نمایندگی های تیک سرویس

مرکز تخصصی تعمیر، سرویس و نگهداری موتور خانه

تعمیر و نگهداری موتور خانه

شاید بسیاری از شما برای تعمیر و نگهداری موتور خانه خود، به دنبال مرکز خدماتی می گردید که تمام نیازهای شما را در خصوص خرید تجهیزات موتور خانه و تعمیر و نگهداری موتور خانه ساختمان های مسکونی یا اداری رفع نماید.
بسیاری از موارد باعث میشود که ذهن شما جهت تعمیر و نگهداری موتور خانه و خرید تجهیزات آن مشغول گردد. این موارد و سوالات میتواند شامل موارد ذیل باشد
علت گرم نشدن سیستم شوفاژ موتور خانه چیست، سوراخ شدن منبع انبساط و روش تعویض آن چگونه است، آبریزی و نشتی پمپ آب موتور خانه چگونه رفع میگردد، سوراخ شدن منبع کویل دار موتورخانه و روش تعمیر یا تعویض آن چگونه است، علت سرد شدن آب موتورخانه چیست، روش راه اندازی موتورخانه در زمستان به چه صورت امکان پذیر است، چگونه یک تعمیر کار خوب موتورخانه پیدا کنیم، وظایف یک سرویس کار خوب موتورخانه چیست، روش تعمیر و نگهداری اصولی موتور خانه چگونه است، برای تعمیر و سرویس مشعل چکار باید انجام داد، برای خرید ترموستات دیگ و پمپ موتورخانه چه باید کرد، دلایل خاموش شدن مشعل موتور خانه چیست، از کجا میتوان تجهیزات موتور خانه تهیه کرد، سرویس کار و تعمیر کار خوب مشعل کیست، هزینه تعمیر، سرویس و نگهداری موتور خانه چقدراست و چگونه میتوان در این هزینه ها صرفه جوئی کرد و ده ها سوال دیگر که مرکز خدمات تیک سرویس میتواند به سوالات شما پاسخ دهد و تمامی موارد را با سرویس کاران و تعمیر کاران مجرب خود رفع نموده و کارهای انجام شده را ضمانت نماید.

موتورخانه چیست و انواع آن کدام است؟

موتورخانه چیست و انواع آن کدام است؟

موتورخانه مجموعه ای از تجهیزات و لوازم گرمایشی و سرمایشی میباشد که به کمک فن کویل و رادیاتور محیط مورد نظر را در فصل زمستان، گرم و در فصل تابستان، خنک می‌کند. عملکرد موتورخانه در فصل زمستان بدین صورت میباشد که آب گرم شده به وسیله بویلر های حرارتی و توسط پمپ های سیرکولاتور و لوله‌های رفت و برگشت به شوفاژ، رادیاتور و یا فن کویل انتقال داده می‌شود. در فصل تابستان، آب سرد شده توسط چیلر بوسیله همان پمپهای سیرکولاتور و لوله های رفت و برگشت در مسیر فن کویل ها هدایت میشود و سرمای مطلوب را در محیط منزل یا کار شما پخش مینماید.
موتور خانه به اتاق و یا بخش جداگانه ای از یک ساختمان گفته می‌شود که وظیفه نگهداری تجهیزات مکانیکی و الکترو مکانیکی جهت گرمایش و سرمایش یک محیط مسکونی، اداری یا صنعتی را به عهده دارد.
در مکان های مسکونی کوچک برای راه اندازی موتور خانه یک اتاق کوچک کافی است ولی در مکان ‌هایی با متراژ بالا مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌ها و غیره از یک اتاق بزرگ یا چند اتاق برای راه اندازی موتور خانه استفاده می‌کنند.

انواع موتورخانه عبارتند از

موتورخانه‌ها انواع مختلفی دارند از جمله موتور خانه‌های صنعتی، مسکونی، اداری، بیمارستانی و تجاری که مهم ترین آن‌ها صنعتی و مسکونی می باشد.

  • موتور خانه صنعتی

موتورخانه‌های صنعتی به مکان بزرگتری نسبت به سایر موتورخانه‌ها نیاز دارند.
چرا که این نوع موتور خانه‌ها برای کارخانه‌ها و یا صنایع بزرگ به کار می‌روند و هم چنین تجهیزات این نوع موتورخانه‌ها بسیار بزرگ اند.

  • موتور خانه مسکونی

موتورخانه‌های مسکونی اینگونه اند که معمولا برای گرمایش و سرمایش یک مجتمع مسکونی راه اندازی می‌شوند و در صورتی که بخواهید برای یک واحد مسکونی موتور خانه راه اندازی کنید هزینه زیادی دارد و بهتر است که از پکیج دیواری یا زمینی استفاده کنید.
موتور خانه‌های مسکونی معمولا در زیر زمین و یا یک اتاق جدا گانه از منزل شما راه اندازی می‌شود.

تفاوت پکیج و موتورخانه چیست-تیک سرویس-۰۴

هزینه ساخت موتورخانه

عواملی که در هزینه ساخت یک موتور خانه دارای اهمیت است، شامل نوع و ظرفیت بویلر، چیلر، پمپ های سیرکولاتور، انواع شیرآلات، منابع کویل دار، مقدار لوله کشی و سایزینگ لوله ها و ده ها عامل دیگر بوده که در هزینه تمام شده یک موتور خانه میتواند تاثیر گذار باشد.

هزینه سرویس، تعمیر و نگهداری موتور خانه

هزینه سرویس، تعمیر و نگهداری موتورخانه به میزان تمیز و سالم بودن تجهیزات موتورخانه بستگی دارد. هرچقدر تجهیزات موتورخانه سالم تر، جدید تر و تمیز تر باشد، قطعا هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر خواهد بود. هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه های فرسوده به مراتب بیشتر از موتور خانه هایی است که خوب نگهداری شده اند. کارشناسان خدمات تیک سرویس، با کارشناسی دقیق میتوانند هزینه های سرویس، تعمیر و نگهداری یک موتور خانه را برآورد و به شما اعلام نمایند و در صورت موافقت شما کارفرمای محترم نسبت به عقد قرارداد اقدام نماید.

موتورخانه چیست و انواع آن کدام است؟

سرویس، تعمیر و نگهداری موتور خانه

کلیه موتور خانه ها، بعد از نصب و راه اندازی، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. تعمیر و نگهداری موتور خانه میتواند شامل تغییر فصل موتورخانه، سرویس، تعمیر یا تعویض پمپ آب، منبع دوجداره یا کویل دار، منبع انبساط، شیرآلات موتور خانه، بویلر یا دیگ موتور خانه، چیلر، برج خنک کن، سرویس و اسید شوئی مبدل های حرارتی و سرویس یا تعمیر مشعل باشد.
برای موتور خانه‌های ساختمان های بزرگ و با ظرفیت بالاتر که معمولا برای مجموعه‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و صنعتی استفاده می‌شود، معمولا برای تعمیر و نگهداری از افراد آشنا به امور تاسیساتی به صورت مقیم استفاده می گردد و همیشه در محل حاضر است تا در صورت وقوع هر نوع مشکل بتواند آن را رفع نماید.
در مورد موتورخانه‌ ساختمان های کوچک و منازل مسکونی، معمولا تعمیر و نگهداری با حساسیت کمتری همراه است و معمولا با تماس مشتری، تکنسین تاسیساتی یا تعمیر کار، برای سرویس، تعمیر یا تعویض لوازم موتورخانه در محل حضور پیدا می کند.
تعمیر و نگهداری از تجهیزات موتورخانه بصورت دوره ای و در زمان های منظم میتواند باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان گردد. لذا به شما مشتریان گرامی توصیه میشود، به تعمیر و نگهداری و بازدید های دوره ای موتور خانه اهمیت داده و آن را در فواصل شش ماهه در برنامه زمان بندی قرار دهید تا از خسارت ها و هزینه های زیاد تعمیر یا تعویض لوازم و تجهیزات موتور خانه جلوگیری گردد.

اجزاء موتورخانه ساختمان

معایب و محاسن موتورخانه مرکزی چیست-تیک سرویس

موتور خانه ها از اجزاء زیر تشکیل شده اند

1- بویلر یا دیگ آب گرم یا بخار (برای گرمایش)
2- چیلر تراکمی یا جزبی (برای سرمایش)
3- مشعل که معمولا روی دیگ یا بویلر نصب میشود
4- منبع دو جداره یا کوئل دار که برای آب گرم حمام و سرویسها استفاده میشود
5- منبع انبساط
6- پمپ های سیرکولاتور و تحت فشار
7- شیرآلات و اتصالات تاسیساتی
8- لوله های بین اجزای موتور خانه و انتقال دهنده به طبقات

9-کولینگ تاور یا برج خنک کن 

نحوه، روش و طرز کار موتورخانه ساختمان

1- طرز کار بویلر یا دیگ آب گرم یا بخار در موتورخانه

بویلر یا دیگ به دستگاهی گفته میشود که از تعدادی پره چدنی یا آلیاژی ساخته شده است که در آن کار انتقال حرارت مشعل به آب مدار بسته گرمایش انجام میشود. وظیفه بویلر یا دیگ آب گرم یا بخار، انتقال حرارت شعله که توسط مشعل تولید میشود، به آب می باشد.
درون دیگ باید پر از آب باشد تا به وسیله مشعل متصل به آن گرم شود، در غیر اینصورت باعث ترک خوردن و نشتی دیگ یا بویلر میگردد. بر اساس اندازه ساختمان و احتیاج به آب گرم ساختمان تعداد و اندازه پره ها می تواند متفاوت باشد .
آب گرم شده درون دیگ مستقیما به رادیاتورها، فن کویل ها یا کویل های داکت اسپلیت های داخل ساختمان رفته و برای گرم شدن واحدها استفاده می شود. بخشی از آب گرم شده توسط بویلر در منبع کویل دار سیرکوله میشود و آب گرم مصرفی حمام، روشوئی، دستشوئی و ظرفشوئی را تامین مینماید.

2- طرز کار چیلر در موتور خانه

چیلر ها معمولا به چیلر های تراکمی و جزبی تقسیم میشوند. طرز کار کلی چیلر بدین صورت میباشد که آب داخل مدار موتورخانه را سرد میکند. این سرما از طریق مبدل هایی حرارتی که بین گاز مبرد و آب داخل سیستم قرار دارد، انتقال پیدا میکند و باعث سرد شدن آب داخل فنکویل ها و به تبع آن سرد شدن محیط زندگی و کار گردد.

3- طرز کار مشعل موتورخانه

وظیفه و کاربرد مشعل، گرم کردن آب درون دیگ می باشد. با شروع کار مشعل، دمای دیگ و آب داخل آن بالا می رود و زمانی که به دمای تعیین شده که در ترموستات تنظیم شده است رسید، خاموش می شود و زمانی که دما از حد تعیین شده پایین تر بیاید، شروع به کار می کند.

4- طرز کار منبع دوجداره یا کوئل دار موتورخانه

بخشی از آب گرم شده توسط دیگ، وارد منبع دوجداره یا کویل دار میگردد. داخل این منبع، آب داغ تولید شده در بویلر یا دیگ، توسط لوله های مسی داخل منبع به آب گرم مصرفی منتقل میشود. لوله های مسی دور یا داخل منبع قرار دارند. آب گرم بعد از قرارگیری در این لوله ها، به صورت غیر مستقیم آب درون منبع را گرم می کند . آب گرم داخل منبع دوجداره یا کوئل دار به واحد های مسکونی یا اداری می رود و برای مصارف حمام، روشوئی، دستشوئی و ظرفشوئی استفاده می گردد.

5- وظیفه و کاربرد منبع انبساط در موتورخانه

منبع انبساط معمولا در پشت بام قرار می گیرد. بعضی از منابع انبساط داخل موتورخانه نصب می گردد. وظیفه منبع انبساط، خنثی کردن فشار ایجاد شده از بابت افزایش حجم آب گرم شده توسط دیگ یا بویلر می باشد. اگر منبع انبساط نباشد، با بالا رفتن حجم آب داخل لوله ها، فشار آب داخل سیستم نیز بالا میرود و باعث ترکیدگی لوله ها و خرابی سیستم گرمایشی میگردد.

6- وظیفه و کاربرد پمپ ها در موتورخانه

وظیفه پمپ ها در موتورخانه، افزایش فشار و به گردش درآوردن آب داخل سیستم گرمایش و شرمایش ساختمان میباشد. معمولا پمپ های تحت فشار باعث افزایش فشار داخل سیستم میشوند و پمپ های سیرکولاتور باعث به گردش درآوردن آب در سیستم می گردد.

7- لوله های بین اجزای موتور خانه و انتقال دهنده به طبقات

این لوله ها اجزای مختلف موتور خانه را به هم متصل می کنند و مانند رگهای بدن انسان، آب را درون کل سیستم ساختمان به جریان می اندازد. اجرای درست لوله کشی موتورخانه بسیار مهم است و در صورت نداشتن دانش کافی مجری لوله کشی موتور خانه ، سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان دارای مشکلات بزرگی خواهد شد که هزینه های اقتصادی و زمانی زیادی را به ساکنان ساختمان وارد خواهد کرد.

مراحل تعمیر و سرویس موتورخانه کدام است؟

برای سرویس یا تعمیر تجهیزات موتور خانه به روشهای زیر اقدام میگردد
– تعمیر و سرویس بویلر و دیگ آب گرم و بخار و بازدید کامل آن
– تعمیر و سرویس کامل مشعل و تنظیم شعله مشعل
– تعمیر و سرویس شیرآلات و رفع نشتی هریک از شیرآلات موتورخانه
– تعمیر، سرویس و چکاپ کامل دودکش و مسیر تخلیه دود موتورخانه
– سرویس منبع کویل دار یا دوجداره و رسوب زدایی کامل آن
– سرویس کویل های چیلر و رسوب زدایی کامل آن
– تعمیر و سرویس قطعات کنترلی و رفع رسوب و کالیبره کردن آن
– تعمیر و سرویس کامل پمپ های موتور خانه و روغن کاری هر یک از آنها

فروش تجهیزات موتور خانه

در فروشگاه اینترنتی تیک سرویس میتوانید کلیه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مربوط به موتورخانه را تهیه نمائید. این تجهیزات شامل انواع بویلرهای معمولی و چگالشی، تجهیزات و ترموستات های کنترلی موتورخانه، انواع مشعل (در آینده نزدیک)، منابع انبساط بسته و باز (در آینده نزدیک)، چیلر های تراکمی (در آینده نزدیک)، برج های خنک کننده (در آینده نزدیک)، منبع کویل دار (در آینده نزدیک)، پمپ های سیرکولاتور، انواع فن کویل و غیره می باشد.

ثبت درخواست تعمیر و نگهداری موتورخانه در تیک سرویس

در صورت تمایل شما مشتری عزیز مبنی بر اعلام هزینه انواع موتورخانه اداری، صنعتی و مسکونی با شماره های ذیل تماس گرفته و یا با ثبت درخواست آنلاین خدمات در وبسایت تیک سرویس سفارش تعمیر، سرویس و نگهداری موتور خانه خود را ثبت نمائید تا در اسرع وقت نسبت به اعزام تعمیرکار موتور خانه اقدام نمائیم و از خدمات تخصصی ما در این خصوص استفاده نمائید.

021-88865069

021-88863950

مطالاب آموزشی تعمیرات و نگهداری موتورخانه در وبلاگ تیک سرویس

با مراجعه به بخش وبلاگ تیک سرویس، قسمت موتورخانه و گرمایش از مطالب آموزشی در خصوص موتورخانه استفاده نمائید.

چرا برای تعمیر و نگهداری تیک سرویس را انتخاب میکنید

  1. مرکز خدمات تیک سرویس عضو رسمی اتحادیه تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع تهران میباشد.
  2. مرکز خدمات تیک سرویس به عنوان نمایندگی خدمات پس از فروش چندین برند معتبر تجهیزات موتورخانه در تهران فعالیت مینماید.
  3. کلیه تکنسینهای مرکز خدمات تیک سرویس دارای مدرک فنی و حرفه ای بوده و بین 3 تا 14 سال سابقه کار در خصوص تعمیرات تخصصی تجهیزات موتور خانه دارند.
  4. کلیه تکنسینهای مرکز خدمات تیک سرویس طی آزمونهای شفاهی و عملی خاص گزینش شده و بهترینها انتخاب میگردند.
  5. در خصوص تعمیرات تخصصی تجهیزات موتورخانه از قطعات اصلی استفاده نموده و قطعات اصلی دارای طول عمر بالا میباشند.
  6. قبل از تعمیر، سرویس و نگهداری موتورخانه شما، طی کارشناسی تکنسینهای ما قیمت حدودی تعمیرات و نگهداری موتور خانه به اطلاع شما میرسد و پس از تایید شما نسبت به تعمیر و نگهداری آن اقدام میگردد.
  7. شعار ما در مجموعه تیک سرویس “رضایت مشتری” میباشد و کلیه موارد را در تحقق این مهم بکار میبریم.
  8. صداقت و انجام کار تخصصی سرلوحه کار ما میباشد.

شما مشتریان عزیز می‌توانید از طریق کلیک در قسمت ثبت آنلاین درخواست خدمات سفارش تعمیر و نگهداری موتورخانه خودتان را ثبت کنید تا تکنسینهای ما در اسرع وقت تعمیر و نگهداری موتور خانه شما را انجام دهند.

خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری موتورخانه و مناطق تحت پوشش خدمات تیک سرویس در تهران

مرکز خدمات تیک سرویس با داشتن تکنسین های متعدد در سطح مناطق 1 تا 5 تهران بزرگ مشغول انجام وظیفه برای شما مشتریان گرامی میباشد. در صورتیکه در مناطق 1 تا 5 تهران بزرگ سکونت دارید میتوانید از خدمات ما استفاده نمائید و در صورت درخواست شما جهت تعمير و نگهداری موتورخانه، بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان در خدمت شما باشیم.

مناطق تحت پوشش مرکز خدمات تیک سرویس بشرح ذیل میباشد

  • مرکز تخصصی تعمیر و نگهداری موتورخانه شرق تهران

تهران پارس ، نارمک ، استخر ، شهرک کاج ، شیان ، لویزان ، مبارک آباد ، حسین آباد ، کوی گلستان ، شهرک امید ، شمیران نو ، شمس آباد

  • مرکز تخصصی تعمیر و نگهداری موتورخانه شمال تهران

زعفرانیه ، محمودیه ، الهیه ، قیطریه ، نیاوران ، فرمانیه ، کامرانیه ، داوودیه ، جماران ، کاشانک ، دارآباد ، آجودانیه ، صاحبقرانیه ، پاسداران ، گلستان ، دروس ، دزاشیب ، تجریش ، حصاربوعلی ، مینی سیتی ، اقدسیه ، اراج ، ازگل ، لویزان ، شیان ، سوهانک ، چیذر ، قیطریه ، قلهک ، دولت ، اختیاریه ، احتشامیه ، دروس ، دربند ، تجریش ، باغ فردوس ، ولنجک ، منظریه ، اوین ، درکه ، پارک وی ، فرشته ، جردن ، گاندی ، ظفر ، سعادت آباد ، ولیعصر ، شهرک غرب ، کوی فراز ، فرحزاد ، ایوانک ، یوسف آباد ، امانیه ، بلوار آفریقا ، ولیعصر ، شهرک سئول ، ونک ، ملاصدرا ، شیخ بهایی‎

  • مرکز تخصصی تعمیر و نگهداری موتورخانه غرب تهران

پونک ، سردار جنگل ، باغ فیض ، جنت آباد ، شهر زیبا ، شهران ، شهرک نفت ، کن ، چیتگر ، شهرک یاس ، شهرک راه آهن ، دهکده المپیک ، کوهک ، شهرک گلستان ، شهرک چیتگر ، شهرک شهید باقری ، آزاد شهر

برای مشاهده فیلم های آموزشی به اکانت ما در آپارات به آدرس زیر مراجعه فرمائید

https://www.aparat.com/tikservice

تیک سرویس مرکز خدمات تعمیر و نگهداری انواع موتورخانه در شرق، شمال و غرب تهران

کافیست با کلیک روی ثبت آنلاین درخواست خدمات  یا با تماس با شماره های زیر، سفارش تعمیر و نگهداری موتورخانه خود را ثبت نمائید

دفتر مرکزی: ۸۸۸۶۵۰۶۹-۸۸۸۶۳۹۵۰-۰۲۱

شمال و شرق تهران: ۲۶۴۵۴۱۶۹-۰۲۱

غرب تهران: 44675162-۰۲۱

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image