی این است که ابتدا فقط پمپ کولر آبی را برای 8 ساعت روشن نمایید و بگذارید آب روی پوشالهای سلولزی بریزد. بعد از گذشت این مدت، آب کولر را تخلیه کنید و این بار از کولر آبی بطور کامل استفاده نمایید و بعد از آن هیچ گونه بویی نخواهد داشت.

علت بوی بد کولر آبی سلولزی چیست؟

اگر بغییر از مورد بالا که برای اولین بار استفاده از کولر آبی سلولزی یا استفاده بعد از تعویض پوشال سلولزی، با بوی بد بد کولر آبی سلولزی مواجه شدید، باید موارد دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

بوی بد کولر آبی می ‌تواند به دلایل زیادی باشد، ما در اینجا می خواهیم علت بوی بد کولر آبی سلولزی را بررسی کنیم تا در صورت مواجه شدن با آن بتوانید این مشکل را برطرف کنید. همانطور که گفتیم بوی بد کولر آبی سلولزی، می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما مهمترین علت های آن به شرح زیر است:

  • مرطوب بودن دائمی پوشالهای سلولزی
  • جمع شدن طولانی مدت آب در کف کولر آبی سلولزی
  • جلبک زدن داخل کانال کولر آبی
  • استفاده از روغن های نامناسب برای روغن کاری کردن کولر آبی سلولزی

در ادامه به بررسی هر کدام از این دلایل به صورت جداگانه می پردازیم.

بوی بد کولر آبی سلولزی به دلیل رطوبت دائمی پوشالها

نحوه عملکرد کولر آبی سلولزی  به این صورت است که پمپ کولر، آب موجود در کف کولر را پمپ می کند و از طریق شلنگها و آب پخش کن های موجود، روی تمام پوشالهای سلولزی توزیع می کند، باد تولیدی از طریق به گردش در آمدن پره های پروانه، از روی این پدها عبور کرده و محیط را خنک می‌کند.

همین رطوبت دائمی باعث رشد قارچ و باکتری شده و به مرور زمان شما شاهد بوی بد از کولر آبی سلولزی خود هستید.

بوی بد به علت جمع شدن آب در کف کولر آبی سلولزی

یکی دیگر از دلایل بوی بد کولر آبی همان آبی است که در کف کولر آبی قرار دارد و توسط پمپ آب در چرخه عملکرد کولر استفاده می شود، جمع شدن دائمی و راکد ماندن آب و عدم تخلیه آن باعث ایجاد رسوب و جلبک و در نتیجه بوی بد کولر آبی سلولزی می شود.

جلبک زدن داخل کانال کولر آبی

یکی دیگر از دلایل بوی بد کولر آبی وجود جلبک در کانال کولر آبی می باشد. این جلبک ها معمولا در مناطق با رطوبت بالا ایجاد میشود. در صورت وجود جلبک در کانال کولر باید کولر آبی را باز کرد و داخل کانال کولر را با برس و مواد شوینده تمیز کرد.

بوی بد کولر سلولزی به دلیل استفاده از روغن نامناسب

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد بوی بد و آزاردهنده می‌شود این است که هنگام سرویس کولرآبی، سرویسکار و یا خود شما از روغن نامناسب استفاده کرده باشید و با روشن شدن کولر آبی، بوی بد روغن در فضای خانه یا محل کار شما پخش می شود.

تعمیر و سرویس تخصصی کولر آبی سلولزی در تهران

چنانچه کولر آبی شما دچار مشکل شد، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. یا با سفارش تعمیر و سرویس کولر آبی به مرکز خدمات تیک سرویس نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

قیمت و روش خرید لوازم کولر آبی:

مشتریان گرامی میتوانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین تیک سرویس محصولات مختلف کولر آبی را بازدید، بررسی و خرید خود را تکمیل نمائید.

شما میتوانید قبل از خرید، با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما در خصوص مشخصات فنی و روش خرید لوازم کولر آبی بهره مند شوید.

قیمت فروش لوازم کولر آبی:

جهت اطلاع از قیمت خرید لوازم کولر آبی با ما تماس بگیرید تا قیمت روز خرید محصولات فیلتر کولر آبی به اطلاع شما مشتری گرامی برساند.

دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۰۹۵۱۸۸۸۶۵۰۶۹۸۸۸۶۳۹۵۰ -۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-021

انواع محصولات پد پوشال سلولزی کولان سل برای مدلهای کولر آبی انرژی:

برای مشاهده مطالب و فیلم های آموزشی، به اکانت ما در آپارات و اینستاگرام به آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://www.aparat.com/tikservice

https://www.instagram.com/tikservice.co

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image